Stedentrip

16-10-2018 14:40 47 berichten
Mijn vader wordt binnenkort 70. Nu willen mijn broer, zus en ik volgend jaar mei met hem op een stedentrip binnen Europa. We zitten te denken aan Valencia, Porto. We willen in ieder geval, lekker weer, lekker eten en drinken en ook het één en ander zien. Het zal gaan om 3 dagen. Wie heeft er evt nog een ander verassend idee. Waar wij allicht nog niet aan gedacht hebben.
Alle reacties Link kopieren
reizen/spaanse-staf/list_messages/42937 ... #p29114267
Alle reacties Link kopieren
genua, vond ik een hele leuke, rare stad
Heel oud, maar ook verrassend bruisend
KLM vliegt er op
Alle reacties Link kopieren
Lissabon, Rome, Marbella, Cádiz, Sevilla, Malaga, Monaco, Barcelona, Milaan

Open Google Maps eens :)

Eigenlijk is alles wel leuk als stedentrip, zolang het weer maar meezit!
Alle reacties Link kopieren
Als je iets zoekt wat niet standaard is zou ik Slovenië doen.
Alle reacties Link kopieren
Als je lekker wil eten, kun je beter naar Lissabon dan naar Porto. Als je niet dol bent op vis met aardappelen. Maar Lissabon is wel héél erg druk en toeristisch. Dat beroemde trammetje 28 puilt tegenwoordig uit van de mensen. Niet echt relaxed als je met een groepje bent.
Dus ik zou voor Valencia kiezen.
.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
16-10-2018 14:44
genua, vond ik een hele leuke, rare stad
Heel oud, maar ook verrassend bruisend
KLM vliegt er op
Vond ik ook verrassend. Maar je moet wel van vergane glorie en armoedigheid houden en ik vond t ook best een criminele sfeer hebben. En pas op met het nemen van bruggen ;-)
impala wijzigde dit bericht op 16-10-2018 15:11
0.14% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
fotoroid schreef:
16-10-2018 15:00


Eigenlijk is alles wel leuk als stedentrip, zolang het weer maar meezit!
Nou ja, dat dus. Ik zou kijken waar ik goedkoop naartoe kan vliegen. En kijken naar de interesse van je vader. Wil hij graag zee zien of maakt dat niet uit? Heeft hij bepaalde culturele interesses? Wat is zijn culinaire voorkeur? Houdt hij van klein en rustig of van grote steden? Kan hij goed tegen hitte?
.
Alle reacties Link kopieren
Ercworden nu steeds Zuideuropese steden genoemd, maar misschien houdt hij meer van een koeler klimaat en hoge bergen. Zwitserland is ook heel erg mooi in mei en heeft hele mooie bergtreintjes. Luzern, Montreux.. Je kan vliegen op Geneve of Bern en dan gaan treinen. Kijk bv eens bij de treinreiswinkel voor een indruk.
impala wijzigde dit bericht op 16-10-2018 15:15
33.61% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Bulgarije, Hongarije, Montenegro, ook erg leuk allemaal!
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
16-10-2018 15:13
Ercworden nu steeds Zuideuropese steden genoemd, maar misschien houdt hij meer van een koeler klimaat en hoge bergen. Zwitserland is ook heel erg mooi in mei en heeft hele mooie bergtreintjes. Luzern, Montreux.. Je kan vliegen op Geneve of Bern en dan gaan treinen. Kijk bv eens bij de treinreiswinkel voor een indruk.
Ljubljana ligt niet in Zuid-Europa hoor...
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
16-10-2018 15:13
Ercworden nu steeds Zuideuropese steden genoemd, maar misschien houdt hij meer van een koeler klimaat en hoge bergen. Zwitserland is ook heel erg mooi in mei en heeft hele mooie bergtreintjes. Luzern, Montreux.. Je kan vliegen op Geneve of Bern en dan gaan treinen. Kijk bv eens bij de treinreiswinkel voor een indruk.
Ljubljana ligt niet in Zuid-Europa hoor...
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
16-10-2018 15:19
Ljubljana ligt niet in Zuid-Europa hoor...
Mwoah... het ligt op dezelfde hoogte als de noordpunt van het Lago Maggiore in Italie. Vind ik best zuidelijk.
Ik lees hierboven allemaal vliegbestemmingen, maar heb je ook gedacht aan een treinreis, bijvoorbeeld naar München of Berlijn? Beide echt heel leuke steden. Zeker in Berlijn is de geschiedenis nog springlevend. En je kunt er erg lekker eten.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
16-10-2018 16:08
Mwoah... het ligt op dezelfde hoogte als de noordpunt van het Lago Maggiore in Italie. Vind ik best zuidelijk.
Geografisch is het Midden-Europa.
impala schreef:
16-10-2018 15:10
Nou ja, dat dus. Ik zou kijken waar ik goedkoop naartoe kan vliegen. En kijken naar de interesse van je vader. Wil hij graag zee zien of maakt dat niet uit? Heeft hij bepaalde culturele interesses? Wat is zijn culinaire voorkeur? Houdt hij van klein en rustig of van grote steden? Kan hij goed tegen hitte?
Mijn vader is niet echt een zee mens. Meer iemand van cultuur, terrasje, lekker eten (geen vis).
impala schreef:
16-10-2018 15:13
Ercworden nu steeds Zuideuropese steden genoemd, maar misschien houdt hij meer van een koeler klimaat en hoge bergen. Zwitserland is ook heel erg mooi in mei en heeft hele mooie bergtreintjes. Luzern, Montreux.. Je kan vliegen op Geneve of Bern en dan gaan treinen. Kijk bv eens bij de treinreiswinkel voor een indruk.
Ook een idee. Ga een kijken. Bedankt voor de tip.
ninanoname schreef:
16-10-2018 16:08
Mwoah... het ligt op dezelfde hoogte als de noordpunt van het Lago Maggiore in Italie. Vind ik best zuidelijk.
Ik lees hierboven allemaal vliegbestemmingen, maar heb je ook gedacht aan een treinreis, bijvoorbeeld naar München of Berlijn? Beide echt heel leuke steden. Zeker in Berlijn is de geschiedenis nog springlevend. En je kunt er erg lekker eten.
Hebben we ook al over gehad, maar de Duitse steden zijn ons wel redelijk bekend. Willen graag iets nieuws, iets verassenders.
Is er iemand bekend met Riga? Zit ik ook aan te denken.
Alle reacties Link kopieren
Cinderella76 schreef:
16-10-2018 19:20
Is er iemand bekend met Riga? Zit ik ook aan te denken.
Nee, maar als je vader eten, cultuur en terrasje relaxed vindt kan ik dus echt Ljubljana aanraden.
Stampertje12 schreef:
16-10-2018 19:22
Nee, maar als je vader eten, cultuur en terrasje relaxed vindt kan ik dus echt Ljubljana aanraden.
Bedankt voor de tip. Ga het eens onderzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ollolai? :hyper:

Ik vond Praag ook erg mooi!
Stampertje12 schreef:
16-10-2018 15:01
Als je iets zoekt wat niet standaard is zou ik Slovenië doen.

Ja, Ljubljana is erg leuk!
San Sebastian is ook heel erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Madrid en Sevilla super.
Lubjljana was inderdaad verrassend leuk.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Cinderella76 schreef:
16-10-2018 19:17
Ook een idee. Ga een kijken. Bedankt voor de tip.
Kijk ook naar Grindelwald als evt verblijfplaats. Of Interlaken (wat goedkoper). Dat zijn perfecte uitvalsbasis voor bergtreintjes. Eind mei beginnen de bloemen te bloeien op de Alpenweiden en ligt er nog sneeuw op de toppen van de bergen, daarom is dat zo'n mooie tijd. Het zal niet goeckoop zijn, maar gezien de gelegenheid is dat misschien niet zo erg?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven