Rustige vakantie met lekker zwemmen: wie denkt met me mee?

09-11-2018 20:27 21 berichten
Dit jaar ben ik naar de kust in Thailand geweest. Thailand is relatief veilig om te reizen met het openbaar vervoer of taxi, ook als vrouw alleen. Ik zat vlakbij zee, dus heerlijk elke ochtend en elke avond gezwommen. Overdag lezen en een beetje rondlopen. Relaxed. Maar… het was daar erg druk en mijn huisje lag dichtbij dancings. Ik kon niet slapen van de luide muziek. En ik vond de vliegreis naar Thailand best lang.

Voor 2019 zoek ik een leuke vakantie voor mezelf, voor ongeveer 10 dagen. Mijn collega's hebben hun vakantie in de zomervakantie 2019, dus ik ga buiten die periode. Naar sommige landen/streken durf ik niet in mijn eentje. Ik wil niet meer pal naast een uitgaansgebied zitten. Bereikbaar met OV of taxi. Geschikt om te wandelen. Elke dag zwemmen beviel me goed, dus dat wil ik graag weer. In de zee of misschien een meer. Op internet staat niet altijd vermeld of het water geschikt is om in te zwemmen.

Iemand tips? Land/gebied? Als je een goede ervaring met een bepaald rustig hotel/huisje/resort in de buurt van het water hebt, dan hoor ik dat graag!
Eilandhoppen in Griekenland,
Zuid-Oost-Kreta is erg mooi en er zijn een paar plaatsen met heel fijn strand in baaien, waar het fijn zwemmen is. Idem voor Grieks vasteland (Chalkidiki, is nog minder ver vliegen).
Canarische eilanden voldoen ook aan je eisen, maar dan zou ik niet in Maspalomas gaan zitten, maar ergens waar het iets rustiger is. Het enige nadeel van de rustigere regio's is, dat het vaak praktischer is om een auto te huren. Maar ook zonder auto moet het best gaan, als je aan de rand van toeristenplaatsen gaat zitten.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn in Thailand ook rustige plekken. Is de Kaap Verdie iets voor jou?
Ik zou voor je gelijk wat boekt, gewoon es het dorp en zijn omgeving door Google draaien.

En zelfs eventueel es kijken op Google Streetview of Maps hoe het er uit ziet.

Veel horeca = wegblijven

Ik gok dat je in zowat gelijk welk land wel rustige plekken hebt.



Wij zijn gaan island-hoppen in Griekenland en Paros was vrij rustig.
Wauw, wat fijn, jullie tips.

*Ben al aan het googelen op Griekenland/Chalkidiki *

* Nu aan het zoeken wat een swim up kamer is *

* En Kreta hotels aan het zoeken *

* Kaapverdie, nooit aan gedacht *

Wat een goed idee om vooraf te kijken op Google Streetview of Maps hoe de er uit ziet.
Was ik zelf niet opgekomen.
anoniem_376516 wijzigde dit bericht op 09-11-2018 21:12
72.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
09-11-2018 20:37
*Ben al aan het googelen op Griekenland/Chalkidiki*

* Nu aan het zoeken wat een swim up kamer is *
vaak dat je kamer direct aan een zwembad/zee ligt.
Je kan vanuit je bed zo het water inspringen zeg maar ;)
Alle reacties Link kopieren
Ibiza maar dan de rustige stukjes
Kreta
Een zebra is geen paard met strepen
Ah, ik wist niet dat Ibiza ook nog rustige gedeelten had.
Alle reacties Link kopieren
Elk land heeft rustige plekken. Ook Thailand. Waar was je daar?

Griekenland Samos! Of Skopelos.

Mallorca heeft ook prachtige plekken.

Google is your best friend!
Alle reacties Link kopieren
Nerja in Spanje.
Alle reacties Link kopieren
Boeken via SNP, dan krijg je de rustiger, wat meer sportievere vakantiedagen goede ervaringen mee, ook met ons gezin.
Druif beach op Aruba.. fijner dan een zwembad, prachtig wit strand en heerlijk rustig. Lekker dobberen en zwemmen! Altijd aangename temperatuur.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
09-11-2018 22:01
Nerja in Spanje.
:heart:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik moest meteen denken aan het vakantiepark (parque de campismo) in Foz de Alge in Portugal.
Ik zeg er meteen bij dat ik zelf nooit op dat park verbleven heb, maar ik ga er geregeld heen om te zwemmen en kanoën in het stuwmeer waar het aan ligt (hebben een huis vlakbij waar we een paar keer per jaar heen gaan). Het park ziet er ook in het echt heel netjes en verzorgd uit en het personeel is altijd hartelijk en fijn in de omgang.

De regio is ernstig getroffen door de bosbranden in 2017, maar het park is heel mooi hersteld. Net zoals de natuur in de omgeving met volle kracht terug aan het knokken is.
In de omgeving van het park heel veel kleine bergdorpjes, cultuur, goed eten, prachtige wandelomgeving. Veel activiteiten om te doen maar je vindt er echt ook rust en kalmte zonder te hoeven zoeken.

Qua OV zijn er wel buslijnen maar een taxi is makkelijker denk ik. Om er te komen vanaf Lissabon zou je de trein kunnen nemen naar Tomar (Kleine twee uur, gereserveerde stoelen, airco, beslist geen aftands boemeltje en enkele reis kostte afgelopen zomer €17,10) en dan een taxi naar Foz de Alge (ongeveer 40 km).

De omgeving is prachtig, het eten heerlijk, het water in het stuwmeer is misschien wat fris maar absoluut goed zwemwater en je kunt je er terugtrekken in je eigen bubble maar er ook voor kiezen om te gaan genieten van muziek en feest.
Als je buiten het hoogseizoen gaat, zou je ook een paar dagen Lissabon er aan vast kunnen knopen in juni, dan zijn er de hele maand de festas de Lisboa.
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
Buiten het hoogseizoen vind ik bijv gardameer of Toscane in Italië ook echt aanraders. Veilig, heerlijk eten, warm, lekker zwemmen..
Portugal, de algarve ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet meteen denken aan de site elizawashere.nl allemaal locaties weg van het massatoerisme.
Ben druk bezig alle tips na te lopen.
Hartstikke bedankt!
Praia do Carvoeiro in Portugal (Algarve)

Afbeelding

Ik ben zelf van plan volgend jaar een maand te gaan in mijn eentje (en dan een huis via AirBnb huren.
Alle reacties Link kopieren
De omgeving rond Lac Du serre-poncon in Frankrijk is buiten het hoogseizoen erg rustig. In het meer kan je heerlijk zwemmen en binnen bereik zijn een aantal natuurparken waar je heerlijk kunt wandelen. Briancon is in de buurt en dat is een schattig plaatsje met een leuke markt. In vriend van mij heeft een chalet in die omgeving en ik kom er zo’n keer per jaar, vind het er er echt fantastisch!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Mooi!! Plaatje van Pipi.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven