Singlereis ( stedentrip ) met kerst

31-10-2018 07:17 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar was ik alleen met Oud & Nieuw en ben ik voor het eerst een weekend weggeweest met een singlereis. Erg leuk goed gezelschap, kortom ik wil weer maar nu wat langer.

Ik heb een bepaald budget en kan kiezen tussen Parijs of Berlijn.
Het enige wat me nog enigszins weerhoudt is het weer, zou zo balen zijn als het 5 dagen regent de kou trotseer ik wel, hoewel ik een zomermens ben.

Wat me ook is opgevallen is dat de gemiddelde leeftijd ook wel wat hoger ligt, zelf ben ik 44 en het is leuk als het gezelschap gemêleerd is, maar een beetje mijn leeftijd zou wel fijn zijn, maar misschien is dat meer het idee want er zijn zat 60+ die onwijs lekker in het leven staan en zat 40+ ingekakt zijn. Dus misschien moet ik me daar gewoon overheen zetten.

Voor Parijs is de leeftijd nog niet bekend deze is net nieuw in het aanbod toegevoegd.

Nu kan ik de reis ivm het weer wel naar mei oid verzetten, maar ik wil zo graag met kerst weg mijn kinderen zijn er dit jaar niet en ik heb ook geen behoefte alleen te zijn of aan te haken bij vrienden of familie.

Een zonnige bestemming zit er qua budget met kerst niet in helaas, ik heb dit namelijk pas net besloten ook omdat normaal de kinderen er met kerst altijd zijn en met O&N bij hun vader, maar dit jaar hebben we geruild.

Daarnaast vind ik een stedentrip met excursies enz erg leuk.

Wie heeft er ervaring met een dergelijke trip en of deze reisperiode in een van beide steden.
Beide zal met een bus zijn overigens, de reistijden vind ik geen probleem.

Alle tips zijn welkom!
Beiden mooie steden om een paar dagen naar toe te gaan!
(Slecht) Weer heb je, vind ik, in een grote stad weinig last van.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor de stad gaan die je het meeste aantrekt ipv de leeftijd van de groep want je moet maar afwachten of het klikt. Ik vind Berlijn leuker en gezelliger dan Parijs.
Met kerst zou ik Berlijn doen. Lekker al die marktjes met gluhwijn enzo. Doen die Duitsers goed.
Berlijn! Qua uitgaven ook een stuk goedkoper dan Parijs en qua weer vaak koud maar niet nat. Daar kan je je goed op kleden. En de Duitse kerstsfeer is top!
Heb je Edinburgh ook in je overwegingen meegenomen? Dat schijnt wel heel bijzonder te zijn rond die periode.

Berlijn spreekt mij totaal niet aan, laat staan in de winterperiode.

Colmar heeft een van de mooiste kerstmarkten van Europa las ik laatst.
Alle reacties Link kopieren
Berlijn heeft inderdaad ook wel mijn voorkeur. Sowieso omdat ik al heel lang graag naar Berlijn wil en kerst+ Duitsland eigenlijk bij elkaar hoort.
Alle reacties Link kopieren
Parijs is enorm druk
LadyLola schreef:
31-10-2018 09:12
Berlijn heeft inderdaad ook wel mijn voorkeur. Sowieso omdat ik al heel lang graag naar Berlijn wil en kerst+ Duitsland eigenlijk bij elkaar hoort.
Waarom doe je dat dan niet gewoon?

Als je tegen de groep op kijkt dan kun je ook gewoon zelf gaan, bijvoorbeeld met trein of flixbus en een leuk hotelletje zoeken.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
31-10-2018 09:09
Heb je Edinburgh ook in je overwegingen meegenomen? Dat schijnt wel heel bijzonder te zijn rond die periode.

Berlijn spreekt mij totaal niet aan, laat staan in de winterperiode.

Colmar heeft een van de mooiste kerstmarkten van Europa las ik laatst.
Edinburgh staat op het lijstje trips met mijn jongste dochter.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Vintage schreef:
31-10-2018 09:33
Waarom doe je dat dan niet gewoon?

Als je tegen de groep op kijkt dan kun je ook gewoon zelf gaan, bijvoorbeeld met trein of flixbus en een leuk hotelletje zoeken.
Nee het is meer dat ik de gemiddelde leeftijd wat hoog vond maar denk dat ik me daar niets van moet aantrekken.
Alleen reizen vind ik op zich geen probleem maar met de feestdagen kies ik liever voor iets met een groep.
Alle reacties Link kopieren
Berlijn is een ontzettend leuke stad en er is heel veel te doen en te zien. Echt een aanrader. Wat betreft het weer: ik ben ook naar Berlijn geweest in de winter en het was alle dagen droog, maar wel heel erg koud. Een stuk kouder dan in NL. Neem dus een goede warme jas en dikke sokken mee :-) Veel plezier!
Ik heb wel wat singlereizen gedaan, maar ik keek altijd wel naar leeftijd en groepsgrootte en samenstelling. Dat ging bij mij voor op bestemming. Heb je Crusj en Villavibes al bekeken?
Alle reacties Link kopieren
Zeker Berlijn als je de kerstsfeer wilt proeven! Reken er op dat het heel erg koud kan zijn, maar de kerstmarkten met haardvuur en gluhwein maken veel goed dan! Dat de groep gemiddeld ouder is zou ik me niks van aantrekken hoor. Leeftijd zegt helemaal niks over het type mens en dat is uiteindelijk belangrijker!
Keep on dreaming!
Alle reacties Link kopieren
Eens dat type mens wel belangrijker is dan leeftijd, ik heb dan ook geboekt, helaas nog even afwachten of het echt doorgaat want blijkbaar is het al vol, en gaan ze kijken of er voor dezelfde prijs nog een kamer bij te boeken is.
Geen idee hoe dat normaal gaat, maar je zou zeggen vol is vol.
Wordt het veel duurder dan kijk ik voor Parijs, Praag lijkt me ook leuk hoewel ik daar in het voorjaar al een paar dagen ben geweest.
Alle reacties Link kopieren
Het is Berlijn geworden! Zoveel zin in.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels terug en het was heel gaaf, wel veel bus in bus uit, maar dat hoort een beetje bij een groepsreis.
De leeftijden waren wel een stuk hoger, maar was totaal geen beperking in tegendeel heb met veel leuke mensen gereisd.
Wel zou ik ondanks dat het een fijne groep was ik voor een eventueel volgende groepsreis wel meer leeftijdgenoten willen.

Ik heb heel veel inspiratie opgedaan en ga in het voorjaar alleen terug naar Berlijn het fijne van deze reis was dat ik Berlijn nu globaal ken en ik nu meer doelgericht mijn volgende trip ga plannen. Ik heb al een Airbnb gevonden, een aantal wensen in kaart, nu alleen de datum nog vaststellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven