Welke dag vliegtickets kopen

10-11-2018 15:47 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ooit was er al een topic over, maar deze kan ik helaas nergens meer terug vinden.
Wanneer is de beste tijd om een ticket te boeken. Wij zijn aan het hoogseizoen gebonden.
Ook heb ik weleens gelezen dat als je heel vaak kijkt, dat je geen goedkope tickets meer kan vinden en dat er een speciale dag in de week het beste is om te boeken. Maar welke dag is dat dan?
Wie heeft hier ervaring mee?
Daar naast zoek ik nu via skyscanner, welke andere sites zijn fijn om te gebruiken.
Gewoon lekker uitgebreid zoeken en researchen en dan boeken vanaf een andere computer/account als prijzen opeens omhoog zijn gegaan.
De dinsdag schijnt de beste dag te zijn en dan ‘s middags rond 15.00 uur.
Alle reacties Link kopieren
Prijzen fluctueren: er zijn een aantal stoelen voor boekingsklasse X. Als die snel
Verkopen, worden het de stoelen van boekingsklasse Y, die weer wat duurder zijn (want veel vraag). Als er minder vraag is wordt het weer een andere boekingsklasse en gaat de prijs weer wat omlaag.

Het heeft er niets mee te maken of je vaak op een site hebt gekeken en dan op een andere computer gaat boeken.


https://www.cheaptickets.nl/blog/cheapt ... /index-amp
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Klm wereldweken
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je voor het hoogseizoen al te laat bent; althans voor de mooiste prijzen.
Mijn ervaring leert dat tickets zo vroeg mogelijk boeken loont.
Meestal heb ik eind augustus al de tickets voor de zomer daar op. Dag van de week maakt daarbij niks uit. Ik kijk vanaf het moment dat de tickets beschikbaar zijn meerdere keren per dag en sla toe wanneer de prijs ons zint. Nu vliegen we komende zomer voor 400 euro p.p. naar Los Angeles. Vorig jaar voor 550 euro p.p naar Singapore.
En wat betreft cookies e.d. Ik kijk altijd op de laptop, meerdere keren per dag en nog nooit gemerkt dat dat iets uitmaakt (gecheckt op andere compuer/tablet etc)
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
10-11-2018 16:30
Klm wereldweken
Deze werelddeal weken zijn vaak niet veel goedkoper.
Toen wij een ticket naar new york boekten was het met de wereld deal weken maar 10 euro goedkoper.
Voor de werelddeal weken gooien ze de prijzen omhoog.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Momondo een fijne app. Daar kun je ook een prijsalarm op instellen, dan krijg je een berichtje als de prijs van je vlucht is veranderd.
Alle reacties Link kopieren
ik heb gehoord dat de prijzen overdag hoger zijn, omdat zakelijke reizen dan geboekt worden. Die gaan niet 's avonds nog een keer kijken, boeken toch wel. Maar heb zelf nooit vergeleken.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
valisa schreef:
10-11-2018 17:10
Deze werelddeal weken zijn vaak niet veel goedkoper.
Toen wij een ticket naar new york boekten was het met de wereld deal weken maar 10 euro goedkoper.
Voor de werelddeal weken gooien ze de prijzen omhoog.

Hier dezelfde ervaring: wel
€ 7,- goedkoper. Op een retour. Boeken met een andere (prima) maatschappij scheelde bijna 300,- pp.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
10-11-2018 16:10

Het heeft er niets mee te maken of je vaak op een site hebt gekeken en dan op een andere computer gaat boeken.
Ik heb toch echt zelf meegemaakt dat ik dagelijks bij skyscanner keek, goede prijzen zag en toen ik wilde boeken ik die ene vlucht voor €500,- niet meer kon vinden. Alleen maar duurder. Ik keek telkens op de iPad en heb toen de laptop aangeslingerd met dezelfde site en dezelfde zoekcriteria en daar stond hij er wel tussen. Dus dat cookies geen invloed hebben geloof ik echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik boekte tickets voorheen ook al in oktober/november voor juli. Het ligt ook heel erg aan je bestemming. Ik heb nu gemerkt dat Mallorca juist een week of 6 van tevoren veel goedkoper is.

Dus dit jaar heb ik het hotel al vastgelegd en ga dan in mei/juni de tickets erbij boeken. Maar Lanzarote of fuertaventura zijn juist zo vroeg van tevoren een stuk prijziger. Althans dat was de afgelopen jaren. Garanties zijn er niet ;)

Naar Mallorca gaan er dagelijks meerdere vluchten dus dan maakt het ook niet zo uit op welke aankomstdag je je accommodatie boekt, je komt er dan toch wel. Als er maar 2x in de week vluchten gaan is dat lastiger natuurlijk want als je je hotel lekker vroeg boekt dan kan zomaar het vluchtschema anders zijn het jaar erop.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vaak gehoord dat maandag en dinsdag de goedkoopste boekdagen zijn...

Wat betreft handige boekingsites:
Ik volg sinds kort 1dayreturnflight op facebook. Deze pagina zoekt van skyscanner eigenlijk de goedkoopste tickets uit en post die op het account.
Je moet dan echter wel op dezelfde dag heen als terug willen vliegen, dus een soort van mini citytrip :lol: ;-)
Alle reacties Link kopieren
Femkestoep schreef:
10-11-2018 19:08
Wat betreft handige boekingsites:
Ik volg sinds kort 1dayreturnflight op facebook. Deze pagina zoekt van skyscanner eigenlijk de goedkoopste tickets uit en post die op het account.
Je moet dan echter wel op dezelfde dag heen als terug willen vliegen, dus een soort van mini citytrip :lol: ;-)

Wat een milieuverspilling.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de tips.
Momondo kende ik nog niet.
Volgens mij zijn die KLM wereldweken ook niet geldig in het hoogseizoen.
Helaas zijn wij door werk niet in de gelegenheid om al een jaar van te voren te boeken, ivm goedkeuring werkgever.
Volgens mij fluctueren de prijzen per dag(deel) bij sites als skyscanner en cheaptickets maar niet bij de vliegmaatschappijen zelf.
En bij iig een vliegmaatschappij viel het me wel op dat de tickets duurder werden naarmate er minder tickets beschikbaar waren.

Ik check ook altijd vanaf een andere device en vanaf ander ip-adres.
lisa_ schreef:
11-11-2018 10:57
Volgens mij fluctueren de prijzen per dag(deel) bij sites als skyscanner en cheaptickets maar niet bij de vliegmaatschappijen zelf.
En bij iig een vliegmaatschappij viel het me wel op dat de tickets duurder werden naarmate er minder tickets beschikbaar waren.

Ik check ook altijd vanaf een andere device en vanaf ander ip-adres.
Ligt wel aan de maatschappij. En verschilt ook nog enorm per maatschappij.
Ik heb voor een bepaalde route drie weken lang van Air Europa dagelijks bekeken wat de ticketprijzen waren en ‘mijn’ vlucht ging echt van €450 naar €700 en terug en alles ertussenin. Zondag het duurst, dinsdag het goedkoopst. Elke week hetzelfde patroon.
Bij andere maarschappijen niet deze extremen gezien overigens.
Alle reacties Link kopieren
Jake99 schreef:
10-11-2018 16:05
De dinsdag schijnt de beste dag te zijn en dan ‘s middags rond 15.00 uur.
Niet als meer mensen om die tijd gaan boeken. De algoritmes passen dan vanzelf de prijzen aan.
himalaya schreef:
10-11-2018 16:10
Prijzen fluctueren: er zijn een aantal stoelen voor boekingsklasse X. Als die snel
Verkopen, worden het de stoelen van boekingsklasse Y, die weer wat duurder zijn (want veel vraag). Als er minder vraag is wordt het weer een andere boekingsklasse en gaat de prijs weer wat omlaag.

Het heeft er niets mee te maken of je vaak op een site hebt gekeken en dan op een andere computer gaat boeken.


https://www.cheaptickets.nl/blog/cheapt ... /index-amp
Ik zou eens een vrij ingewikkelde vlucht boeken. Alles uitgekiend en geselecteerd, bleek opeens dat ik mijn creditcard niet bij de hand had. ‘s Avonds ging ik het opnieuw proberen, was mijn hele pakketje dat nog klaar stond €350 duurder! Toen heb ik medereiziger gebeld om even te checken, en die heeft op datzelfde moment weer voor de oorspronkelijke prijs van eerder die dag kunnen boeken. Toch die cookies.
himalaya schreef:
10-11-2018 19:43
Wat een milieuverspilling.
Nee, mensen boeken dan twee retours en je gebruikt alleen de heenreis.
[quote=Nitflex post_id=29231574 time=1541937190 user_id=363018]
Nee, mensen boeken dan twee retours en je gebruikt alleen de heenreis.
[/q]


ik heb altijd begrepen dat je niet terug mag vliegen als je de heenreis niet hebt gebruikt van een retourticket.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
10-11-2018 17:42
Ik heb toch echt zelf meegemaakt dat ik dagelijks bij skyscanner keek, goede prijzen zag en toen ik wilde boeken ik die ene vlucht voor €500,- niet meer kon vinden. Alleen maar duurder. Ik keek telkens op de iPad en heb toen de laptop aangeslingerd met dezelfde site en dezelfde zoekcriteria en daar stond hij er wel tussen. Dus dat cookies geen invloed hebben geloof ik echt niet.
Cookies hebben echt wel invloed! En niet alleen maar wel voornamelijk bij reizen.
Alle reacties Link kopieren
Kijk anders eens op facebook bij travel addicted. Daar heb ik ook wel eens geboekt en die had heel goede prijzen.
Alle reacties Link kopieren
F1823 schreef:
12-11-2018 11:02
Cookies hebben echt wel invloed! En niet alleen maar wel voornamelijk bij reizen.
Jahoor. Het is moeilijk te meten maar ik check altijd dubbel met een incognito browsertab. Maakt soms live verschil (zelfde site, zelfde reis).
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
11-11-2018 12:53
Nee, mensen boeken dan twee retours en je gebruikt alleen de heenreis.
Ja fake returns, doe ik vaak zakelijk, als 4 tickets goedkoper zijn dan 2. Dus 1 keer Amsterdam-Rome retour, en 1 keer Rome-Amsterdam retour. En dan van beiden de heenreis nemen inderdaad want andersom werkt het niet :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven