Alleen handbagage en online inchecken: hoe laat op Schiphol?

03-11-2018 14:34 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al wel topics over, maar vooral oudere...
Ik vroeg me af: We gaan in november een weekje naar Egypte. Buiten hoogseizoen dus.
We nemen alleen handbagage mee en willen online inchecken.
Hoe lang van te voren moet ik dan op Schiphol zijn? We vliegen met Transavia.
Zij geven de algemene stelregel: 3 uur voor intercontinentaal. Maar ik kan me voorstellen dat dat is voor mensen die ook een koffer in de ruimbagage in willen checken of bijvoorbeeld niet online inchecken. Maar Schiphol is ook drukker geworden de laatste jaren...
Ik heb hier helemaal geen ervaring mee en ben benieuwd wie hier wel ervaring mee heeft en wat zou je ons aan willen raden voor online inchecken+handbagage+november?
Ik zou 2 uur van tevoren op Schiphol aanhouden.
Alle reacties Link kopieren
1 1/2 uur is meestal meer dan genoeg.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Buiten het hoogseizoen, of binnen het hoogseizoen heel vroeg of heel laat, als ik alleen of met twee volwassenen reis: 1,5 uur ongeveer
Als ik kinderen bij me heb of we in een groter gezelschap zijn of tijdens het hoogseizoen op drukke tijden: 2 uur
Vluchten naar de VS: 3 uur
Zonder handbagage is een uur ruim voldoende, maar als je een stresskip of niet zo frequente reiziger bent zou ik iets langer aanhouden voor je gemoedsrust.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie snelle reacties!

@Cafetière, ik heb inderdaad nog nooit gevlogen. Je bedoelt denk ik zonder ruimbagage toch?
Neilra schreef:
03-11-2018 14:45
Bedankt voor jullie snelle reacties!

@Cafetière, ik heb inderdaad nog nooit gevlogen. Je bedoelt denk ik zonder ruimbagage toch?
Alleen handbagage inderdaad. Ruimbagage op schiphol kan soms ook lang duren dus daar calculeer ik meer tijd voor in.
Alle reacties Link kopieren