Tips Thailand

21-10-2018 19:26 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond, ik wil half januari voor 3 weken naar Thailand. Vliegen op Bangkok daar twee dagen hotel boeken. Vervolgens auto huren en beetje gaan rondreizen voor week of 2,5. Onderweg gewoon hotels boeken als we ergens zijn waar we willen blijven. Iemand onlangs daar geweest en leuke route gevolgd? Willen dingen zien maar ook af en toe dagje strand pakken. Het weer moet ik ook nog even nakijken voor die periode, bedenk ik me net. Bedankt alvast voor de tips
Er zijn inmiddels 3 topics over Thailand geweest, boordevol tips.
reizen/thailand-topic-3/list_messages/366749
Alle reacties Link kopieren
nog los van het lang lopende topic hier op viva kan ik je www.tipsthailand.nl enorm aanraden.
Alle reacties Link kopieren
Top ik ga daar kijken dank
https://www.backpackeninazie.nl

Deze website heb ik veel gebruikt! Staan ook routes in.
Waarom zelf autorijden? Als je iets makkelijk kunt regelen in Thailand is het wel vervoer. Zou er zelf niet tussen willen rijden...
Alle reacties Link kopieren
Disastermind schreef:
22-10-2018 14:20
https://www.backpackeninazie.nl

Deze website heb ik veel gebruikt! Staan ook routes in.
die is ook fijn.. heb ik nu voor Maleisië veel gebruikt
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de links. Partner wil graag zelf rijden vindt hij leuk is overigens gewend in verschillende landen te rijden.
Alle reacties Link kopieren
Je partner kan het wel gewend zijn, maar veel lokalen rijden gevaarlijk en je hebt er maar 1 nodig...
Je hoeft niet echt examen af te leggen om aan een rijbewijs te komen in die regionen. Kun je zelf nog zo goed rijden...als je de lokale 'verkeersregels' niet kent is er geen beginnen aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou lekker met het ov gaan. Neem in Bangkok de nachttrein naar Chang Mai, blijf daar en in de omgeving lekker een weekje. Vlieg op Surat Thani en ga daar lekker eilandhoppen of de jungle in in Khao Sok. OV is super goedkoop en makkelijk. En veiliger dan zelf rijden, dat zou ik je echt niet aanraden.
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
22-10-2018 14:21
Waarom zelf autorijden? Als je iets makkelijk kunt regelen in Thailand is het wel vervoer. Zou er zelf niet tussen willen rijden...
dit, zelf auto huren is gekkenwerk.
Alle reacties Link kopieren
ter aanvulling: ze rijden als debielen, alle bewegwijzering is in het thais, OV is spotgoedkoop.

dus.
Zou niet zelf rijden. Binnenlandse vluchten kosten geen drol. En je hebt ook nog treinen.

Zou sowieso naar Chiang Mai en noordelijker gaan. Als je diverse landschappen wil combineren is vliegen gewoon het meest handige. Kun je eindigen op 'n eiland.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips. Ik begrijp wat jullie bedoelen met het zelf rijden. Ik ben er ook niet echt een voorstander van. Dus wellicht veranderen de plannen nog
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad niet zelf rijden, nergens voor nodig. Sowieso naar Pai gaan! :heart: En natuurlijk een heerlijk eiland meepakken, wij vonden Koh Phangan geweldig. Tips voor Thailand is geweldig, daar staat alles op wat je moet weten. Heel veel voorpret en reisplezier alvast!
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik zie hier toevallig iets over Pai staan. Wij zijn van plan om een paar dagen in Pai te verblijven. Nu heb ik al wat zitten googlen. We willen o.a. naar Pai Canyon gaan, nu vroeg ik mij af: Hoe kom je daar het beste. We overnachten in Pai.

Ik las iets over een scooter huren, echter ben ik hier zelf geen fan van. Heeft iemand nog tips? Is er bijvoorbeeld een busverbinding of iets anders daarheen?

Zijn er nog andere dingen die we daar absoluut moeten zien? Ik had zelf nog de Wat Phra that Mae Yen op ons lijstje staan en de Sunday market.
Zal vast wel per mini-bus worden aangeboden want er verblijven veel backpackers. Ik vond 't een leuk plaatsje zo'n 20 jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
In Pai kun je bij ieder tentje in de hoofdstraat wel een dagtour boeken waarbij een bezoek aan Pai canyon inbegrepen zit. :-) Wij zijn op één dag naar Chinese village, de hotsprings, de land split, rijstvelden en Pai canyon geweest, overal werden we met een klein groepje in een minibus naartoe gereden en overal kreeg je ruim voldoende vrije tijd. Je kunt ook overal scooters huren en zelf op pad gaan, maar dat had ook onze voorkeur niet.
Alle reacties Link kopieren
denk er om met zelf rijden: als je een ongeluk krijgt, of het je schuld is of niet: jij wordt aansprakelijk gesteld! Hoge boetes, gevangenisstraf...het hoort er allemaal bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven