Japan tips en bezienswaardigheden

09-11-2018 16:07 58 berichten
Om een ander topic niet te kapen heb ik zelf even een topic aangemaakt.
Wij gaan deze zomer 3 weken naar Japan een reis maken met de trein, 2 volwassenen en 2 pubers. Ik heb al veel mooie dingen gelezen en van mensen gehoord hoe mooi het is in Japan. Dus als je er al geweest bent en zin hebt om iets te delen,welkom !
Alle reacties Link kopieren
Ik heb (waarschijnlijk onder een vorige nickname) hier al vaker Japantips gegeven, dus zoek even terug, dan vind je heel veel informatie.
Bedankt voor de tip ! Ik heb in oude topics gekeken en kom een hoop tegen maar vind het leuk om met mensen die binnenkort of aankomende zomer ook gaan te praten. Beetje voorpret zeg maar.
Ik ga in 2020 weer :D

Nu al ZO VEEL ZIN!

Ga kijken of ik het kan combineren met Zuid-Korea. Vorig jaar drie weken in Japan geweest en het was fantastisch. Maar wel duur. Dus ga ik nu lang sparen, zodat ik ook in een Ryokan kan slapen een keer en als ik verdwaald ben in Kyoto de taxi kan nemen ipv eindeloos dolen in bussen en metro's. En ik ga een talencursus doen om me een beetje beter voor te bereiden.

Vorig jaar was ik in de bloesemtijd. In 2020 wil ik in de herfst gaan, om de herfstkleuren te zien.
Wij vliegen via Seoul dus zijn we ook alvast even in Korea geweest :proud:
Gaan jullie met de Olympische spelen ?
Wij gaan in een Ryokan slapen in Magome en in Koyasan gaan we in een klooster bij de monniken slapen.
Ik heb nu al medelijden met de andere gasten want mijn man snurkt enorm en dat zal je vast horen door die dunnen papieren wandjes :rofl:
anoniem_370825 wijzigde dit bericht op 11-11-2018 12:47
0.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zijn de pubers heel merkbewust? Dan ben je ze zo een middag kwijt in een van de vele merkenwinkels, maakt niet uit mode of elektronica of make up.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Dochter wel, die gaat het liefst als een wandelende Bijenkorf folder door het leven maar zoon geeft er geen ruk om. Misschien komt dat nog binnenkort, wie weet.
Uiteraard gaan we shoppen maar ze moeten zelf hun tas op de rug dragen dus vol=vol en ik was niet van plan om kapitalen te gaan uitgeven.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou dit topic in de gaten. 🙂

Komende kerstvakantie ga ik naar Japan.

Ik heb al een paar keer in een ryokan geslapen in april/mei 2017, toen ik een georganiseerde reis naar Japan had.

Nu doe ik alles zelfstandig met veel organisatie. Ik denk - om een overzicht te bewaren - een mapje ga aanleggen met belangrijke papieren zoals vliegtickets, hotelgegevens, bewijzen en vouchers en belangrijke e-mail, etc. Alles mooi bij elkaar.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
09-11-2018 16:31
En ik ga een talencursus doen om me een beetje beter voor te bereiden.
こんにちは!
もう少し日本語が話せますか。
Hallo!
Spreek je al een beetje Japans?
World of Warcraft: Legion
hans66 schreef:
09-11-2018 23:13
こんにちは!
もう少し日本語が話せますか。
Hallo!
Spreek je al een beetje Japans?
Nee nog helemaal niets :) en dat nekte me de vorige keer nogal. Uiteindelijk was het allemaal wel te doen. Maar de enigen die een beetje Engels spreken zijn de 70-plussers daar. Alle Engels-lerende kinderen in de bus naast me (letterlijk met hun Engelse boek op schoot) durfden geen woord met me te wisselen.

Ik vond het programma van Paulien Cornelisse ook zo leuk op NPO. Dat heeft me extra gemotiveerd.

Dus TO, kijktips:

Tokidoki
en Joanna Lumley's Japan
Hairy Bikers (op Netflix) hebben ook een paar afleveringen in Japan.

Als je pubers Harry Potter fan zijn (of jijzelf natuurlijk) dan is Universal Studio's in Osaka ook een enorme aanrader.

En je kunt zelfs naar een tropisch eilandje op het eind van je vakantie. Dan kun je bijv naar Ishigaki of Okinawa vliegen om nog even te chillen.
Alle reacties Link kopieren
Dat programma van Joanna Lumley ken ik. Zij heeft een aantal opvallende dingen besproken. Ze ging geloof ik van Aomori naar Nagasaki, en daarna naar Okinawa, ander eiland.
World of Warcraft: Legion
Ja Tokidoki heb ik ook gezien was zeker een leuk programma !
We komen helaas niet in Osaka, we hebben wel op de planning staan om naar Disneyland in Tokyo te gaan, moeten kijken of we qua tijd het gaan redden. We zijn 4 volle dagen in Tokyo en ik moet gewoon naar een kattencafé !

We gaan overigens niet met een groep maar gewoon met het gezin, de hotels zijn allemaal geboekt door de reisorganisatie. We reizen 3 weken met de trein van hotel naar hotel.
Ik wil graag naar mt Fuji, is dat te doen vanuit Tokyo ?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij Viator een dagtocht geboekt. Je moet je verzamelen bij een bepaald punt in Tokio. Van daaruit vertrekt er een bus naar Mt. Fuji. Dat is naar Station 5. Daarnaast een 4D-vlucht, een ninja-voorlichting en afhankelijk van de boeking wel of geen diner.

Ik heb meerdere dingen bij Viator geboekt, zoals een cursus koto en shamisen, een bezoek aan Kaiyukan in Osaka. Er zijn nog wat dingen voor het nieuwe jaar.
World of Warcraft: Legion
Ik heb de route bekeken en zie dat we van Magome op weg naar Tokyo langs Mt Fuji komen dus gaan we maar vroeg met de trein weg zodat we een tussenstop kunnen maken om Mt Fuji te bekijken. Hoeven we geen dagtocht te doen, komt weer goed uit !
Wat ik ook super super super vet vond om te doen in Tokyo is Mariokarten. Dus... regel een internationaal rijbewijs en boek zo'n tour. Dat kan dus echt alleen maar in Japan. Het kan trouwens ook bij Mt. Fuji. Ik heb de avondtour gedaan, echt magisch. En hilarisch. Kinderen kunnen evt mee achterop een ander soort auto.

Er is ook een heel gaaf lichtmuseum in Tokyo. Weet even niet hoe het heet. En natuurlijk de Nijntje winkel.
Heb ik op tv gezien en het lijkt mij geweldig maar tegelijkertijd ook doodeng om met een kart door Toyo te scheuren :biggrin:
De Tokyo skytree is dat het bezoeken waard ? Ik zie dat volwassenen tickets maar 16 euro kosten en voor de pubers 12 euro.
Was de CN tower echt stukken duurder en die is nog korter ook !
Alle reacties Link kopieren
Even op reactie over het kattencafe, in Japan vind je in bijna iedere grote stad wel een katten/uilen/racoon/puppy cafe, maar dat is natuurlijk wel een vorm van dierenmishandeling. Als ik daar naar binnen keer zag ik ook alleen maar toeristen zitten die grof geld betalen om zo'n diertje te aaien terwijl ze daar mega stress van krijgen.

Die diertjes zitten in een on-natuurlijke omgeving, worden snachts vaak opgesloten, om daarna weer 10 uur lang geaaid te worden en ze kunnen geen kant op. Het is een beetje het olifanten rijden in Thailand van 10 jaar geleden, doen we nu ook niet meer.

Maar Japan is een supergaaf land en ik wens je heel veel plezier :):):)
Alle reacties Link kopieren
Ik hou erg van moderne kunst en het museum in Kanazawa is misschien wel het mooiste wat ik heb gezien. Ooit. Ever.

https://en.wikipedia.org/wiki/21st_Cent ... ,_Kanazawa

Misschien een tip? Ik denk dat pubers dit ook leuk vinden - als ze ten minste een beetje in kunst zijn geïnteresseerd.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Als je gewoon een uitzicht op de skyline van Tokyo wil en het doet er niet echt toe hoe hoog je staat: bovenop de Tokyo Metropolitan Government Buildings is een gratis observation deck. Is echt bedoeld voor toeristen met een winkeltje en een restaurant enzo.. alleen gratis, dus.

Wij deden overigens Disneysea ipv Disneyland. Omdat je nu eenmaal op meerdere plekken ter wereld Disneyland kon doen en onze kinderen al drie keer in Disneyland Parijs geweest zijn. Disneysea is dan toch net iets anders (al staat er bv ook iets wat op de Buzz Lightyear attractie in Parijs lijkt en ook een Tower of terror). Hou wel rekening met veel volk in de zomer (en de vreemde trend bij Japanners om in identieke kleding naar een pretpark te gaan. Kun je leuk fotoreeksje van maken : ) )
Alle reacties Link kopieren
MiniMe3 schreef:
13-11-2018 16:06
Wat ik ook super super super vet vond om te doen in Tokyo is Mariokarten. Dus... regel een internationaal rijbewijs en boek zo'n tour. Dat kan dus echt alleen maar in Japan. Het kan trouwens ook bij Mt. Fuji. Ik heb de avondtour gedaan, echt magisch. En hilarisch. Kinderen kunnen evt mee achterop een ander soort auto.

Er is ook een heel gaaf lichtmuseum in Tokyo. Weet even niet hoe het heet. En natuurlijk de Nijntje winkel.
Ik zit daar trouwens wel aan te denken, maar ik vind het ook griezelig, omdat men in Japan links rijdt. In een land met rechtsverkeer zou ik dat zonder meer wel durven.

Ik heb een rijbewijs, maar geen internationaal rijbewijs (maar dat laatste kan men zo even oplossen).
World of Warcraft: Legion
Leasol88 schreef:
13-11-2018 16:28
Even op reactie over het kattencafe, in Japan vind je in bijna iedere grote stad wel een katten/uilen/racoon/puppy cafe, maar dat is natuurlijk wel een vorm van dierenmishandeling. Als ik daar naar binnen keer zag ik ook alleen maar toeristen zitten die grof geld betalen om zo'n diertje te aaien terwijl ze daar mega stress van krijgen.

Die diertjes zitten in een on-natuurlijke omgeving, worden snachts vaak opgesloten, om daarna weer 10 uur lang geaaid te worden en ze kunnen geen kant op. Het is een beetje het olifanten rijden in Thailand van 10 jaar geleden, doen we nu ook niet meer.

Maar Japan is een supergaaf land en ik wens je heel veel plezier :):):)
Ik wist niet dat het onder zulke omstandigheden gebeurd, ik hoef ook niet zo nodig naar een uilencafe oid maar omdat ik zelf dol ben op katten leek het mij leuk om naar een kattencafe te gaan.
Ik zou zeggen dat katten het fijn vinden om geaaid te worden, die van mij in ieder geval wel. Uilen of raccoons hoeft van mij niet die moet je in de natuur laten.
makreel schreef:
13-11-2018 17:08
Ik hou erg van moderne kunst en het museum in Kanazawa is misschien wel het mooiste wat ik heb gezien. Ooit. Ever.

https://en.wikipedia.org/wiki/21st_Cent ... ,_Kanazawa

Misschien een tip? Ik denk dat pubers dit ook leuk vinden - als ze ten minste een beetje in kunst zijn geïnteresseerd.
Ziet er heel gaaf uit alleen ligt het totaal niet op de route helaas.
Mijn zoon heeft een zeer brede interesse en die weet ook altijd waar we dan ook naar toe gaan alles van de omgeving. Hij heeft inmiddels al 2 reisgidsen gelezen over Japan en is net de Wikipedia.
Dochter heeft momenteel maar 1 interesse en dat is haar telefoon en die gaat onder protest wel mee een museum in.
Het Guggenheim vond ze dan wel weer erg leuk dus er is nog hoop :proud:
the4ofus schreef:
14-11-2018 07:16
Als je gewoon een uitzicht op de skyline van Tokyo wil en het doet er niet echt toe hoe hoog je staat: bovenop de Tokyo Metropolitan Government Buildings is een gratis observation deck. Is echt bedoeld voor toeristen met een winkeltje en een restaurant enzo.. alleen gratis, dus.

Wij deden overigens Disneysea ipv Disneyland. Omdat je nu eenmaal op meerdere plekken ter wereld Disneyland kon doen en onze kinderen al drie keer in Disneyland Parijs geweest zijn. Disneysea is dan toch net iets anders (al staat er bv ook iets wat op de Buzz Lightyear attractie in Parijs lijkt en ook een Tower of terror). Hou wel rekening met veel volk in de zomer (en de vreemde trend bij Japanners om in identieke kleding naar een pretpark te gaan. Kun je leuk fotoreeksje van maken : ) )
Hahaha ANWB stelletjes ! Ik hoef ook niet zo nodig naar Disneyland daarom hebben we ook gezegd dat het er waarschijnlijk niet in zit omdat we andere dingen van Tokyo willen zien. We zijn al een paar keer naar Disneyland in Parijs geweest en in Disneyworld in Orlando dus er zit geen noodzaak aan een bezoek.
We gaan het vanzelf wel zien, ik denk dat het 's avonds wel gaaf is met al die gekleurde lichtjes in de stad !
hans66 schreef:
14-11-2018 09:34
Ik zit daar trouwens wel aan te denken, maar ik vind het ook griezelig, omdat men in Japan links rijdt. In een land met rechtsverkeer zou ik dat zonder meer wel durven.

Ik heb een rijbewijs, maar geen internationaal rijbewijs (maar dat laatste kan men zo even oplossen).
Links rijden is echt apart, zeker als je ook in een buitenlandse auto zit. Als ik door de bocht ging deed ik iedere keer de ruitenwissers aan ipv de richtingaanwijzer want die zitten ook andersom. Schakelen verliep ook niet altijd even vlekkeloos :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Kameelperd schreef:
14-11-2018 09:38
Ziet er heel gaaf uit alleen ligt het totaal niet op de route helaas.
Mijn zoon heeft een zeer brede interesse en die weet ook altijd waar we dan ook naar toe gaan alles van de omgeving. Hij heeft inmiddels al 2 reisgidsen gelezen over Japan en is net de Wikipedia.
Dan geloof ik dat ik maar eens met jouw zoon op stap moet gaan. :proud: ;-D
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven