Zonvakantie in november: welke bestemming

10-11-2018 17:11 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar wil ik samen met een vriendin een weekje de zon opzoeken. We zoeken een bestemming met minimaal 25 graden en niet te ver vliegen. Daarbij ook veilig voor 2 vrouwen. Zit te denken aan Kaapverdië of Egypte en dan all inclusieve. Weet alleen niet of het daar veilig is voor ons. Graag jullie advies in deze. Eventueel met goede hotels, eilanden of plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
heuh? Dat duurt toch nog een heel jaar!?

Ik zou in ieder geval niet voor Egypte gaan. Daar wordt je werkelijk overal lastig gevallen. Zelfs door hotel medewerkers.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wachten tot vlak van te voren, kan dan misschien ook wel lekker weer nog zijn op een van de Canarische eilanden.

Of kies een Caribisch eiland, wel wat verder vliegen maar zeker warmer weer.
Ik zou gewoon wat verder vliegen als je veilig én zonnig zoekt.
Alle reacties Link kopieren
Ja want of je nu 7 uur naar Kaapverdië vliegt of 3 uurtjes verder naar Aruba ofzo maakt dan ook niet meer zo veel uit toch?
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
10-11-2018 17:44
Ja want of je nu 7 uur naar Kaapverdië vliegt of 3 uurtjes verder naar Aruba ofzo maakt dan ook niet meer zo veel uit toch?
Dit, en dan is Florida ook een prima optie
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
10-11-2018 17:15
heuh? Dat duurt toch nog een heel jaar!?

Ik zou in ieder geval niet voor Egypte gaan. Daar wordt je werkelijk overal lastig gevallen. Zelfs door hotel medewerkers.
Haha was ook nog niet van plan te boeken maar alvast orienteren is wel handig. Reizen in november komen ook pas laat beschikbaar dus dan moeten we snel schakelen.

Hoopte dat Egypte mee viel maar dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan in wat voor resort je gaat in egypte: hoe duurder/luxer, des te minder je lastig zult worden gevallen...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor Curacao gaan, November is een goedkope maand om daarheen te gaan en zeker weten lekker weer.
Alle reacties Link kopieren
Dubai!
dolfje schreef:
10-11-2018 17:44
Ja want of je nu 7 uur naar Kaapverdië vliegt of 3 uurtjes verder naar Aruba ofzo maakt dan ook niet meer zo veel uit toch?
Vind 7 of 10 uur best nog veel verschil. Bovendien heeft Kaapverdië bijna geen tijdsverschil, dus weinig last van jetlag. En een stuk goedkoper. Maar verder weinig te beleven. Maar voor een zon en relax vakantie in november helemaal prima !
Als je laat in het jaar zomerweer zoekt, moet je zo dicht mogelijk bij de evenaar - waar er geen verschil is tussen zomer en winter - of op het zuidelijk halfrond zijn. Met niet te lang vliegen kom je daar niet. Je zal dus of met mindere temperaturen of met langer vliegen genoegen moeten nemen.
Alle reacties Link kopieren
Juist wel Egypte. Het weer is lekker, de hotels zijn mooi en het eten is goed. Ik ga altijd met mijn zus en heb geen last van de Egyptenaren, zeker niet in het hotel.

Tuurlijk proberen de winkeliers je hun winkel in te krijgen. Ze hebben het heel slecht gehad en willen graag verkopen. Als je vriendelijk nee zegt is er niets aan de hand.

Ik moet zeggen dat ik Hurghada wel vervelend vind. Daar vond ik de mensen wel opdringerig.

In El gouna heb je sowieso geen problemen, ook niet in de winkels. Het is een soort Europa in Egypte.

In november is Marsa Alam nog iets warmer dan El Gouna en Sharm el Sheikh. Marsa Alam is een langgestrekt gebied en er is buiten de hotels weinig te doen. Wel prachtig on te snorkelen. Sharm el Sheikh heeft mijn voorkeur en dan niet een hotel in de stad maar in Shark Bay of Nabq Bay. Neem een hotel met een hoge beoordeling en direkt aan het strand.
In Sharm is er meer te doen, een leuk centrum en nog een winkelgebied bij Soho Square. Bij dit Soho Square ook alles zeer verzorgd en geen overlast. Je hebt ook nog Old Town.
Je kan een taxi aanhouden buiten, die komt je dan ook op een afgesproken tijdstip weer ophalen. Betalen doe je pas bij terugkomst hotel.

Het beste hotel in Sharm el Sheikh vond ik het Rixos Sharm. Niet goedkoop maar zeer goed. In El Gouna het Three Corners Ocean View (alleen volwassenen).
Alle reacties Link kopieren
Hawaii
Alle reacties Link kopieren
raccoon schreef:
10-11-2018 21:00
Hawaii
Weet je wel hoe lang dat vliegen is. Voor een weekje en dan met de jetlag die je er van hebt als je terugkomt..
Ik vond Egypte afgrijselijk. Wat een nare mensen. En ik was met man en ik ben niet jong en blond.
We werden helemaal gek van de opdringerigheid. Zijn in een van de eerste dagen een winkel in gedirigeerd, de deur ging op slot en pas weer open als we wat kochten.

Ik heb me nog nooit zo onveilig gevoeld als een paar jaar terug in Hurgada.


In november ben ik 2 jaar geleden op Lanzarote geweest en daar hadden we heerlijk weer. Lekker zonnen, zwemmen, beetje rondkijken, leuke eet en drinktentjes.
Gewoon gezellig en veilig.
Eén keer in Egypte geweest en nóóit meer, wát een afschuwelijke mensen.
Alle reacties Link kopieren
La Palma!
Alle reacties Link kopieren
Voor een weekje zou ik iets kiezen waar je weinig jetlag hebt. Dus Kaapverdië, zanzibar, Gambia.
Mocht je wel richting Curaçao etc willen, kijk dan even goed naar orkaan en regen seizoen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven