Welke kerstmarkt in Duitsland?

11-11-2018 11:48 15 berichten
Dag allemaal,

In de kerstvakantie gaan ik en mijn vriend naar een kerstmarkt in Duitsland. Nu overweeg ik Düsseldorf en Keulen het meest, maar andere zijn ook welkom, alleen kan ik echt totaaaal niet kiezen. Ik ben al twee keer naar de kerstmarkt in Düsseldorf geweest en vind het fijn om daarheen te gaan omdat het al bekend is, maar aan de andere kant ben ik nog nooit in Keulen geweest en lijkt me dat ook erg gaaf. Ik ben al verder wel veel andere Duitse plekken geweest, alleen niet op de kerstmarkt. Ik overweeg plekken die goed bereikbaar zijn met zo’n touring bus, dus van instanties als slangenreizen etc. Heeft iemand hier ervaringen met leuke kerstmarkten dichtbij de grens?
Alle reacties Link kopieren
viewtopic.php?f=24&t=431393
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
En er zijn nog veel meer topics.

viewtopic.php?t=430680&start=25
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een paar jaar terug in Keulen geweest. Vond ik erg leuk! wij zijn met de auto geweest, maar volgens mij gaat daar ook een busreis naartoe.

Ik vond het leuk dat er toen ongeveer 7 verschillende kerstmarkten waren door de stad verspreid. Kon je wandelend af, maar er was ook een hop-on hop-off treintje om van kerstmarkt naar kerstmarkt te gaan.

Ik heb ook gehoord dat Munster leuk is, maar daar ben ik nog nooit geweest.
Polarvide schreef:
11-11-2018 11:58
Ik ben een paar jaar terug in Keulen geweest. Vond ik erg leuk! wij zijn met de auto geweest, maar volgens mij gaat daar ook een busreis naartoe.

Ik vond het leuk dat er toen ongeveer 7 verschillende kerstmarkten waren door de stad verspreid. Kon je wandelend af, maar er was ook een hop-on hop-off treintje om van kerstmarkt naar kerstmarkt te gaan.

Ik heb ook gehoord dat Munster leuk is, maar daar ben ik nog nooit geweest.
Volgens mij gaan daar tig busreizen naar toe. Ik ga voor Dusseldorf of Munster.
Keulen is hartstikke leuk. Gewoon doen.
Vorig jaar zijn wij een dagje naar Münster geweest. Daar overnacht en dag erna naar dusseldorf gereden.
Dat is ook nog een optie.
Münster vonden wij leuker, maar kan ook komen omdat we in dusseldorf moe waren ;-)
Ik persoonlijk vind Keulen veel leuker dan Dusseldorf.
Vind persoonlijk Dusseldorf leuker als Kóln
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan bij de vorige 2. Keulen is veel leuker dan Düsseldorf!
Ze hebben daar verschillende kerstmarkten door de hele stad. Verder zijn we ook nog naar de lindt fabriek geweest, maar ik ben dan ook dol op chocolade.
Dank jullie wel! De meningen zijn verdeeld zie ik, maar Keulen heeft een lichte voorsprong. Ik denk dat ik dat gewoon ga doen. Is het vergelijkbaar qua drukte met Düsseldorf?
onceuponatime24 schreef:
11-11-2018 14:54
Dank jullie wel! De meningen zijn verdeeld zie ik, maar Keulen heeft een lichte voorsprong. Ik denk dat ik dat gewoon ga doen. Is het vergelijkbaar qua drukte met Düsseldorf?
Ik denk het wel. Keulen heeft 7 verschillende kerstmarkten verspreid door de stad. Elk met een eigen thema ect.
Maar goed te doen te voet hoor, met goede schoenen uiteraard. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Münster, erg leuk, mooi en prima bereikbaar met de auto.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Münster ook erg leuk. Goed bereikbaar, een hele fijne sfeer en de stad zelf is ook erg leuk om te ontdekken. Veel mooie panden!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net terug na drie dagen Frankfurt en het was echt ge-wel-dig. Ontzettend leuke sfeer en de binnenstad is sowieso erg leuk daar. 's Avonds errug druk, maar overdag heel goed te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven