Hoeveel geld meenemen Parijs

15-10-2018 19:13 66 berichten
Wij gaan binnenkort naar Parijs voor 4 volle dagen. Ontbijt hebben we bij het hotel dus dat is niet nodig. We willen de musea op zondag doen omdat het dan gratis is. Dit is wat we willen zien:
Opera Garnier
Macarons
Notre dame
Place Dauphine
Hema
Beeld Louis XIV
Kerk
Rondvaart Seine (die hebben we gratis)
Eiffeltoren (zien is genoeg, hoeven we niet in/op)
Champs elysees
Sacre coueur
Louvre
Pantheon
Printemps
Place Pigalle (rosse buurt)

We zijn met 2 personen. We zaten zelf aan 100,- per dag te denken exclusief eventueel winkelen.
Ik had 60 euro bij en de rest daar gewoon gepind wanneer ik geld nodig had.
Mijn bank rekent geen extra transactie kosten dus vond ik het onzin om extra geld te pinnen om mee te nemen.
Paar tientjes in de portemonnee en verder daar gewoon pinnen. Werkt net zoals hier hoor in winkels musea etc...
Niet. Gewoon pinnen.
Alle reacties Link kopieren
In Parijs lopen veel zakkenrollers rond.
Gewoon daar pinnen wat je nodig hebt. Iedereen heeft tegenwoordig wel een wereldpas toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in het buitenland altijd een euro of 50 contant bij me.
Pinaparaten haperen iets vaker dan in NL, maar hebbhet niet vaak nodig
Of wil je weten hoeveel je op je pas moet zetten ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Honderd euro per dag per persoon of voor 2 personen? Dat is - met entree voor alles wat jullie willen zien - nogal karig. Of je moet zelf pakjes drinken en broodjes meenemen (niet doen hoor!)
Maar wat ik me vooral afvraag: waarom wil je in godsnaam naar de Hema?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
15-10-2018 19:19
Paar tientjes in de portemonnee en verder daar gewoon pinnen. Werkt net zoals hier hoor in winkels musea etc...
Dit. Waarom zou je in vredesnaam voor 4 dagen cash meenemen?
Alle reacties Link kopieren
spuit_111 schreef:
15-10-2018 19:26

Maar wat ik me vooral afvraag: waarom wil je in godsnaam naar de Hema?
:rofl: ik had er overheen gelezen. Ik ga naar Parijs en ga naar de Hema...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je euro's in NL in Francs omruilen,
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
€100 per dag is wel erg weinig in Parijs, zeker als jullie daar ook nog van moeten eten en drinken.
...
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt in het hotel kan ook een geroosterd stuk stokbrood met wat boter en een glaasje jus d'orange zijn. Dus dan moet je wel een stuk gebak bij de koffie nemen :proud:
Alle reacties Link kopieren
Musea alleen eerste zondag vd maand gratis
Alle reacties Link kopieren
Je wilt macarons zien? Die moet je opeten. Kosten bij la duree wel 2,50 per stuk.....
Welke kerk wil je zien, trouwens?
Alle reacties Link kopieren
Prima te doen hoor, betekent wel picknicken in het park met stokbrood uit de supermarkt ipv veel terrasjes, maar minstens zo fijn. Kijk per dag goed wat je gaat doen. Je kunt een 10 ritten rijtje kopen bij de metro ipv een dagkaart. Dan ga je per gebied ipv alles kriskras door elkaar te doen!

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon pinnen .. ik zou niet teveel cash meenemen Het is Parijs. Geen derde wereld land
Als je daar én 's middags én 's avonds van moet eten én ook nog es musea wil zien, lijkt het mij toch echt krap. En zou ik toch echt sneller 125 à 150 euro begroten per dag.

Of je moet tevreden zijn met elke middag 1 crêpe en 's avonds een broodje pita.



Ik mis overigens Musée d'Orsay op je lijstje.
Prachtig museum.
Je bent niet verplicht, maar als je tijd hebt ... zonde van over te slaan.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
15-10-2018 19:46
Welke kerk wil je zien, trouwens?
die van appelscha, op 2 km van dr huis.
Want wat ben je uit dan al he, vakantie is dan al echt begonnen :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Een tip die ik je kan geven (wat ik heel leuk vond in parijs). Je kan met de app Lime elektrische stepjes huren in parijs. Die staan overal op de stoep. Heel goedkoop ook. Heeft ons iets van 5 euro per dag gekost. En dan zie je nog iets terwijl je van highlight naar highlight crosst.
Je kunt in elke winkel, restaurant, cafe en elk museum gewoon met je nederlandse bankpas betalen precies zoals dat hier gaat. Waarom cash meenemen? En welke kerk en waarom de HEMA??? Je gaat naar f*cking Parijs en wil een hema zien? Kidding right?
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 15-10-2018 20:02
3.77% gewijzigd
Vlaginvaas schreef:
15-10-2018 19:44
Je wilt macarons zien? Die moet je opeten. Kosten bij la duree wel 2,50 per stuk.....
Is dat die supermooie winkel met tig soorten macarons? Dat vond ik wel een belevenis al vind ik die koekjes niets aan.
Tante_Ans schreef:
15-10-2018 19:57
die van appelscha, op 2 km van dr huis.
Want wat ben je uit dan al he, vakantie is dan al echt begonnen :hihi:

O da's slim zo op de route.
Tante_Ans schreef:
15-10-2018 19:57
die van appelscha, op 2 km van dr huis.
Want wat ben je uit dan al he, vakantie is dan al echt begonnen :hihi:

O da's slim zo op de route.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven