Citytrip Europa met peuter

13-10-2018 19:48 14 berichten
We willen binnenkort een paar dagen weg met onze zoon ( dan bijna 4). Ik heb zelf de meeste grote steden al wel bezocht in Europa, maar heb toen nooit op kindvriendelijkheid gelet. En dan met name wat betreft de speelmogelijkheden tijdens een dag sightseeinig in de stad (parkjes, autovrije pleinen, speeltuinen etc.). Dus genoeg plekken waar een kind even vrij los kan gaan. Iemand tips voor geschikte steden?
Alle reacties Link kopieren
Ik las in dat opzicht goede dingen over Barcelona en Lissabon.
BERLIJN
Kopenhagen. Al vond ik zelf London, Parijs en Berlijn ook leuk met peuter.
Alle reacties Link kopieren
Valencia. Heeft een prachtig groot park, strand en bij ciudad de las ciencias y las artes heb je ook veel speelmogelijkheden o.a. met water.
Afbeelding
Ook een kindvriendelijk museum: Museo de las Ciencias Príncipe Felipe
Afbeelding

Ook is daar een groot aquarium met allerlei soorten water dieren (Oceangrafic). Je Hebt er ook aan het einde van het park een mooie dierentuin (El Bioparq)
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
In alle grote steden wonen veel kinderen, natuurlijk. Parijs heeft veel leuke plekjes. Praag en Wenen hebben speeltuinen op eilanden in de rivier, ook erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je met een kind een citytrip gaan maken? Kan kind niet uit logeren of kunnen jullie niet naar een kindvriendelijke bestemming in plaats van tussen de massa’s rolkoffers in een grote, stinkende, stad?
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Dank jullie wel voor de tips! Ik ga de genoemde steden verder googlen inclusief plattegrondjes.
Alle reacties Link kopieren
Stockholm of Berlijn.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
13-10-2018 20:26
Waarom zou je met een kind een citytrip gaan maken? Kan kind niet uit logeren of kunnen jullie niet naar een kindvriendelijke bestemming in plaats van tussen de massa’s rolkoffers in een grote, stinkende, stad?
Omdat een stedentrip zowel voor de volwassenen en de kinderen leuk kan zijn.

Het zonde van je geld is om 10 jaar lang alleen maar te gaan kamperen en naar een bungalowpark te gaan als je daar zelf niets aan vindt.

Omdat je quality rime wil met je kind in plaats van het te dumpen bij een logeeradres. Omdat niet iedereen ouders of broers en zussen heeft waar een kind kan komen logeren.

Valencia staat ook nog op mijn verlanglijstje.

Tijdens onze rondreis door andalusie hebben we gemerkt dat Spanjaarden erg kindvriendelijk zijn en dat er overal kleine speeltuintjes te vinden zijn.

Tel daar dat aquarium, het Park en strand in de buurt bij op en Valencia lijkt mij een prima bestemmiing voor een kind.

Maar ook in andere steden kan je vast leuke dingen voor kinderen vinden.
Alle reacties Link kopieren
Net terug uit Porto: super-kindvriendelijk! Portugezen vonden onze peuter ook helemaal geweldig (met z’n witblonde haartjes), dus geen moeite teveel. De stad heeft veel mooie pleinen, rustige stukken waar ‘ie lekker kon lopen en rennen, overal kinderstoelen in restaurant en vooral: allerlei mogelijkheden qua vervoer. Vond onze peuter fantastisch: met het trammetje, de boot, de (hop op-)bus, de kabelbaan.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
13-10-2018 20:26
Waarom zou je met een kind een citytrip gaan maken? Kan kind niet uit logeren of kunnen jullie niet naar een kindvriendelijke bestemming in plaats van tussen de massa’s rolkoffers in een grote, stinkende, stad?
Toen ik (heel lang geleden) 4 was, ging ik met mijn ouders naar Londen en Parijs. Ik heb er nog steeds mooie herinneringen aan.
Alle reacties Link kopieren
Stockholm, mijn kinderen hebben het er nog over.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
13-10-2018 21:45
Omdat een stedentrip zowel voor de volwassenen en de kinderen leuk kan zijn.

Het zonde van je geld is om 10 jaar lang alleen maar te gaan kamperen en naar een bungalowpark te gaan als je daar zelf niets aan vindt.

Omdat je quality rime wil met je kind in plaats van het te dumpen bij een logeeradres.
Omdat niet iedereen ouders of broers en zussen heeft waar een kind kan komen logeren.

Valencia staat ook nog op mijn verlanglijstje.

Tijdens onze rondreis door andalusie hebben we gemerkt dat Spanjaarden erg kindvriendelijk zijn en dat er overal kleine speeltuintjes te vinden zijn.

Tel daar dat aquarium, het Park en strand in de buurt bij op en Valencia lijkt mij een prima bestemmiing voor een kind.

Maar ook in andere steden kan je vast leuke dingen voor kinderen vinden.
:kneel:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven