Grote(re) luierbroekjes in Thailand?

09-11-2018 21:52 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komende zomer willen wij als gezin 3,5 week op vakantie naar Thailand. Onze oudste zoon (nu 11, dan bijna 12) is s nachts echt niet zindelijk. Weet iemand of er in Thailand luierbroekjes te koop zijn voor een jongen van dan ongeveer 40 kg? Het zou veel kofferrruimte schelen als die daar te krijgen zijn!)
(De grootste maat die ik online kon vinden is voor 18-35 kg; ik vrees dat dat niet gaat lukken).
Bedankt voor het meedenken!
Waarom geen medicatie? Een luier op die leeftijd is toch de ultieme vernedering?
Ik stuur vaak spullen per post vooruit en licht dan vtv het hotel in.

In de doos stop ik een brief aan de douane met uitleg.
anoniem_370054 wijzigde dit bericht op 09-11-2018 22:09
1.20% gewijzigd
Nemaìn’ schreef:
09-11-2018 21:55
Waarom geen medicatie? Een luier op die leeftijd is toch de ultieme vernedering?


Denk ff na. Misschien is er geen keus. Of wil je graag iemand zich naar laten voelen met je schrijfsel?
GlitterCupcake schreef:
09-11-2018 21:59
Denk ff na. Misschien is er geen keus. Of wil je graag iemand zich naar laten voelen met je schrijfsel?
Ik stel gewoon een vraag toch?
Mss heeft TO helemaal nog niet aan medicatie gedacht.
Nemaìn’ schreef:
09-11-2018 22:00
Ik stel gewoon een vraag toch?
Mss heeft TO helemaal nog niet aan medicatie gedacht.
Die tweede zin was natuurlijk niet echt nodig.
Alle reacties Link kopieren
@Nemain: gelukkig weet zoon dat hij én wij er alles aan doen en dat hij er niks aan kan doen. Hij ervaart het (dus) ook gelukkig niet als vernederend. Ook op medicatie reageert hij helaas niet.

@glittercupcake: spannende optie, die ik open houdt. Het exacte reissschema hebben we nog niet; we zullen waarschijnlijk op 4 plaatsen zijn.
Zou incontinentiemateriaal voor volwassenen niet passen? De gemiddelde Thai is maar klein natuurlijk.
SallySpectra* schreef:
09-11-2018 22:01
Die tweede zin was natuurlijk niet echt nodig.
O, die was helemaal niet lullig bedoeld. Gewoon een constatering.

Jammer dat medicatie niet aanslaat TO. Opsturen dan idd?
RoseHip schreef:
09-11-2018 22:02
Zou incontinentiemateriaal voor volwassenen niet passen? De gemiddelde Thai is maar klein natuurlijk.
Zou dat makkelijk te verkrijgen zijn?
Nemaìn’ schreef:
09-11-2018 22:03
Zou dat makkelijk te verkrijgen zijn?
Geen idee maar vast makkelijker dan een grote maat luierbroekjes voor kinderen.
Alle reacties Link kopieren
@Rosehip: volwassen materiaal gebruiken we thuis ook wel (Tena luierbroekjes, soms via MP). Zou prima zijn, maar is dat vrij makkelijk te vinden?
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-11-2018 22:54
Reden: ongepast/provoceren
96.72% gewijzigd
mardejo schreef:
09-11-2018 22:06
@Rosehip: volwassen materiaal gebruiken we thuis ook wel (Tena luierbroekjes, soms via MP). Zou prima zijn, maar is dat vrij makkelijk te vinden?
Google zegt dat het in apotheken wel te krijgen is. Zelfs in de 7/11 of supermarkten. Maar het ligt er vast aan hoe groot de plaats is waar je verblijft. In Bangkok kun je het vast wel krijgen. Maar als je daar voor de hele vakantie in moet kopen omdat je bang bent dat je het verder niet kan vinden, kun je het net zo goed vanuit Nederland meenemen.
Lastig.
anoniem_372853 wijzigde dit bericht op 09-11-2018 22:14
9.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat er al een arts betrokken is (aangezien je het ook over medicatie hebt). Soms kan die een brief schrijven aan de luchtvaartmaatschappij dat er op medische gronden extra bagage nodig is, en dan hoef je daarvoor niet bij te betalen. Ik weet dat dat voor onze patiënten ook wel eens gedaan is. Misschien een poging waard? Ik zou het niet echt geweldig vinden om op vakantie op zoek te moeten naar een apotheek, en dan maar hopen dat ze begrijpen en hebben wat ik bedoel. Voor jullie, maar ook voor zoon, die dan weer extra op de feiten gewezen wordt.

(Compliment trouwens voor het feit dat hij zelf ook het idee heeft dat jullie er alles aan doen, en dat hij er dus echt niks aan kan doen. Dan doen jullie als ouders echt iets goed, en dat is zo belangrijk voor een jongen in zijn schoenen!).
Almaszy schreef:
09-11-2018 22:09
[...]
:facepalm:
Almaszy schreef:
09-11-2018 22:09
[...]
Ik zou me kapot schamen als ik dit soort teksten op een forum zou slingeren. Misselijk.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
09-11-2018 22:16
Ik zou me kapot schamen als ik dit soort teksten op een forum zou slingeren. Misselijk.
Heb TO geloept, kind heeft niks, TO dumpt hem bij de nanny en geeft geen medicatie want te zwaar .
Almaszy schreef:
09-11-2018 22:19
Heb TO geloept, kind heeft niks, TO dumpt hem bij de nanny en geeft geen medicatie want te zwaar .
Kind heeft wel wat.
3 uur per week
Kind is tenger, geen broek blijft op zijn kont hangen.

Je kan niet eens begrijpend lezen.
Nemaìn’ schreef:
09-11-2018 22:24
Kind heeft wel wat.
3 uur per week
Kind is tenger, geen broek blijft op zijn kont hangen.

Je kan niet eens begrijpend lezen.
Inderdaad. Ik heb ook even geloept inmiddels.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-11-2018 22:53
Reden: ongepast/provoceren
98.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Almaszy schreef:
09-11-2018 22:19
Heb TO geloept, kind heeft niks, TO dumpt hem bij de nanny en geeft geen medicatie want te zwaar .
Echt, stop gewoon met praten. Of typen.
Almaszy schreef:
09-11-2018 22:27
[...]
Hou op joh. Je maakt jezelf belachelijk.
En van wat ik net gelezen heb heeft het te maken met de uitrijping van het zenuwstelsel.
anoniem_369971 wijzigde dit bericht op 09-11-2018 22:30
37.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-11-2018 22:51
Reden: ongepast/provoceren
95.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Almaszy schreef:
09-11-2018 22:27
[...]
Echt, waar bemoei jij je mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven