Kaapverdische of Canarische eilanden in jan?

21-10-2018 09:33 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Wij willen in januari weer een weekje naar de zon met onze 2,5-jarige peuter. Afgelopen winters naar Fuerteventura en Lanzarote geweest.
Nu een goede aanbieding gevonden voor vliegtickets naar Kaapverdië (Sal) en twijfel of dat iets voor ons is ipv weer een Canarisch eiland.

Qua prijs is nu een 5* all-in resort + vliegticket maar iets duurder dan 4* all-in naar Canarische eilanden (beetje afhankelijk van welk eiland).
Maar komt voor Kaapverdië nog wel transfer bij, en een paspoort voor peuter.

Op Lanzarote hebben we afgelopen jaar niet heel veel gedaan, dagje naar hoofdstad, beetje door 'ons' dorpje geslenterd, naar het strand.
Geen spectaculaire excursies dus ofzo, en verwacht dat ook niet te kunnen doen op Sal, maar kun je daar wel naar een stadje/dorpje of zit je echt "opgesloten" op je resort?

Benieuwd naar ervaringen van jullie, ik twijfel echt of het warmere weer de serieus langere reistijd (goedkope vlucht, dus heen overstap op ander eilans en bijna 8u reistijd, terug rechtstreeks in 6u) waard is?

Of hebben jullie tips op een van de andere Canarische eilanden? Ik vind ni vooral erg prijzige resorts, of rottige vliegtijden (terwijl die prima zouden zijn als ik los vliegtickets boek, maar dan zijn hotels weer rustig 1500-2000 euro voor een week.. Heb ook naar Madeira zitten kijken, maar echt te 'koud'in januari voor ons.

Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Op de canarische eilanden kan het weer heel erg tegenvallen in januari. Ik heb geen ervaring met Kaapverdië, maar daar lijkt de kans op mooi weer mij groter.
Ik vond Sal ok om te duiken en andere watersporten maar echt veel is er niet te beleven voor een gezin met peuter maar daar kunnen anderen anders over denken natuurlijk. Voor mij was er rond De Pier van Santa Maria nog het meest te beleven. Ik zou het niet aanraden met een peuter en een Canarisch eiland kiezen gezien je twijfels als langere reistijd en overstap. Al Inclusive resorts liggen meestal buiten de dorpjes.
Alle reacties Link kopieren
Op Sal zal het weer mooier zijn.
Verder is er weinig te doen. Je kunt een dag een eilandtour boeken en Santa Maria is voor een uurtje wel leuk.
Sal is een maanlandschap met veel wind. De meeste resorts liggen een stuk van het stadje af dus je moet met de taxi gaan.

Als je gaat voor een luilekkervakantie in het resort en aan het strand is het ideaal. Of je moet van snorkelen/surfen/quadrijden houden.
Op Sal heb je geen dorpje op loopafstand. Wel zijn de meeste resorts kleine dorpjes met winkels en meerdere restaurants.
Op het eiland zelf is niets. Het is een grote rots waar op een gegeven moment mensen zijn gaan wonen. Santa Maria is wel leuk. Vanuit je resort kun je daar voor een paar euro (per taxi) heen. Vanuit ons resort (Melia) was het 10 minuten dus je bent er zo. Toen wij er waren was het maar 2 dagen echt warm. De overige dagen prima kortebroekenweer, maar uit het (ijskoude) zwembad was heel onplezierig. ‘s avonds was het ook een stuk frisser.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven