Tips familieweekend, blind, low budget

11-11-2018 16:04 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké ik hoop op tips... met Pasen komt familie uit het verre buitenland, een vrouw met 2 kinderen in puberleeftijd. We willen dan een weekend iets leuks doen met ons gezin, man, vrouw en 2 kinderen in basisschoolleeftijd. Daarbij hebben we opa en oma van 80, waarbij opa zo goed als blind is en oma slecht ter been.

Met dit bonte gezelschap willen we iets leuks doen. Een weekend weg (niet te betalen waarschijnlijk) een (paar) dagje uit, ik heb echt geen inspiratie! Daarbij komt dit eigenlijk tussendoor, want een week later gaan wij zelf een week op vakantie naar het buitenland dus het budget is ook klein, max 400 euro. We willen opa en oma sowieso vrij houden van kosten voor de ‘activiteit’, en liefst de familie uit het buitenland dus ook. Eten en drinken betalen we wel gewoon met elkaar.

Samengevat: een blinde, mindervalide, 2 pubers, 2 kinderen en 3 volwassenen willen 1 of meerdere dagen wat leuks doen voor weinig geld. Tips???
Is de Keukenhof al open dan?
Alle reacties Link kopieren
Oeh dat zou echt een goede zijn! Ga meteen kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ja die is open, opa en oma in een rolstoel, en gaan met die banaan :-)
Lente19251003 schreef:
11-11-2018 16:18
Ja die is open, opa en oma in een rolstoel, en gaan met die banaan :-)

Precies, hebben wij ook met opa (90) gedaan. Hij vond het prachtig.
De belevingstuin in Breda
Alle reacties Link kopieren
Naar het strand ( maar vooral leuk voor familie die niet in de buurt van de zee woont), naar de Loonse en Drunense Duinen, naar park De Hoge Veluwe. Nu vast een museumkaart kopen voor je gezin en dan naar het openlucht museum in Arnhem of het Zuiderzee museum of een kasteel ( voor je eigen gezin kost het dan niets)
Alle reacties Link kopieren
Mooi, slotje dan maar?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Lente19251003 schreef:
11-11-2018 16:18
Ja die is open, opa en oma in een rolstoel, en gaan met die banaan :-)

Zelf wat eten en drinken meenemen als je het goedkoper wilt houden, er zijn verschillende plekken waar je kunt zitten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Middagje naar een stad. Lunchen met een broodje en dan splitsen: opa en oma gaan met wie er verder nog mee wil op een rondvaartboot, de rest kan gaan shoppen/Pokémon Go spelen. ‘S avonds weer bij elkaar en dan uit eten (pizza, chinees of pannenkoeken).
Alle reacties Link kopieren
Rondvaartboot en openluchtmuseum zijn ook superleuk! En wij hebben idd museumkaarten. Fijn, zulke tips!

Strand is voor de buitenlandse familie hier niet zo boeiend, ze wonen op een tropisch eiland waar de stranden 10x mooier zijn dan hier ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wat lief dat je iets wilt bedenken en rekening houdt met iedereen! Afhankelijk van netwerk is een dagje Texel mss een idee? Picknickmand mee en een paar tandems huren? Kunnen de minder mobielen achterop?
Alle reacties Link kopieren
Lente19251003 schreef:
11-11-2018 16:36
Rondvaartboot en openluchtmuseum zijn ook superleuk! En wij hebben idd museumkaarten. Fijn, zulke tips!

Strand is voor de buitenlandse familie hier niet zo boeiend, ze wonen op een tropisch eiland waar de stranden 10x mooier zijn dan hier ;-)
En toch zijn onze stranden heel bijzonder. Ik zou ze dus wel meenemen. Doe je eerst een dagje Keukenhof en dan eten bij een strandtent in Noordwijk.
Alle reacties Link kopieren
Afhankelijk van het weer bedoelde ik...mss is een groepsretour met de trein nog een idee? Kun je een andere stad bezoeken ...onderweg kletsen....
Mss ook s kijken op actievandedag.nl ...Groupon...Wowdeal.l & Social deal.nl
Vakantieveilingen.nl & Ticketveiling.nl
Scheelt ook weer een hoop geld en mss kom je gelijk ook nog leuke uitjes tegen.
Succes !
Alle reacties Link kopieren
Voor uit eten zou je kunnen kijken bij social deal of daar iets leuks bij zit dan.
Alle reacties Link kopieren
Top, allemaal fijne tips, bedankt!
Wat een leuk gezelschap zo bij elkaar. Afhankelijk van waar je woont en hoe je het vervoer moet regelen natuurlijk. want het lijkt me nog niet zo eenvoudig qua logistiek.

Dagje Volendam en dan een prachtig familiefoto laten maken bij zo'n kitschwinkel en per boot naar Marken, vis eten.
Stoomtrein Hoorn-Medemblik
Zuiderzeemuseum
Zaanse schans
Giethoorn
Kinderdijk
Alle reacties Link kopieren
Deltawerken
Hofjeswandeling in Leiden of Haarlem
Bootje huren en picknickmand mee.
Madurodam natuurlijk. Hebben ze gelijk heel Nederland gezien!
Alle reacties Link kopieren
Lunchen in het reuzenrad op de pier van Scheveningen
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
11-11-2018 20:08
Madurodam natuurlijk. Hebben ze gelijk heel Nederland gezien!
Madurodam vonden onze pubers inderdaad ook heel leuk!

Dierentuin in het algemeen is ook leuk. Dierenpark Amersfoort is echt een aanrader!
Alle reacties Link kopieren
Madurodam ben ik van de zomer geweest en eigenlijk vond ik er niks aan. Ook de kinderen vonden het totaal niet boeiend. De jongste vond de speeltuin leuk en dat was het :-)
Als opa vrijwel blind is en oma slecht ter been dan zou ik niet kiezen voor bijvoorbeeld een rondvaartboot. Opa ziet toch niks en oma heeft moeite om de boot in te komen. Ik zou naar de Keukenhof gaan. Oma in een rolstoel en opa kan veel geuren beleven. Eventueel kunnen ze ook nog even rustig ergens zitten. Kies bij voorkeur een rustige doordeweekse dag. Ik heb ervaring met een blinde opa en oma.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven