Vakantie met kleine kinderen

22-10-2018 20:42 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat er al veel topics over zijn geweest, maar ik kan niet terugvinden wat ik zoek.

Voor komende zomervakantie zijn we op zoek naar een toffe camping met het gezin.
Kinderen zijn 14, 3 en 2.

Waar voor ons de ideale vakantie aan moet voldoen:

- niet te ver rijden (liefst max uur of 7 vanaf Utrecht)
- leuk zwembad met glijbaan
- leuk voor zowel kleintjes als puber

Dat zijn de wensen wel ongeveer.

Wie heeft dé tip voor ons?
wahaki wijzigde dit bericht op 22-10-2018 20:49
Reden: Verduidelijken
1.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Max 7 uur vanaf waar?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Vriendje meenemen voor de puber??
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
22-10-2018 20:47
Max 7 uur vanaf waar?
Vanaf Utrecht. Aangepast!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
22-10-2018 20:49
Vriendje meenemen voor de puber??
Dat gaat helaas niet passen in de auto.
Ik vond als puber 't Kuierpad 10 leuk, in Drenthe.
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
22-10-2018 20:52
Ik vond als puber 't Kuierpad 10 leuk, in Drenthe.
Dat is zo ruim binnen de 7 uur, dan kan er wel een vriendje mee! Je rijdt dan gewoon nog eens extra ;-)

On topic: sorry, geen tips, ben (nog) niet zo van het kamperen.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
22-10-2018 21:11
Dat is zo ruim binnen de 7 uur, dan kan er wel een vriendje mee! Je rijdt dan gewoon nog eens extra ;-)

On topic: sorry, geen tips, ben (nog) niet zo van het kamperen.
Of die van 14 komen samen met de trein
14, 3 en 2 jaar ??

Die van 3 en 2 schijten en zeiken nog te pas en te onpas, gaan jengelen als ze moe worden, willen niet slapen, gaan nog meer jengelen en hangen, moet je nog voeren en zijn vroeg wakker.

Die van 14 is aan het puberen, luistert vooral niet, komt afspraken niet na, wil gamen en internetten, vindt niks goed of leuk en ligt in zijn nest.

Dus maakt niet uit waar je heen gaat, wordt altijd een zooitje, geneukt wordt er niet en je gaat met ruzie naar huis.

Daar zou ik geen 7 uur voor gaan rijden
Alle reacties Link kopieren
Marveld in Groenlo. Inderdaad Nederland, maar zowel megaveel peuter- als pubervermaak. Voor pubers o.a. tof binnen- en buitenzwembad en een discozolder om gezamenlijk te chillen.

Wij gaan komende zomer met onze 14-, 12-, 10- en 3-jarige. Net zulke verschillen dus ;)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
22-10-2018 21:13
Of die van 14 komen samen met de trein
Ze kunnen ook samen met de trein als ze wel wat verder dan Drenthe gaan. Dan kan je in je auto weer wat extra's pakken :idee:
Wahaki schreef:
22-10-2018 20:51
Dat gaat helaas niet passen in de auto.
Niks aan voor die 14- jarige. Lekker met de trein laten komen, samen met een vriendje en dan laten kamperen in de tuin. Ga je met die peuters in een huisje zitten ergens op een park waar ook wat oudere jeugd rondhangt en dan is iedereen blij.
Alle reacties Link kopieren
aatjuhh123 schreef:
22-10-2018 21:17
14, 3 en 2 jaar ??

Die van 3 en 2 schijten en zeiken nog te pas en te onpas, gaan jengelen als ze moe worden, willen niet slapen, gaan nog meer jengelen en hangen, moet je nog voeren en zijn vroeg wakker.

Die van 14 is aan het puberen, luistert vooral niet, komt afspraken niet na, wil gamen en internetten, vindt niks goed of leuk en ligt in zijn nest.

Dus maakt niet uit waar je heen gaat, wordt altijd een zooitje, geneukt wordt er niet en je gaat met ruzie naar huis.

Daar zou ik geen 7 uur voor gaan rijden
:biggrin:
Not my circus, not my monkeys
Idd voor de oudste een vriend(in) meenemen, evt met de trein laten komen.
Alle reacties Link kopieren
aatjuhh123 schreef:
22-10-2018 21:17
14, 3 en 2 jaar ??

Die van 3 en 2 schijten en zeiken nog te pas en te onpas, gaan jengelen als ze moe worden, willen niet slapen, gaan nog meer jengelen en hangen, moet je nog voeren en zijn vroeg wakker.

Die van 14 is aan het puberen, luistert vooral niet, komt afspraken niet na, wil gamen en internetten, vindt niks goed of leuk en ligt in zijn nest.

Dus maakt niet uit waar je heen gaat, wordt altijd een zooitje, geneukt wordt er niet en je gaat met ruzie naar huis.

Daar zou ik geen 7 uur voor gaan rijden
Nou ja zeg, ik ken ook hele leuke kinderen van die leeftijden waar je prima en heel gezellig mee op vakantie kunt!

Op een camping is het altijd leuk, zeker voor de kleintjes. Als je dan een camping zoekt waar meer jeugd/pubers komt dan heb je naar je puber ook geen omkijken.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha. Nou mijn puber is toevallig erg gezellig en vindt het heerlijk om hele dagen met haar broertje en zusje te zwemmen enzo.
Ik zou het alleen leuk vinden als er óók iets te doen is met leeftijdsgenoten.

Bedankt voor de tips tot zover! Niemand leuke ideeen voor (net) over de grens?
Luxemburg/ Duitsland/ Noord Frankrijk?
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik eerder aan België denken. In de Ardennen is het prima kamperen. Rondom Gent heb je ook een paar leuke campings. Ik weet niet wat voor puber je hebt, maar ze hebben het meestal naar de zin als er een zwembad is en dat je een of twee keer naar een grote stad kan.
Alle reacties Link kopieren
Misschien camping Birkelt, in Luxemburg?
Mooie camping, met zwembad. Veel pubers, discotheek bij de ingang van de camping en direct bij een klein dorpje.
Le clarys plage bij st Jean de monts in de vendee. Met zwemparadijs en speeltuin voor de kleinste, en kermis een stukje verderop langs de weg voor je puber.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Ik ga er eens even naar kijken! Meer tips blijven welkom!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben toevallig een paar zomers terug in Normandie geweest en dat was heel geslaagd. Er is genoeg te doen voor de puber, zeker als ze een beetje geïnteresseerd is in de geschiedenis van Europa en kleintjes hebben het altijd naar hun zin als ze kunnen zwemmen. We zaten op een camping in de buurt van Honfleur, maar hoe die heette ben ik vergeten, sorry! Het is ongeveer 6,5 uur rijden vanaf Utrecht. In tegenstelling tot veel andere plekken in Frankrijk wordt hier wel Engels gesproken.
Je kunt er lekker eten, er is genoeg te zien, mooie natuur en vrij rustige campings over het algemeen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Nou, toevallig dat Nina het zegt, maar wij zijn ook in Honfleur Normandie geweest vorig jaar en vonden het heel leuk daar.
Wij hadden een huisje, maar er zijn vast ook campings.
Veel te doen daar; strand, fossielen zoeken, oude ruines en kastelen, schattige oude dorpjes/haventjes. En niet te ver rijden dus.
Alle reacties Link kopieren
Wahaki schreef:
22-10-2018 20:51
Dat gaat helaas niet passen in de auto.
Vanaf een jaar of 14 gingen wij niet meer de hele vakantie mee. Dan reed de een heen mee en die vloog na week op de camping terug naar NL en dan vloog de ander heen en die reed weer mee terug bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Camping Domaine des Ormes in N-Frankrijk. Op 715 km vanaf Utrecht
https://www.lesormes.com/nl/vakanties-e ... tiviteiten

Daar kan niemand zich vervelen!
Meerdere zwembaden, ook voor peuters, veel glijbanen, golfslagbad. Activiteiten als midgetgolf, paardrijden, tokkelbaan, klimparcours, klimwand, waterskiën, kruisboogschieten, grote voetbalvelden, speeltuin, kinderclub, golfbaan, overdekte gameshal, tennisbanen etc.etc.etc.

En in Nederland: Kuierpad, Marveld, Kleine Wolf, Julianahoeve, De Leistert, Terspegelt, Molenhof, Witterzomer, Zandstuve, De Paal, Beerze Bulten.
Allemaal topcamping met vermaak voor jongere én pubers.
Alle reacties Link kopieren
Okee, dat klinkt goed allemaal!! Ik ga het eens even in de groep gooien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven