Amersfoort

11-10-2018 16:48 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen ben ik onverwachts een dag in Amersfoort.
Nog nooit geweest, iemand nog leuke tips of do en don'ts?
Alle reacties Link kopieren
Is het niet leuker om juist zelf op ontdekkingstocht te gaan? Er kan niet veel fout gaan. :-D
Alle reacties Link kopieren
Amersfoort is heel leuk! Gewoon het centrum in gaan en rondlopen. Je hebt verschillende pleinen. Het is ook leuk de Koppelpoort te bekijken. Je hebt vast een mobiel met een routeplanner.
De Langestraat vind ik zelf erg leuk, ook vooral omdat je daar echt geweldig koffie/thee met taart/broodje kunt drinken/eten bij Corazon. Echt, daar moet je heen gaan :).
Alles komt goed..........
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel. Dat bedoel ik dus..fijn om te horen, wat leuk is om te doen of te zien.
Alle reacties Link kopieren
JubJub1234 schreef:
11-10-2018 17:44
Amersfoort is heel leuk! Gewoon het centrum in gaan en rondlopen. Je hebt verschillende pleinen. Het is ook leuk de Koppelpoort te bekijken. Je hebt vast een mobiel met een routeplanner.
De Langestraat vind ik zelf erg leuk, ook vooral omdat je daar echt geweldig koffie/thee met taart/broodje kunt drinken/eten bij Corazon. Echt, daar moet je heen gaan :).
Corazon is inderdaad goed, maar zit in de Krommestraat, een zijstraatje van de Langestraat. (anders loop je zo lang te zoeken)
Alle reacties Link kopieren
Mocht je bij Corazon belanden dan heb je er 2. De eerste is een grote, daar kun je lekker zitten, en de tweede iets verder op is alleen een bakker.
Verder moet je gewoon lekker rondlopen. Het is echt een leuke stad! Ik kom er heel vaak.
Alles komt goed..........
Alle reacties Link kopieren
crunchie schreef:
11-10-2018 17:50
Corazon is inderdaad goed, maar zit in de Krommestraat, een zijstraatje van de Langestraat. (anders loop je zo lang te zoeken)

Oh ja, shit. Dat klopt :). Ik wist al zo snel niet meer hoe die straat heette. Had ik het opgezocht en zet ik het nog verkeerd neer....
Alles komt goed..........
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van de winkels in de krommestraat. Loop ook langs de Koppelpoort en wat zijstraten in het centrum daar staan veel mooie gebouwen. Mocht je de verhalen achter de gebouwen willen weten dan kan je een rondvaart (strategie bij de krommestraat) of rondleiding doen (start op het plein bij de VVV).
Oja en als je houdt van puzzelen of bordspellen ga dan zeker even langs bij de Spellenpoort, in mijn ogen een van de betere spelletjes winkels.

Qua lunch zou ik voor Corazon of barista gaan. Houdt je van chocola dan zit er aan het eind van de Langestraat een chocolade restaurant met de lekkerste chocolade melk ooit. Avondeten zijn er veel mogelijkheden Dara, het kannetje en de vier broers zijn mijn favoriet. Al heb je ook een paar plekken met heerlijke hamburgers/spareribs.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Lekker snuffelen in de Krommestraat.
Corazon voor lunch of lekkers.
Voor een beetje cultuur: Kunsthal KAdE aan het Eemplein en de koppelpoort. Verderop zit de Nieuwe Stad met Het Lokaal, ook lekker voor de lunch.
Terrasje op de Hof
Alle reacties Link kopieren
Het oude centrum is heel klein, dus het kan niet fout gaan als je daar heen gaat.
Alle reacties Link kopieren
Schijnt een leuke stad te zijn, nog niet bezocht, komt hope :) lijk nog dit jaar
Alle reacties Link kopieren
Café Boeken Bonen & Blaadjes is heel leuk met heel aardig personeel.
You can never have too many hats, gloves and shoes
quattro35 schreef:
11-10-2018 18:23
Schijnt een leuke stad te zijn, nog niet bezocht, komt hope :) lijk nog dit jaar
Amersfoort is om te winkelen en te eten helemaal niet leuk, maar om doorheen te lopen en de huizen en gebouwen in het centrum te bekijken is het wel leuk voor een dag.
Ook zijn er regelmatig straatfestivals die zeker de moeite waard zijn.
Wij hebben er laatst een rondvaart gemaakt, was heel erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Het was super leuk. Leuke historische stad. Vond juist heel veel eettentjes er leuk uitzien. We hadden fietsen gehuurd, geluncht bij Carozon, en gedineerd bij Bloks restaurant.
Aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk om te horen!
Er zijn inderdaad veel leuke eettentjes en het is ruim 750 jaar oud!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven