Luchtvaartmaatschappijen

09-11-2018 17:08 103 berichten
Mijn dochter moet een verre vlucht boeken. Ze wil het liefst met KLM (betrouwbaar, en die kent ze), maar Finnair en Lufthansa zijn 25% goedkoper. Volgens mij zijn die andere maatschappijen net zo goed of slecht als KLM en kan ze daar prima boeken (gaat ze nu ook doen).
Mijn favoriete maatschappij is British Airways, maar die was dubbel zo duur als KLM.
Hebben jullie een favoriete airline?
Alle reacties Link kopieren
Doe er even een polletje bij (vind ik leuk)

Mijn favoriet. Emirates.

aanvulling: op de vluchten naar Noord en Zuid Amerika kies ik vaak voor Virgin
anoniem_373103 wijzigde dit bericht op 09-11-2018 17:16
36.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Niet echt. Emirates was inderdaad wel fijn.
Bij Delta ( of United daar twijfel ik nu ineens over) naar New York ooit een upgrade gekregen, dat was heerlijk vliegen :P
Singapore airlines
Cathay pacific
Eva air
Delta
Ik zou vooral zo rechtstreeks mogelijk boeken
Ik zou niet met Ryanair vliegen, maar dat is meer uit principe vanwege hoe ze hun personeel behandelen. Als maatschappijen echt niet aan de veiligheidseisen voldoen krijgen ze al snel een landingsverbod op Schiphol, dus alle maatschappijen die vanaf daar vliegen zijn in principe veilig.
Emirates !
Ruime stoelen, goed eten en drinken en enorm lief voor kinderen.
Mijn zoon was 11 toen we met Emirates vlogen en kreeg werkelijk vanalles aan boord, heel pakket met leuke spulletjes, lekker eten en iedere vlucht maakten ze een polaroid foto voor vertrek, hardstikke leuk.
Dochter was jarig op de terugvlucht en kreeg een taartje en leuke kaart van de bemanning en ging ook op de foto, werd wel gewaardeerd.

Air Canada beviel ook goed, net als Quantas alleen zijn we daar bijna mee neergestort terwijl volgens Forrest Gump Quantas never crashed
anoniem_370825 wijzigde dit bericht op 09-11-2018 17:28
14.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Weet niet naar waar ze naar toe moet Minke, maar mocht het NY zijn of Boston, kan je ook nog kijken naar Norwegian. Die hebben soms aanbiedingen dat je voor 180 of 200 enkele reis zit. zelfs voor 250 euro retour zie ik nu. Goed dan heb je nog geen koffer, en misschien niet de meest chili stoel. Maar voor 400 euro ben je dan toch wel retour.
anoniem_373103 wijzigde dit bericht op 09-11-2018 17:18
30.96% gewijzigd
Qatar Airways en Singapore airlines op 1.
Al vlieg ik in december met KLM en service is opeens erg goed. Ik mag gratis extra bagage (a 23kilo) meenemen, voor een medisch hulpmiddel, die had ik niet echt verwacht. Zonder vragen van KLM dat ik bewijs heb dat ik het gebruik als medisch hulpmiddel (al heb ik dat wel).
Dat is wel fijn, want anders had ik amper kleding mee kunnen nemen (door het gewicht en ruimte dat hulpmiddel inneemt) zeg maar... :)
Tante_Ans schreef:
09-11-2018 17:17
Weet niet naar waar ze naar toe moet Minke, maar mocht het NY zijn of Boston, kan je ook nog kijken naar Norwegian. Die hebben soms aanbiedingen dat je voor 180 of 200 enkele reis zit. zelfs voor 250 euro retour zie ik nu. Goed dan heb je nog geen koffer, en misschien niet de meest chili stoel. Maar voor 400 euro ben je dan toch wel retour.
Seoul. Ze reist samen met een vriendin, en die zit erg op het budget. Ik vind 25% ook wel een behoorlijk verschil, en volgens mij is Finnair prima. Heel chique airlines kunnen de dames niet betalen.
Waarom vliegen ze niet met een Aziatische maatschappij? Die service is echt goed. Zeker Singapore!
Alle reacties Link kopieren
Emirates! Super fijne stoelen, lieve mensen en lekker eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met Finnair naar Seoul gevlogen. Prima ervaring.
Natuurlijk, het is geen Emirates of SIngapore Airlines, maar daar is de prijs dan ook naar.

Overstappen in Helsinki is heerlijk, een lekker compact vliegveld, zodat je geen kilometers hoeft te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Emirates!! Al heel vaak mee gevlogen en altijd goede ervaringen gehad. Vrij ruime stoelen, eten is goed, fijne service, fijne schermpjes, hele korte overstaptijden, je mag 30 kg bagage mee.. etc. Ook met Malaysian Airlines en Singapore Airlines gevlogen, ook allebei helemaal prima.
Mijn vriend vliegt inderdaad heel vaak met Emirates en dat is heel wat luxer dan hoe ik meestal vlieg (en we samen privé vliegen). Begin dit jaar 7,5 uur in een TUI vliegtuig en dan zit je dus ook gewoon opgevouwen. Met echte prijsvechters vlieg ik niet. Ik heb geen zin in gezeik over bagage, en wil ook gewoon een gratis maaltijd en drankje. Daarbij vind ik het belachelijk hoe Ryanair met zijn personeel omgaat, daar moet je gewoon niet aan mee willen werken.
Aegan, want die serveert echt lekker echt Grieks eten en daar hou ik van. En de stewardessen zien er normaal uit, vind ik ook fijn.
Ik heb sowieso een zwak voor dat soort airlines. Air Malta, Air Lingus, Sas, ik vind het allemaal mooi.
KLM vond ik ook best, maar je kunt mij ook gerust in een low cost carrier vervoeren. Natuurlijk was vliegen met Corendon minder luxe dan met KLM, maar goed, ik kwam wel mooi uit waar ik wilde zijn.
Alle reacties Link kopieren
Geen echte voorkeur. De meeste nationale vliegtuigmaatschappijen zijn wel goed. Ook Lufthansa en Finnair heb ik goede ervaringen.
Ik denk dat mijn fijnste vlucht met Etihad was (luxe). Maar ik ga altijd voor de beste prijs/vluchtduur, welke maatschappij dat is maakt mij weinig uit.
Laat haar dit lijstje maar zien, staat KLM niet bij ;-)

The world’s top 10 airlines 2018
Singapore Airlines
Qatar Airways
ANA All Nippon Airways
Emirates
Eva Air
Cathay Pacific Airways
Lufthansa
Hainan Airlines
Garuda Indonesia
Thai Airways
Ik ben laatst met Finnair naar Azië gevlogen en zij zijn in mijn ogen net zo fijn als klm, alleen voor een goedkopere prijs. Zij hebben bijvoorbeeld even veel beenruimte als klm (wel wat centimeters meer dan andere maatschappijen), waardoor lange vluchten toch wat aangenamer zijn ;-)
Finnair is prima en Helsinki is ok als vliegveld. Ze zal er van Schengen naar niet-Schengen moeten, volgens mij zit dat ergens aan het einde van de lange sliert. Maar dat wijst zich wel.

Ik vind eigenlijk alles ok om te vliegen, behalve Flybe (in mijn ervaring een stelletje zeuren), Ryanair en Vueling (nog geen vlucht zonder vertraging mee gehad). Oh en alle maatschappijen die minder dan 10 kilo handbagage toestaan, zoals Scandinavian, dan wordt het voor mij echt puzzelen wat er meegaat.
Alle reacties Link kopieren
Naar Seoul is Asiana ook een goede keuze
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
Emirates, met stip op 1
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
eva
emirates
cathay
Klm

Als ze geen groot budget heeft kan ze nu eenmaal niet luxe vliegen simpel.. De maatschappijen die je noemt zijn meer dan prima. Emirates heeft regelmatig leuke aanbiedingen en zijn echt goed
Iemand is lovend over Emirates, maar ik vond het niet zo geweldig. Gewoon saai. Dan vond Turkish Airlines beter en vooral persoonlijker.
Alle reacties Link kopieren
KLM is echt verlopen. Oude vliegtuigen, slecht eten en stewardessen die je oma hadden kunnen zijn. Verder zitten zij nu ook te klooien met extra bij betalen voor bagage. Heb daar afgelopen zomer nog een heel gedoe over gehad.
Ze werken samen met andere, hele vage maatschappijen, dan denk je dat je KLM vliegt maar dan zit je (na een tussenstop) opeens in een vliegtuig van een of andere vage Oost-Europese airline, die een vluchtnummer deelt. En dan moet je alsnog gaan bijbetalen voor van alles en nog wat.


Bij Ryanair weet je in ieder geval wat je krijgt en hebben ze hagelnieuwe vliegtuigen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven