Verschil Tui en Corendon

17-10-2018 13:43 48 berichten
Hallo allemaal,
Ik ben bezig een vakantie aan het uitzoeken voor de meivakantie. Ik heb via Tui een mooi hotel gevonden en dacht ga eens googelen waar het verder aangeboden wordt.
Via Corendon dus €550,- goedkoper! (5 personen, 8 dagen all-in)
Ik vind dat veel geld. Voor mijn gevoel maakt het dus niks uit waar ik boek behalve de prijs. Of zie ik dingen over het hoofd?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even goed alle feiten van beide op een rij zetten.

Wat bieden ze?
Hoe zijn de kosten voor de bagage berekend?
Zijn de vluchttijden bij de een nog beter dan bij de ander?

Op basis van dat rijtje zou ik kijken of de reis van Corendon dus echt €550 goedkoper is. Zo ja, boeken!
Ja dat zat ik ook al aan te denken.
Zal vanavond de laptop eens aanslingeren, kijkt ff makkelijker.
Nu een huis vol kinderen dus niet echt handig.
Tui zou ik via reisbureau boeken Dat zit hier vlakbij. Ze regelen alles voor je en je betaald daar €25,- voor maar dan is wel alles geregeld. Dat gemak is mij best wat waard maar geen €550,- haha!
Alle reacties Link kopieren
groenebroek schreef:
17-10-2018 13:48
Gewoon even goed alle feiten van beide op een rij zetten.

Wat bieden ze?
Hoe zijn de kosten voor de bagage berekend?
Zijn de vluchttijden bij de een nog beter dan bij de ander?

Op basis van dat rijtje zou ik kijken of de reis van Corendon dus echt €550 goedkoper is. Zo ja, boeken!
Dit. Mijn ervaring is dat Vakantiediscounter vaak de goedkoopste opties heeft.
Alle reacties Link kopieren
Het vliegtuig, service, voorwaarden kunnen verschillen. Hotel is hetzelfde.
tess07 schreef:
17-10-2018 13:54
Ja dat zat ik ook al aan te denken.
Zal vanavond de laptop eens aanslingeren, kijkt ff makkelijker.
Nu een huis vol kinderen dus niet echt handig.
Tui zou ik via reisbureau boeken Dat zit hier vlakbij. Ze regelen alles voor je en je betaald daar €25,- voor maar dan is wel alles geregeld. Dat gemak is mij best wat waard maar geen €550,- haha!
Grappig altijd dat mensen denken dat het reisbureau maar 25 euro kost. Ze stoppen natuurlijk ook nog marge op de reizen/kamer/tickets/auto zelf hè. Maar dat terzijde.

Krijg je hetzelfde hotel, dezelfde kamertype? Vlieg je vanaf dezelfde luchthaven, zit je bagage er bij in?

Google eens ervaringen zou ik zeggen met beide organisaties.

Ik kijk zelf altijd wel naar vlucht tijden, aangezien ik geen zin heb om mijn baby en peuter om 03:00 uur uit bed te halen omdat de vlucht om 06:00 uur gaat. Ik kies dus vaak voor iets duurder/relaxtere tijden.
Alle reacties Link kopieren
geen idee hoe het nu is, maar een aantal jaar geleden had je bij Corendon vaak beroerde vliegtijden of je vertrektijd/locatie veranderde ineens vlak voor vertrek
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
17-10-2018 14:03
geen idee hoe het nu is, maar een aantal jaar geleden had je bij Corendon vaak beroerde vliegtijden of je vertrektijd/locatie veranderde ineens vlak voor vertrek
Ik ben recent op vakantie geweest en één van m’n voorwaarden waren normale vliegtijden. Bij Corendon was elke vlucht in de vroege ochtend of aankomst ‘s nachts.
Alle reacties Link kopieren
Verschillen zijn vaak groot tussen de reisorganisaties.

Kijk goed naar of echt het zelfde wordt geboden
- vluchten (vliegveld, tijden)
- transfer
- bagage
- type hotelkamer

Wij boeken vaak bij het zelfde hotel (vooral om de duikschool en duikgebied) en elk jaar boeken we bij een andere reisorganisatie.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Lemon_tree schreef:
17-10-2018 14:03
Grappig altijd dat mensen denken dat het reisbureau maar 25 euro kost. Ze stoppen natuurlijk ook nog marge op de reizen/kamer/tickets/auto zelf hè. Maar dat terzijde.

Krijg je hetzelfde hotel, dezelfde kamertype? Vlieg je vanaf dezelfde luchthaven, zit je bagage er bij in?

Google eens ervaringen zou ik zeggen met beide organisaties.

Ik kijk zelf altijd wel naar vlucht tijden, aangezien ik geen zin heb om mijn baby en peuter om 03:00 uur uit bed te halen omdat de vlucht om 06:00 uur gaat. Ik kies dus vaak voor iets duurder/relaxtere tijden.
Ik heb al 2 x via het reisbureau geboekt en toen ook voor de grap gekeken wat het verschil was als ik rechtstreeks bij de organisatie zou boeken. Dat maakte dus niets uit behalve de 25 euro servicekosten die ik het reisbureau betaal.
Alle reacties Link kopieren
Zou voor mij een no brainer zijn en ik zou dus gelijk bij corendon gaan boeken.

Ik vlieg ook graag op normale tijden overdag.

Maar 550 euro besparen door een keer midden in de nacht op te staan om vroeg te vliegen of bijna een dag korter op je vakantie adres zijn als je laat vliegt is toch wel erg snel verdient.

Overigens kun je volgens mij ook bij een reisbureau van tui gewoon reizen van corendin boeken.

Dus als je graag via het reisbureau wil boeken kun je dat alsnog doen.

Al zou ik geen reden weten om dat te doen.
Persoonlijk vlieg ik liever met een Europese maatschappij. Bij Corendon is het nog maar de vraag of je met d Europese tak vliegt of zelfs een nog vagere Egyptische sub-charter. Aan u de keus!
Alle reacties Link kopieren
Lemon_tree schreef:
17-10-2018 14:03
Grappig altijd dat mensen denken dat het reisbureau maar 25 euro kost. Ze stoppen natuurlijk ook nog marge op de reizen/kamer/tickets/auto zelf hè. Maar dat terzijde.

Krijg je hetzelfde hotel, dezelfde kamertype? Vlieg je vanaf dezelfde luchthaven, zit je bagage er bij in?

Google eens ervaringen zou ik zeggen met beide organisaties.

Ik kijk zelf altijd wel naar vlucht tijden, aangezien ik geen zin heb om mijn baby en peuter om 03:00 uur uit bed te halen omdat de vlucht om 06:00 uur gaat. Ik kies dus vaak voor iets duurder/relaxtere tijden.
Als je online bij TUI een prijs ziet, biedt het reisbureau dit voor het zelfde bedrag aan. Het kan goedkoper zijn wanneer je bij een online aanbieder boekt (zoals bijv. sunweb en vakantiediscounter). Deze kun je niet bij het reisbureau boeken. Corendon kun je overigens bij de meeste reisbureaus wel gewoon boeken.

Natuurlijk kun je kijken naar de vluchttijden, maar als het een charter is dan kunnen deze nog helemaal veranderen. Zekerheid heb je nooit
Bij "mijn" reisbureau kun je dus niet via Corendon boeken. Ik dub nog even verder....
Ik ben 1x met cor en don gevlogen, en dat was eens maar nooit weer. Had het idee dat de beenruimte daar minder was dan bij Tui ( kan er een extra rij stoelen in zijn gezet?) en toen de stewardess eindelijk bij ons was om ons eten aan te bieden, was alles al op. Betalen voor maaltijd moet je bij tui ook , maar daar nog nooit meegemaakt dat er helemaal niks meer was.
Qua vluchttijden zijn goedkope charters op Schiphol allemaal vroeg of laat ; de goede slots zijn bezet door lijnvluchten. Van een andere luchthaven vertrekken lan veel schelen.
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook dat Tui beter liggende kamers heeft dan Corendon.
Ik zou dat goed navragen.
Alle reacties Link kopieren
tess07 schreef:
17-10-2018 13:54
Ja dat zat ik ook al aan te denken.
Zal vanavond de laptop eens aanslingeren, kijkt ff makkelijker.
Nu een huis vol kinderen dus niet echt handig.
Tui zou ik via reisbureau boeken Dat zit hier vlakbij. Ze regelen alles voor je en je betaald daar €25,- voor maar dan is wel alles geregeld. Dat gemak is mij best wat waard maar geen €550,- haha!
Wat valt er te regelen aan een pakketreis. Kan je toch zo bij tui online boeken. Hou je die 25€ in je zak
kadanz schreef:
17-10-2018 14:34
Persoonlijk vlieg ik liever met een Europese maatschappij. Bij Corendon is het nog maar de vraag of je met d Europese tak vliegt of zelfs een nog vagere Egyptische sub-charter. Aan u de keus!

Dit. Echt niet dat ik iets bij Corendon boek.
Alle reacties Link kopieren
Corendon is overigens prima. In voorjaar weekje goedkoop weggeweest we vlogen op normale tijd en we hadden prima vliegtuig
Alle reacties Link kopieren
En voor 550 euro vlieg ik met liefde vroeg etc
Alle reacties Link kopieren
Wij gingen in verleden meestal via Corendon naar Turkije (pakketreis). Eenmaal via Tui. Vond medewerkers van Tui vriendelijker en vliegtuig wat ruimer en nieuwer. Maar vliegtijden waren dramatisch waardoor we 2 dagen vakantie kwijt waren. Daarnaast hadden wij via Corendon vaker betere kamer.
Recent ook geboekt voor meivakantie.
Zowel Tui als Corendon bekeken. Corendon kwam stuk goedkoper uit, met betere familiekamer (duplex met 2 badkamers), welke Tui niet aanbood.
Dus wij hebben Corendon geboekt. Vluchttijden nog onbekend. Ik vlieg graag vroeg in de ochtend om nog een aantal uren daar te hebben. Tot nu toe vlogen we altijd vroeg met Corendon.
poldervrouw schreef:
17-10-2018 15:51
Wat valt er te regelen aan een pakketreis. Kan je toch zo bij tui online boeken. Hou je die 25€ in je zak
Ze regelen de visa, reserveren de stoelen. Ik ben gewoon lui haha!
Alle reacties Link kopieren
tess07 schreef:
17-10-2018 16:31
Ze regelen de visa, reserveren de stoelen. Ik ben gewoon lui haha!
als het 25 euro is voor iedereen , dus niet pp , dan is het goedkoop, anders is het zonde geld
Alle reacties Link kopieren
Tui houdt zich aan de afspraken en Corendon niet. Dat is tenminste mijn ervaring.
Ik heb met Corendon zo vaak meegemaakt dat zij de aangeboden reis niet kunnen leveren tenzij de vlucht of de accommodatie wijzigt. Daarnaast vind ik Tui ook erg servicegericht zelfs voor mij als ervaren reiziger een beetje te, maar wanneer er iets is en je hebt hulp nodig dan kun je bij TUI 24/7 terecht.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
De beenruimte bij Tui is iets ruimer.

Verder kijken naar de vluchturen, of het precies dezelfde kamer is, het reserveren van de vliegtuigstoelen inbegrepen in en hetzelfde voor de bagage.

Kijk idd eens bij TUI online, mss is dat ook goedkoper dan via een reisbureau.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven