Kaapverdië, hoeveel contant geld meenemen?

19-10-2018 21:57 13 berichten
Hallo allemaal, ik ga een weekje naar Kaapverdië (Boa Vista). Met kind van 9 jaar. Hoeveel geld zal ik meenemen contant? Ik las op internet dat je kan pinnen in Boa Vista. Maar ik wil genoeg contant hebben, voor het geval dat. Ik heb geen creditcard overigens.
Je hebt niet veel geld nodig. Voor 5 euro heb je een 3 gangen menu (tenminste dat was op het eiland Sal). Heel onhandig dat je geen creditcard hebt.
Alle reacties Link kopieren
Alleen 'voor het geval dat' is 100 euro cash meer dan genoeg.
De rest gewoon pinnen dus.
Alle reacties Link kopieren
Zit je all inclusive? Of moet je nog maaltijden betalen...
Voor een redelijke maaltijd met drankje zaten wij in Sal op 10 euro per persoon.
Ontbijt 5 euro per persoon...
Je kunt vaak gewoon in euro's betalen. Ik zou zelf toch wel 250 cash bij me willen hebben...
In Sal was pinnen geen probleem. Ik weet niet hoe dat op Boa Vista is...
Live long and prosper
Ik zou alsnog een creditcard regelen..je hebt ook creditcards met een soort chipknipsysteem (volgens mij zijn die van het GWK). Zou verder denk ik niks meenemen van tevoren. Daar pinnen is goedkoper dan hier wisselen. Voor de zekerheid en voor in t vliegtuig kun je altijd 50-100euro meenemen
charimsha schreef:
19-10-2018 22:20
Ik zou alsnog een creditcard regelen..je hebt ook creditcards met een soort chipknipsysteem (volgens mij zijn die van het GWK). Zou verder denk ik niks meenemen van tevoren. Daar pinnen is goedkoper dan hier wisselen. Voor de zekerheid en voor in t vliegtuig kun je altijd 50-100euro meenemen
Daar heb ik nu geen tijd meer voor. Waarom is het zo onhandig om geen creditcard te hebben?
janena schreef:
19-10-2018 22:10
Zit je all inclusive? Of moet je nog maaltijden betalen...
Voor een redelijke maaltijd met drankje zaten wij in Sal op 10 euro per persoon.
Ontbijt 5 euro per persoon...
Je kunt vaak gewoon in euro's betalen. Ik zou zelf toch wel 250 cash bij me willen hebben...
In Sal was pinnen geen probleem. Ik weet niet hoe dat op Boa Vista is...
Nee, niet all inclusive. We hebben logies + ontbijt. Bedankt voor het delen van je ervaring!
En vergeet niet je bankpas op "wereld" te zetten, anders werkt hij daar niet.
Bedankt allemaal! :)
sleeping_sun schreef:
19-10-2018 22:43
En vergeet niet je bankpas op "wereld" te zetten, anders werkt hij daar niet.
Super lief dat je dit zegt! Ik ben een tijdje geleden naar Curacao gegaan en daar kon ik bij aankomst niet pinnen. Toen bleek dat ik iets moest omzetten inderdaad. Dat heb ik ter plekke op de luchthaven via internetbankieren gedaan. Dat hoef ik dus niet meer te doen als het goed is.
Dat is maar een maand geldig en dat moet je echt opnieuw aanzetten.
sleeping_sun schreef:
19-10-2018 22:55
Dat is maar een maand geldig en dat moet je echt opnieuw aanzetten.
Thanks! Dat wist ik niet!
Lotus90 schreef:
19-10-2018 22:40
Daar heb ik nu geen tijd meer voor. Waarom is het zo onhandig om geen creditcard te hebben?
Omdat je op veel plekken niet kan pinnen (of dat pinnen extra geld kost buiten Europa) en je daar wel met creditcard kunt betalen. (Zoals bijvoorbeeld in veel vliegtuigen..maar heb ook regelmatig meegemaakt dat je op een afgelegen plek wel met creditcard kon betalen, dus dan is het wel fijn om er 1 mee te hebben. Je hebt dan vaak ook geen gedoe qua wisselkoersen/commissies.)
Het is ook niet overal veilig om met veel cash rond te lopen, met je creditcard hoeft dat niet. Ook is het vaak verplicht bij het huren van een auto. In geval van nood heb je dan een altijd een betaalmiddel :-).
Heb er zelf 1 van de ANWB, daar kun je ook geld opzetten van tevoren en dit bijhouden via een app.(en anders zit er geloof ik een limiet op van 2500 euro) Vind dat zelf wel handig om op die manier m'n vakantiebudget wat te monitoren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven