Marokko of Jordanië?

30-10-2018 14:31 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
In februari ga 4 maanden op stage naar het buitenland, ik zal aan een universiteit in Marokko of Jordanië gaan studeren om de taal te leren.
Het probleem is; ik kan niet kiezen welk land! In Marokko zal ik alleen met Nederlanders in de klas zitten, wat betekent dat ik het Arabisch minder zal spreken dan in Jordanië. In Jordanië betaal ik €1800 college geld, in Marokko is het onderwijs gratis omdat er een samenwerkingscontract is met Nederland.. door het geld wil ik eigenlijk naar Marokko, het is van februari tot mei, in 4 maanden zal in toch niet extreem veel leren denk ik, dus ik kan hierna altijd nog naar Jordanië.. toch twijfel ik heel erg, omdat ik altijd wel Jordanië heb gezegd, de taal lijkt meer op het modern standaard Arabisch dat ik nu leer en het Marokkaans wordt door veel mensen uit het Midden-Oosten niet verstaan.. maar ook dit zou ik later kunnen leren. Daarbij weet ik ook nog niet of ik later in het buitenland ga wonen en het Marokkaans is in Nederland dan wel weer handig.
Op dit moment leen ik ook al geld voor mijn studie bij DUO, dus €1800 erbij vind ik toch wel wat..

Als allerlaatste punt; eind mei is er een groot feest waar al mijn vriendinnen heen gaan, als ik naar Jordanië ga zou ik daar ook heen kunnen, maar met Marokko moet ik het dan missen.. misschien een domme reden om rekening mee te houden, maar het speelt wel in mijn hoofd.

Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Feest moet geen invloed hebben, dat is maar 1 dag of avond. Ik zou voor Jordanie kiezen. Dat is een behoorlijk modern land en ook heel mooi. Je zal misschien naar Petra kunnen en naar de Dode Zee.

Zeker als je met het Arabisch uit Jordanie meer kan zou ik altijd daar voor kiezen.

Tuurlijk is 1800 euro veel geld maar wel het is het ook wel waard. Als je met veel Nederlanders in de klas zit praat je veel minder Arabisch ook.
Alle reacties Link kopieren
Als je doel is om de taal te leren, dan naar Jordanie. In 4 maanden kun je echt heel veel leren!
every journey starts with a single step
Wat is je doel met je periode in het buitenland? Wat wil jij eruit halen?
Alle reacties Link kopieren
firedraakje schreef:
30-10-2018 14:58
Als je doel is om de taal te leren, dan naar Jordanie. In 4 maanden kun je echt heel veel leren!
yep dit
Alle reacties Link kopieren
Jordanie .. lijkt me leuker dan Marokko
Alle reacties Link kopieren
Hmmm..lastig
Marokko heeft cultureel en qua landschap meer te bieden
Er is veel meer te zien in Marokko.
Jordanië is kleiner en voor grote delen leeg.
Ik zou Marokko kiezen...als je daar de taal leert zul je snel maar leren.
Marokko heeft meer banden met Nederland en ook vanuit migratie is Marokko interessant door de ligging
Er is denk ik ook meer te beleven
Maar in Jordanië kun je denk je snel naar Dubai enzo?
Alle reacties Link kopieren
Jordanie...
Alle reacties Link kopieren
Er zit nog wel een groot verschil tussen Jordanië en Marokko. Andere cultuur ander taal.

Wat is precies het doel van studeren in het buitenland? Gewoon leuk, omdat iedereen dit doet? Wat wil je later gaan doen als werk? Wil je (tolk) vertaler worden? Bedrijfsleven in, er zijn genoeg bedrijven die handel drijven met het midden oosten? Werken met Arabisch / Marrokaanssprekende mensen in Nederland?

Wil je echt de Arabische taal goed leren, dan zou ik naar Jordanië gaan. Het Arabisch wat in Marokko gesproken wordt is echt anders. En je zit daar ook nog eens met veel Nederlanders. Jordanië is ook een land met veel cultuur en geschiedenis.

Waarom is Marokkaans Arabisch in Nederland makkelijk? Veel Marokkanen spreken Berbers.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hoeveel Arabisch ga je écht leren als je de hele tijd met Nederlanders in de klas zit?

En dus waarschijnlijk de helft van de tijd gewoon Nederlands spreekt?


Het enige wat mij qua Jordanië zou tegenhouden is de veiligheid.
(Paar miljoen vluchtelingen uit Syrië, naast Israël, op een speek afstand van Egypte, ...)

Hebben ze ergens een slaapplaats voor jou die gegarandeerd veilig is?
Of moet je daar nog zelf naar op zoek en weet je dan waarschijnlijk nauwelijks waar je precies belandt?
Alle reacties Link kopieren
Doel? Studie Arabisch - Jordanië

Geld nodig? - werken!!! sparen

En zoals Belg007 schrijft.. informeer naar de veiligheid en de campus/ verblijfslocatie.

en dat feest.. wat is nou belangrijker?

Ben overigens in beide landen (op vakantie) geweest, al is dat alweer wat jaartjes terug. Inwoners beide landen behulpzaam en vriendelijk.
Marokkaans arabisch is geen ideaal startpunt, het wijkt te veel af van fusha door de invloed van het berbers
Alle reacties Link kopieren
Jordanië
Ik heb best wel wat gereisd en ben wel wat gewend, maar ik vond Marokko afschuwelijk. Dat was de eerste keer dat ik niet kon wachten om weer op het vliegtuig naar huis te stappen.
Wellicht anders als je er studeert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven