pinnen in praag?

11-11-2018 07:38 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! ik heb een vraag. Ik heb gewoon een Rabobank bankpas, en ik ga maandag naar Praag. Maar kan ik gewoon bij kleding winkels/ supermarkten etc betalen met mijn bankpas? en zitten daar transactie kosten aan of iets?

Heb het geprobeerd te googelen, maar kwam niet echt op een goed antwoord..
Ja je kunt pinnen. Bij de Atm zijn er transactie en wisselkoerskosten aan verbonden en dat kan ook bij gewone betalingen in de winkel zo zijn. Hoeveel hangt van je bank af.
Alle reacties Link kopieren
Zeilboot76 schreef:
11-11-2018 07:43
Ja je kunt pinnen. Bij de Atm zijn er transactie en wisselkoerskosten aan verbonden en dat kan ook bij gewone betalingen in de winkel zo zijn. Hoeveel hangt van je bank af.
Ik heb Rabobank! Dus stel ik pin iets voor 10 euro, dan komen er nog kosten bij op?
Alle reacties Link kopieren
https://www.ontdekpraag.nl/praag-prakti ... -tsjechie/
Alle reacties Link kopieren
Mariannetjuhhh123 schreef:
11-11-2018 07:49
Ik heb Rabobank! Dus stel ik pin iets voor 10 euro, dan komen er nog kosten bij op?
Ja kan. Ik pin in het buitenland meestal een bedrag voor 1 of 2 dagen. Pinkosten zijn vaak rond 4...4,50.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
11-11-2018 07:59
Ja kan. Ik pin in het buitenland meestal een bedrag voor 1 of 2 dagen. Pinkosten zijn vaak rond 4...4,50.
Ooh oke! maar ik bedoelde eigenlijk meer in een winkel, als ik iets wil kopen en betalen met mijn bankpas voor 10 euro. dus niet pinnen als in geld opnemen
Alle reacties Link kopieren
Thanks! maar ik lees niet echt iets over betalen met een bankpas.. of ik kijk erover heen
Alle reacties Link kopieren
Wat het precies kost hangt af van welk betaalpakket je hebt bij Rabobank. Dat kun je op de website terugvinden.

Als je een wereldpas hebt, kun je gewoon pinnen in winkels/hotels/restaurants/etc.
Bron: consumentenbond.nl

Betalen in niet-eurolanden met betaalpas
Gebruik je de bankpas in een land waar niet met de euro wordt betaald? Dan kost het geld om te pinnen of een bedrag op te nemen. Als je in een winkel betaalt met je betaalpas rekenen Bunq, ING, Knab, Rabobank en Triodos Bank een koersopslag. Dit is een percentage van 0,5% tot 1,2% dat boven op de wisselkoers komt.
Alle reacties Link kopieren
Mariannetjuhhh123 schreef:
11-11-2018 08:01
Ooh oke! maar ik bedoelde eigenlijk meer in een winkel, als ik iets wil kopen en betalen met mijn bankpas voor 10 euro. dus niet pinnen als in geld opnemen
Dan kunnen er ook transactiekosten zijn daarom pin ik vaak voor een paar dagen of 1/2 om niet de hele tijd allemaal extra kosten te hebben.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
11-11-2018 08:03
Wat het precies kost hangt af van welk betaalpakket je hebt bij Rabobank. Dat kun je op de website terugvinden.

Als je een wereldpas hebt, kun je gewoon pinnen in winkels/hotels/restaurants/etc.
Heb volgensmij een jongeren rekening..
Alle reacties Link kopieren
Wat stippensokken zegt en volgens mij betaal je 1,1% koersopslag omdat Tsjechië geen euro heeft.

https://www.rabobank.nl/particulieren/b ... uitenland/
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
11-11-2018 08:08
Dan kunnen er ook transactiekosten zijn daarom pin ik vaak voor een paar dagen of 1/2 om niet de hele tijd allemaal extra kosten te hebben.
Thanks! dus dat is goedkoper?
Alle reacties Link kopieren
Let er even op of europadekking open staat op je pas. Kan je online regelen.
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand trouwens ook nog betrouwbare taxi’s in Praag? want ik moet vanaf het vliegveld naar m’n hotel..
Alle reacties Link kopieren
rups13 schreef:
11-11-2018 08:17
Let er even op of europadekking open staat op je pas. Kan je online regelen.
Yes staat aan! thanks
Alle reacties Link kopieren
Mariannetjuhhh123 schreef:
11-11-2018 08:10
Thanks! dus dat is goedkoper?
Nou nee want over geld opnemen in andere valuta betaal je ook 1,1% opslag plus een vast bedrag van eur 2.00 (jongerenrekening) per transactie. Het staat gewoon op de rabo site. In een winkel heb je de vaste kosten niet. Logisch, anders zou niemand zijn pinpas in de super gebruiken.

Dus stel je pint in totaal in winkels voor eur 300, dan betaal je daar 303,30 voor. Pin je dat bedrag bij de bank, dan kost het 305,30.

Taxi kun je bv op luchthaven bestellen met een voucher. Of je downloadt de Uber app in NL en bestelt daar een Uber.
Alle reacties Link kopieren
Als je contant geld haalt bij een pinautomaat/ATM moet je dat per se opmaken, of terugwisselen wat ook weer transactiekosten met zich meebrengt.
Alle reacties Link kopieren
Tip! Als je gaat pinnen (zowel bij automaat of in winkel) krijg je de vraag of je het bedrag in Euros wilt of CZK waarbij Euro standaard is aangegeven. Kies ALTIJD voor CZK. De valutaverrekening van je eigen bank is altijd heel veel lager dan ter plekke!
Alle reacties Link kopieren
Mariannetjuhhh123 schreef:
11-11-2018 08:22
Weet iemand trouwens ook nog betrouwbare taxi’s in Praag? want ik moet vanaf het vliegveld naar m’n hotel..
Ov is heel goed te doen. Je kan met AirPort Express naar centrum en vanaf daar met tram of bus
Alle reacties Link kopieren
Mariannetjuhhh123 schreef:
11-11-2018 08:22
Weet iemand trouwens ook nog betrouwbare taxi’s in Praag? want ik moet vanaf het vliegveld naar m’n hotel..
https://www.prg.aero/en/taxi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven