Vakantie Egypte?

20-10-2018 19:41 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, wij willen in de kerstvakantie een weekje naar de zon. Egypte heb ik al jaren op mijn verlanglijstje staan, wij duiken graag, maar wegens de omstandigheden in het land hebben we het nooit serieus overwogen. In 2016 was het toerisme daar immers totaal ingestort: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/laatste ... ats-nu-een Volgens de laatste berichten, van wat ik vind op het internet, is het toerisme weer flink aangetrokken. Dus nu ben ik aan het twijfelen, zijn er hier misschien mensen die onlangs naar Egypte zijn geweest? Is het een aanrader of toch niet? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Blijft een risico land

Ik zou er niet op gokken
Alle reacties Link kopieren
Ja, doen. Heerlijke plek om op vakantie te gaan. Ik ben november vorig jaar geweest in Sharm el Sheikh. De beveiliging was heel goed geregeld. Niet alleen op het vliegveld maar ook in de hotelzone en in het hotel zelf.

Inmiddels is het alweer een beetje drukker geworden. Het snorkelen en duiken is zo mooi daar. Wij vonden wel dat het eind november nog net te doen was om zonder pak te snorkelen. Rond een uur of 3 viel de zon weg op het strand en konden wij nog een half uurtje bij het zwembad zitten.

In december zal dat misschien nog een beetje vroeger zijn. In Sharm gaat de zon onder achter het hotel zelf, ik denk dat in Marsa Alam etc er nog iets langer zon zal zijn.

Zeer vriendelijke mensen, goede hotels en altijd mooi weer, heerlijk. Helaas moet ik nog wachten tot september volgend jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er een aantal jaren geleden geweest (Hurghada). Zou het nu niet meer doen.
Zorg vooral dat je niet zwanger bent en er toevallig bevalt.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar met zomervakantie naar Hurghada geweest. Heb nergens last van gehad. Hotel was wel bewaakt bij de ingang en autootje waarmee je van vliegveld naar hotel werd gebracht werd bij sommige hotels met een spiegel van onderen bekeken. De mensen zijn er vriendelijk en we hebben een heerlijke tijd gehad.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
20-10-2018 20:02
Blijft een risico land

Ik zou er niet op gokken
Nog steeds? Het Britse ministerie van Buitenlandse Zaken waarschuwde in 2017 over potentiële terroristische incidenten. Veel recenter kan ik niets vinden maar dat betekent natuurlijk niet dat ze er niet zijn.
eliney schreef:
20-10-2018 20:35
Nog steeds? Het Britse ministerie van Buitenlandse Zaken waarschuwde in 2017 over potentiële terroristische incidenten. Veel recenter kan ik niets vinden maar dat betekent natuurlijk niet dat ze er niet zijn.
Natuurlijk nog steeds
Alle reacties Link kopieren
veensteker schreef:
20-10-2018 20:02
Ja, doen. Heerlijke plek om op vakantie te gaan. Ik ben november vorig jaar geweest in Sharm el Sheikh. De beveiliging was heel goed geregeld. Niet alleen op het vliegveld maar ook in de hotelzone en in het hotel zelf.

Inmiddels is het alweer een beetje drukker geworden. Het snorkelen en duiken is zo mooi daar. Wij vonden wel dat het eind november nog net te doen was om zonder pak te snorkelen. Rond een uur of 3 viel de zon weg op het strand en konden wij nog een half uurtje bij het zwembad zitten.

In december zal dat misschien nog een beetje vroeger zijn. In Sharm gaat de zon onder achter het hotel zelf, ik denk dat in Marsa Alam etc er nog iets langer zon zal zijn.

Zeer vriendelijke mensen, goede hotels en altijd mooi weer, heerlijk. Helaas moet ik nog wachten tot september volgend jaar.
Wij zouden ook voornamelijk voor het snorkelen en duiken gaan, maar uit je reactie begrijp ik dat het een beetje drukker is? Als in voorheen toen je ook bent geweest, voor de aanslagen? Ik heb natuurlijk de verhalen gelezen over bijna uitgestorven hotels en dat lijkt me vakantiepret behoorlijk bederven als je zoiets treft.
eliney schreef:
20-10-2018 20:35
Nog steeds? Het Britse ministerie van Buitenlandse Zaken waarschuwde in 2017 over potentiële terroristische incidenten. Veel recenter kan ik niets vinden maar dat betekent natuurlijk niet dat ze er niet zijn.
Het is gewoon een land waar je altijd rekening moet houden dat er af en toe een aanslag gebeurt.

En waar godsdienst énorm veel bepaalt.
Waaronder de positie van de vrouw.

En waar de armoede welig tiert.


Als je jezelf een week wil opspuiten in een resort waarbij je de kans loopt dat er op 't strand voor je resort nog altijd een aanslag kan gebeuren én je je tassen geen 5 seconden uit 't oog kan verliezen én je als vrouw heel de tijd raar aangekeken wordt ... ga je gang.
Alle reacties Link kopieren
eliney schreef:
20-10-2018 20:35
Nog steeds? Het Britse ministerie van Buitenlandse Zaken waarschuwde in 2017 over potentiële terroristische incidenten. Veel recenter kan ik niets vinden maar dat betekent natuurlijk niet dat ze er niet zijn.
Nederland waarschuwt ook voor potentiele terroristische incidenten maar genoeg mensen die in eigen land op vakantie gaan.

“TV: Kans op aanslag in Nederland blijft reëel
Nieuwsbericht | 10-9-2018 | 15:00

De jihadistische dreiging is de afgelopen periode veranderd, maar de dreiging tegen Nederland blijft substantieel. En dus blijft het Dreigingsniveau op 4 van de 5 staan.”
Alle reacties Link kopieren
Ik ben deze zomer nog geweest... heerlijk gehad, niks te klagen en gewoon echt genoten. Was voor ons de 3e keer met kinderen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Dit zegt de Nederlandse staat over de veiligheid: https://www.nederlandwereldwijd.nl/reiz ... zen/egypte
Alle reacties Link kopieren
Uitgestorven hotels heb je niet meer. Een tijd lang hebben hotels gasten samengevoegd maar dat hoor ik niet meer.

Inmiddels alweer veel meer gasten, ik zou zo terug gaan als ik kon. Helaas pas vorig jaar.
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
20-10-2018 20:44
Nederland waarschuwt ook voor potentiele terroristische incidenten
Maar in NL zijn ze nog niet geweest, hoeft toeristenvervoer niet met spiegeltjes op autobommen gecontroleerd te worden, is gewapende beveiliging hij hotels niet noodzakelijk, enz. De situatie in NL vergelijken met de situatie in Egypte is echt heel raar.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
20-10-2018 20:53
Dit zegt de Nederlandse staat over de veiligheid: https://www.nederlandwereldwijd.nl/reiz ... zen/egypte
Dank je voor die link, een verhoogd risico dus. Maar goed, wat wintertime16 aangeeft dat is in Nederland ook.
Alle reacties Link kopieren
Ja paar weken geleden nog, in makadi bay.

Niet van gemerkt van 'onveiligheid'. Tja, tijdens de transfer rijdt je langs een paar politie posten. Maar dat is zeg maar, een controlepost op gordel etc etc.

Ik heb mij in het resort, in zee, en tijdens de trip naar luxor geen moment bedreigd gevoeld.
eliney schreef:
20-10-2018 20:58
Dank je voor die link, een verhoogd risico dus. Maar goed, wat wintertime16 aangeeft dat is in Nederland ook.
Dan ga je toch?
Alle reacties Link kopieren
Tante_Ans schreef:
20-10-2018 21:01
Ja paar weken geleden nog, in makadi bay.

Niet van gemerkt van 'onveiligheid'. Tja, tijdens de transfer rijdt je langs een paar politie posten. Maar dat is zeg maar, een controlepost op gordel etc etc.

Ik heb mij in het resort, in zee, en tijdens de trip naar luxor geen moment bedreigd gevoeld.
Wat naief dit.
Maken de touroperators je dat wijs?
impala wijzigde dit bericht op 20-10-2018 21:06
4.35% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
20-10-2018 20:40
Het is gewoon een land waar je altijd rekening moet houden dat er af en toe een aanslag gebeurt.

En waar godsdienst énorm veel bepaalt.
Waaronder de positie van de vrouw.

En waar de armoede welig tiert.


Als je jezelf een week wil opspuiten in een resort waarbij je de kans loopt dat er op 't strand voor je resort nog altijd een aanslag kan gebeuren én je je tassen geen 5 seconden uit 't oog kan verliezen én je als vrouw heel de tijd raar aangekeken wordt ... ga je gang.
Rekening houden met af en toe een aanslag? Zoveel aanslagen zijn er daar de afgelopen tijd toch niet geweest?

Dat de armoede welig tiert is me wel bekend, dat op zich is erg genoeg natuurlijk, maar als toeristen wegblijven lijkt me dat alleen maar erger worden.

Mijn idee bij deze vakantie is niet om ons een week in een resort op te sluiten. We willen dit jaar een keertje de zon opzoeken en het is daar in december lekker warm. Onze dagen zouden we graag vullen met duiken en snorkelen.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
20-10-2018 20:55
Maar in NL zijn ze nog niet geweest, hoeft toeristenvervoer niet met spiegeltjes op autobommen gecontroleerd te worden, is gewapende beveiliging hij hotels niet noodzakelijk, enz. De situatie in NL vergelijken met de situatie in Egypte is echt heel raar.
Er zijn nog geen aanslagen geweest maar dat kan ook zijn doordat de veiligheidsdiensten hier beter opereren. Er worden zeer regelmatig terreurcellen opgerold en aanslagen voorkomen.
Maar goed, buiten het risico op aanslagen is Egypte natuurlijk qua cultuur en alles een heel ander land.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
20-10-2018 21:04
Wat naief dit.
Nou we zijn daar uitgeweest, en hebben met politie daar zelf staan ouwe hoeren, en ze gaven dat zelf ook aan.
Maar jij, die daar vast iedere 2 week naar toe reist weet alles beter.
Natuurlijk liggen ze daar met de granaat op scherp om richting je te gooien. #not.
Egypte heeft het jaren economisch enorm zwaar gehad, en ze weten dat t toerisme weer een beetje geld in het laatje brengt.
Ze zullen er dus alles aan doen om het veilig te houden.
Alle reacties Link kopieren
Tante_Ans schreef:
20-10-2018 21:01
Niet van gemerkt van 'onveiligheid'. Tja, tijdens de transfer rijdt je langs een paar politie posten. Maar dat is zeg maar, een controlepost op gordel etc etc.
Op bomgordel dan waarschijnlijk?
Het is niet écht hoogzomer als je in de kerstvakantie naar de rode zee gaat. Overdag zonnetje, zon vroeg onder, en dan koelt het af.
Geen rare dingen gehoord, laatste tijd.
Als je nog leuke dingen zoekt om náást het duiken te doen, Miriam Kok van Kingfisher Tours organiseert al decennialang een scala aan excursies en trips. Doet ook complete reizen. Werkt ook als local expert voor Better Places.
Alle reacties Link kopieren
Tante_Ans schreef:
20-10-2018 21:07
Nou we zijn daar uitgeweest, en hebben met politie daar zelf staan ouwe hoeren, en ze gaven dat zelf ook aan.
Ja, politieagenten in Egypte moet gewoon je op hun bruine ogen geloven. Ze controleren op autogordels. Dat houdt het land veilig.
:facepalm:
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven