Tips voor 1 dag Londen

12-11-2018 13:27 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het eigenlijk al....Ik ben voor mijn werk op doorreis en ben precies 1 hele dag in Londen.
Ben er nog nooit geweest, dus wat raden jullie me aan om te gaan zien?
Kan natuurlijk ook googlen, maar dan krijg ik zoveel bezienswaardigheden, die ik nooit op 1 dag kan zien...
Neem een hop-on-hop-off toer en aan de hand van de stops die ze maken kun je beslissen wat je wil gaan bekijken. Heb het een paar maanden terug gedaan in een andere Europese stad, ideaal.
anoniem_153636 wijzigde dit bericht op 12-11-2018 13:35
7.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Met een hop-on/hop-off bus kun je in één dag veel zien. Die rijden langs alle toerischtische trekpleisters.
Je kunt zo vaak als je wilt uitstappen, even rondkijken en op de volgende bus stappen.
Heb het zelf nooit gedaan (ik ga jaarlijks 5 dagen naar Londen) maar hoor er goede verhalen over.
ligt er een beetje aan wat je leuk vindt. En op welke dag je er bent. Je zou even kunnen kijken naar waar op welke dag er leuke marktjes zijn. Of wellicht ben je er op een dag dat bij buckingham pallace de changing of the gaurds is.
Mijn aller aller favo plek is covent garden. Heel gezellig, leuke winkeltjes en straattheater.

Wat ik ook super vind, harrods, niet om te shoppen, wel om mensen te kijken, een rondje te lopen en alle weelde te aanschouwen.

Verder is piccadilly circus een "must" en dan loop je gelijk door naar regent street (hamleys is de moeite waard, grote speelgoedwinkel)
hop on-hop off is inderdaad een goede tip!

En eye of londen (grote reuzenrad)
En een boottocht over the thames
Alle reacties Link kopieren
Je hebt - naast de hop on hop off bus - ook de waterbus, waarmee je over de rivier langs veel bezienswaardigheden komt. Er is zowel een OV-versie als een toeristenversie van. Bij de laatste krijg je ook uitleg over waar je langs komt.

Ik vond daarnaast een bezoekje aan The Shard erg de moeite waard, maar zou dat alleen doen bij helder weer.
Alle reacties Link kopieren
Als je er een dag bent en er nog nooit geweest bent zou ik inderdaad een hop on, hop off-bus doen.

Camden is ook leuk voor een paar uurtjes om te winkelen. Let wel op: in het weekend is het er enorm druk.

Covent Garden is ook leuk, een fijne sfeer en leuke winkeltjes, maar blijf niet te lang bij de markt zelf hangen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Overigens geldt in London dat de bezienswaardigheden soms ruim op tijd gereserveerd moeten worden. En ook bepaalde treinkaartjes zijn goedkoper als je ze vooraf al besteld (bijv de Gatwick Express ed).

In de stad kun je bij het meeste wel komen met de metro. Als je contactloos betaalt - elke keer met dezelfde pas - dan betaal je ongeacht het aantal ritjes niet meer dan een vastgesteld maximum per dag (afhankelijk van het aantal zones dat je bereisd), en dat is goedkoper dan een losse dagkaart kopen en net zo duur (en minder gedoe) als een Oyster Card kopen.
Alle reacties Link kopieren
Als je van musea houdt: rijksmusea zijn in Engeland gratis. Je kunt dus even het British Museum inlopen, alleen de steen van Rosetta bekijken (of iets anders natuurlijk :biggrin: ), nog een blik op de imposante hal werpen en er weer uitlopen zonder kosten. Het is sowieso te groot om op één dag helemaal te doen.
Maar hetzelfde geldt voor het natuurhistorisch museum, the national gallery enzovoorts.
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
LadyL0101 schreef:
12-11-2018 14:10
Als je van musea houdt: rijksmusea zijn in Engeland gratis. Je kunt dus even het British Museum inlopen, alleen de steen van Rosetta bekijken (of iets anders natuurlijk :biggrin: ), nog een blik op de imposante hal werpen en er weer uitlopen zonder kosten. Het is sowieso te groot om op één dag helemaal te doen.
Maar hetzelfde geldt voor het natuurhistorisch museum, the national gallery enzovoorts.
De mummies!

Aan het Natural History Museum zou ik persoonlijk mijn tijd niet verdoen als ik maar één dag had, want je moet vaak lang in de rij staan. Het gebouw is prachtig, maar het is er superdruk en ik vind het ook nogal kinderachtig (wat leuk is als je er met kinderen bent, maar in je eentje? Meh).

Het British Museum heeft een prachtig gebouw en de National Gallery ook, maar als je de tijd hebt zou ik voor het Tate Modern gaan. Een paar jaar terug hebben ze een nieuwe vleugel aangebouwd en je kunt hier met de lift gratis naar boven om van het uitzicht te genieten. Ook het uitzicht vanaf het balkon (Thames, Millenniumbrug, St. Paul's Cathedral) is de moeite waard, evenals de enorme turbinehal bij binnenkomst. Verder hou ik zelf heel erg van moderne kunst, maar ook als je daar niets mee hebt is het gebouw en het uitzicht beslist een bezoekje waard.

Vlak daarnaast ligt (een replica van) The Globe Theatre, waar Shakespeare en zijn troupe speelden. Ook leuk om een keer gezien te hebben. Via de Millenniumbrug dan weer naar de overkant naar St. Paul's en daar de metro terug pakken.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
12-11-2018 14:42
maar als je de tijd hebt zou ik voor het Tate Modern gaan. Een paar jaar terug hebben ze een nieuwe vleugel aangebouwd en je kunt hier met de lift gratis naar boven om van het uitzicht te genieten. Ook het uitzicht vanaf het balkon (Thames, Millenniumbrug, St. Paul's Cathedral) is de moeite waard, evenals de enorme turbinehal bij binnenkomst. Verder hou ik zelf heel erg van moderne kunst, maar ook als je daar niets mee hebt is het gebouw en het uitzicht beslist een bezoekje waard.
Ik was daar toevallig vrijdag nog, en vond er niet veel aan. Het gebouw vond ik mwoah, de gratis tentoonstellingen vond ik - op een Warhol en een Monet na - 3x niks, en het uitzicht was wel aardig maar niet spectaculair. (Moet ik wel bij zeggen dat ik in de buurt heb gewerkt en Het uitzicht daar mooier was). Wel de moeite waard was de betaalde tentoonstelling over het werk van Anni Albers.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips!
Ik denk dat een hop-on hop off een goede tip is.
Voel me nu wel net een Japanner die Europa in 3 dgn doet ;-)

Moet ik hop on hop off van te voren al boeken?
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
12-11-2018 13:46
Overigens geldt in London dat de bezienswaardigheden soms ruim op tijd gereserveerd moeten worden. En ook bepaalde treinkaartjes zijn goedkoper als je ze vooraf al besteld (bijv de Gatwick Express ed).

In de stad kun je bij het meeste wel komen met de metro. Als je contactloos betaalt - elke keer met dezelfde pas - dan betaal je ongeacht het aantal ritjes niet meer dan een vastgesteld maximum per dag (afhankelijk van het aantal zones dat je bereisd), en dat is goedkoper dan een losse dagkaart kopen en net zo duur (en minder gedoe) als een Oyster Card kopen.
Wat bedoel je met contactloos betalen? Gewoon met pinpas?
Alle reacties Link kopieren
munamar schreef:
12-11-2018 16:06
Wat bedoel je met contactloos betalen? Gewoon met pinpas?
Ja, met een pinpas die geschikt is voor contactloos betalen. Je kunt aan je pas zien of dat zo is, dan staat er een tekentje op. https://www.pin.nl/consument/contactloo ... -telefoon/

Ze hebben op de stations poortjes waar je doorheen moet, en daar moet je dan je pinpas even op houden. Als je eruit gaat doe je hetzelfde, en dan rekenen zij de ritkosten uit. Als je telkens dezelfde kaart gebruikt, berekenen ze ook automatisch het dagmaximum, en wordt er dus niet meer van je rekening afgeschreven.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
12-11-2018 17:02
Ja, met een pinpas die geschikt is voor contactloos betalen. Je kunt aan je pas zien of dat zo is, dan staat er een tekentje op. https://www.pin.nl/consument/contactloo ... -telefoon/

Ze hebben op de stations poortjes waar je doorheen moet, en daar moet je dan je pinpas even op houden. Als je eruit gaat doe je hetzelfde, en dan rekenen zij de ritkosten uit. Als je telkens dezelfde kaart gebruikt, berekenen ze ook automatisch het dagmaximum, en wordt er dus niet meer van je rekening afgeschreven.
Ideaal!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven