Vakantie Israël

11-11-2018 14:48 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Binnenkort willen mijn vriend en ik voor een weekje op vakantie naar Israël. Hier zullen we waarschijnlijk in 2 verschillende steden verblijven. Voor de reis tussen deze steden moeten we de bus nemen.
Nu hoorde ik dat er in de bussen nog steeds aparte delen zijn voor mannen en vrouwen. Is er iemand recentelijk nog in Israël geweest die mij daar meer over kan vertellen?
Daarnaast hoor ik het graag als jullie nog andere tips hebben!

We zullen waarschijnlijk naar Tel Aviv en Eilat gaan:).

Groetjes!
Ik zou Jerusalem niet overslaan
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
11-11-2018 15:09
Ik zou Jerusalem niet overslaan
Zou ik ook heel graag heen gaan, maar we gaan op bezoek bij familie van mijn vriend in de 2 steden. Dan wordt het qua tijdsplanning wat lastig om ook nog naar Jeruzalem te gaan. Als we er tijd voor hebben willen we het wel heel graag nog.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit de bus genomen, maar ik verwacht het niet. De militaire gebruiken massaal het ov en dat zijn zowel mannen al vrouwen. De light rail in Jeruzalem zelf is in elk geval gewoon gemengd. En dat is toch wel het religieuze centrum.

Eilat vind ikzelf een beetje saai
"Haredi, or mehadrin routes serve centers of Israel's ultraorthodox (haredi) population, a portion of which have strict rules limiting contact between men and women. Anyone can take these routes. You will see the other passengers observing certain rules of conduct: usually men sit in the front half of the bus and women sit in the back half, and go in and out through the back door."

Dat wist ik helemaal niet.
2 weken geleden heb ik de bus genomen van Tel Aviv naar Jeruzalem. Mannen en en vrouwen zaten door elkaar heen. Ook in de trein van Jeruzalem naar vliegveld Ben Gurion zaten mannen en vrouwen naast elkaar.

En inderdaad Jeruzalem mag je echt niet overslaan, 1 dag is voldoende om een globaal beeld te krijgen en de high lights te zien.
Ik ben 25 jaar geleden voor het eerst in Israel geweest en zelfs toen waren de bussen niet gescheiden hoor.
Alle reacties Link kopieren
Alleen in sommige ultra-orthodoxe wijken zijn bussen gescheiden. In de rest van het land zijn bussen gewoon gemengd, zeker de interlokale bussen. Koop voor Eilat trouwens wel je kaartjes een dag van te voren. De bussen zitten vaak vol en staan mag niet op lange trajecten.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Ben er het afgelopen jaar geweest en mannen en vrouwen zaten gewoon samen, in de treinen en bussen tussen verschillende steden. Misschien de stadsbus die in een super orthodoxe of islamitische wijk rijdt?
Vanaf Tel Aviv kun je makkelijk een dagtocht naar Jeruzalem maken.
Alle reacties Link kopieren
Weet niet wanneer je gaat, maar houd er rekening mee dat er in mei geen hotelkamer meer te krijgen is in Tel Aviv, i.v.m. het Eurovisie Songfestival.
Alle reacties Link kopieren
sito1970 schreef:
11-12-2018 09:30
Weet niet wanneer je gaat, maar houd er rekening mee dat er in mei geen hotelkamer meer te krijgen is in Tel Aviv, i.v.m. het Eurovisie Songfestival.
Dat is een goeie inderdaad!
Ik heb ook wel eens gehad dat ik tijdens het boeken van een stedentrip dat ik dacht wat een bizar hoge kamerprijzen maar dat werd dus veroorzaakt door een heel groot evenement...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven