wel of niet naar Denemarken met kinderen?

05-12-2018 12:05 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na vorige zomervakantie weer gezeik met een huurauto hebben we besloten om aankomende zomer met de auto op vakantie te gaan.
Denemarken leek ons wel leuk, zijn we nog nooit geweest.
Maar lees her en der dat Denemarken dus echt saai is en niet echt aan geraden wordt om op vakantie te gaan?!

Het idee was om eerst in de buurt van Billund te gaan en dan legoland aan te doen, vervolgens nog een paar dagen in de buurt van Kopenhagen, naar kopenhagen en wellicht ook de brug mee pakken
Daarna met een tussenstop weer naar huis

Denemarken is natuurlijk net als Nederland niet echt weer zeker, lijkt ons ook wel leuk om lekker de natuur in te gaan, misschien kanoeen ofzo maar bij slecht weer is dat minder leuk natuurlijk
Cultuur vind heel ons gezin ook erg leuk maar begrijp dat dat er niet heel veel is, Denemarken dan toch erg op Nederland lijkt?!

Noorwegen lijkt ons helemaal mooi maar dat is met eigen auto en een kleine 3 weken weer best een eind natuurlijk

Ervaringen met kinderen ( die van ons zijn dan 6 en 9 jaar) naar denemarken?
Is legoland echt de moeite waard en wat kun je verder doen?
Mijn man houd totaal niet van strand dus 1 dagje dat is meer dan zat

Andere suggesties van vakantie op zon max 7 uur rijden zijn ook welkom
Alle reacties Link kopieren
Wij vonden Denemarken erg leuk met kinderen. Naast Legoland staat een enorm overdekt zwembad, ook echt leuk (voor als het weer tegenzit). Er zit in de buurt ook een mooi wildpark. Ze hebben denk ik de juiste leeftijd hiervoor.

Het is er inderdaad niet heel goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er als kind geweest en heb er leuke herinneringen aan. Mijn ouders, iets minder. Na 10 dagen kou en regen en een nacht aan de tentstokken te hebben gehangen wegens een storm wilde ma gillend naar huis. Maar goed, die haatte kamperen dan ook.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
05-12-2018 12:09
Ik ben er als kind geweest en heb er leuke herinneringen aan. Mijn ouders, iets minder. Na 10 dagen kou en regen en een nacht aan de tentstokken te hebben gehangen wegens een storm wilde ma gillend naar huis. Maar goed, die haatte kamperen dan ook.
Wij gaan sowieso niet kamperen , dat scheelt haha
we zijn als gezin wel gek op musea en oude dingen bekijken, echt cultuur dus ook. Vraag mij erg af of dat er wel voldoende is
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vooral de accommodaties in Denemarken zo fijn geprijsd! Wij gaan in de meivakantie een week in een 8 persoons huisje met sauna, op een park met zwembad en speeltuin voor €260... incl. schoonmaak e.d. We gaan nog even kijken of we gaan vliegen+huurauto of zelf met de auto gaan.

Wij zijn ooit voor twee weken naar Zweden (+3 dagen noorwegen) en ook eens twee weken naar Noorwegen geweest. Was prima te doen hoor. Een lange reisdag naar Kiel, 's nachts op de boot en 's morgens ben je in Zweden. Dus voor drie weken naar Noorwegen (of Zweden) moet ook prima kunnen. Wel prijzig want alles in Noorwegen is duur!
Alle reacties Link kopieren
Denemarken vond ik zeker niet saai. Legoland is erg leuk, voor jonge en oudere kinderen. Kopenhagen was prachtig, en er zijn culturele mogelijkheden, en een prachtige dierentuin.
Ribe is ook heel leuk om te bezoeken met kinderen. Als de kinderen van boten houden, zou ik op de terugweg vanuit Kopenhagen met de veerboot naar Duitsland varen. Dat vond mijn man geweldig (ik heb geen zeebenen, vind de boot naar Texel al een beproeving 😂😂)
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
gsleutel schreef:
05-12-2018 12:18
Ik vind vooral de accommodaties in Denemarken zo fijn geprijsd! Wij gaan in de meivakantie een week in een 8 persoons huisje met sauna, op een park met zwembad en speeltuin voor €260... incl. schoonmaak e.d. We gaan nog even kijken of we gaan vliegen+huurauto of zelf met de auto gaan.
klinkt goed, heb je linkje/ naam?? Nieuwsgierig nu
jua schreef:
05-12-2018 12:15
Wij gaan sowieso niet kamperen , dat scheelt haha
we zijn als gezin wel gek op musea en oude dingen bekijken, echt cultuur dus ook. Vraag mij erg af of dat er wel voldoende is
Waarom dan niet Oostenrijk? Kastelen, ijsgrotten, zoutgrotten, zomerrodelbanen, bootjes huren op een meer, wandelen in de bergen etc.
Denemarken ken ik niet, maar Noorwegen is echt prima te doen in drie weken! Met de boot vanaf Denemarken het Oslo Fjord binnen varen. Vanaf daar een rondreis, volgens mij heeft de ANWB leuke auto rondreizen daarvoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mijn hele jeugd in de meivakantie en soms in de herfstvakantie op vakantie naar Denemarken geweest, we hadden daar een huisje. Ontzettend goede herinneringen aan! Lego land was leuk, Kopenhagen met die zeemeermin, in Odense volgens mij het Hans Christiaan Andersen museum, kan me een mooie dierentuin herinneren, een Viking museum (?) maar ook prachtige kastelen en mooie boswandelingen. Ik zou er ook als volwassene ook zo weer heen gaan.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
https://www.thecrazytourist.com/25-best-things-denmark/

Even gezocht en dit vat mijn herinneringen min of meer samen.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
´´Cultuur vind heel ons gezin ook erg leuk maar begrijp dat dat er niet heel veel is, Denemarken dan toch erg op Nederland lijkt?!´´

uhm...Echt elk land ter wereld heeft een unieke cultuur? Maar jij vind blijkbaar al dat dat in nederland amper te vinden is? :-? :-?
Juist de Nederlandse cultuur zit vol met (wereld) beroemde schilders,en architectuur uniek aan alleen NL en BE zoals grachtenpand huizen,bepaalde soorten van molens, Zaanse huisjes, tulpenvelden etc. Ik weet zeker dat Denemarken dat soort dingen ook heeft van die typisch deense dingetjes.


qua landschap lijkt nederland heel erg op denemarken. over het algmeen vlak. maar hier en daar duinen en wat heuvels. dus als je zoekt naar indrukwekkend landschap hoef je daar niet te zijn. dan moet je naar Noorwegen en misschien zweden, maar sowieso Noorwegen over Zweden als het op landschap aan komt


Ga op zoek naar het traditionele denemarken. In amsterdam bijvoorbeeld zit het nederlandse klederdracht museum, met vele kostuums en ook tradities van die streken. Ik ben ook naar zoiets in Noorwegen geweest dus ik weet wel zeker dat Denemarken dit ook heeft.

Misschien leuk voor kleine kinderen ook is het beeld van de kleine zeemeermin dat daar staat, want de kleine zeemeermin is een deens sprookje.

Indrukwekkende of unieke architectuur kent volgensmij geen een scandinavisch land op de viking kerken na, als je een imposant paleis wil zien kan je beter duitsland in duiken.

Ook is het misschien een leuk idee om Kopenhagen te vermijden en naar minder bekende steden te trekken?
Er is ook genoeg te ontdekken buiten de grote steden.
ik gebruik altijd tripadvisor om te kijken wat voor activiteiten er in steden zijn. super handige site.
anoniem_64c834be521ae wijzigde dit bericht op 05-12-2018 13:05
Reden: Spelfouten
22.98% gewijzigd
Zelf ben ik alleen als volwassene een keer naar Denemarken geweest en vond eten en accommodatie behoorlijk aan de prijs en dat was nog buiten het hoogseizoen. Rubjerg Knude vond ik wel het hoogtepunt. De zeemeermin is een touristtrap, het is maar 'n iniemini beeldje. Aan de haven van Kopenhagen heb je wel gezellige terrassen, maar dus wel duur.
Alle reacties Link kopieren
Het aquarium bij Kopenhagen is heel leuk! Gratis te bezoeken met de Copenhagen card, die sowieso een aanrader is. Tivoli, paleizen, mooie musea, genoeg te doen in Kopenhagen!
Legoland en het zwembad van lalandia zijn zeker aanraders. In ribe heb je een leuk Vikingmuseum - is te combineren als je in de buurt van legoland verblijft. Verder vind ik in de buurt van billund dat er niet zoveel leuks is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Denemarken met kinderen heel leuk. Het is erg kindgericht, wij kwamen veel grote families tegen. Ribe is erg leuk, vlakbij het strand ( het strand van Rømø is heel breed en je mag er met je auto rijden zover je komt sowieso is Rømø mooi, het is een waddeneiland net zo mooi als de Nederlandse eilanden, maar met auto te bereiken) en het Vikingcentrum is erg leuk. In Arhus zit Den gamle by (de oude stad) ook een leuk openlucht museum. Odense is een leuk stadje met het Hans Christian Andersen huis, waar in het parkje ernaast in de zomer ook sprookjes op het toneel gespeeld worden. En ook in het Deens vonden mijn kinderen dat heel mooi om te zien. En weer een leuk openluchtmuseum (misschien al duidelijk wij gaan vaak naar een openluchtmuseum). Ook is er een leuk spoorwegmuseum.
Het kasteel Egeskov ligt ook op Funen, je kan daar een dag doorbrengen je kan het kasteel bezoeken, in de tuinen wandelen, in het doolhof en de in speeltuinen spelen en er is een automuseum en Falkmuseum (de reddingsdiensten).
In Roskilde heb je een Vikingschipmuseum en Kopenhagen is een superleuke stad. Daarnaast is Legoland nog steeds een favoriet pretpark van mijn kinderen, hoewel ze normaal erg van de achtbanen zijn, die vind je niet heel veel in Legoland.
En dit openluchtmuseum vonden wij ook erg leuk http://www.middelaldercentret.dk/da/besoeg-os/find-vej
Niet ver van de boot terug naar Duitsland.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 05-12-2018 13:56
14.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gsleutel schreef:
05-12-2018 12:18
Ik vind vooral de accommodaties in Denemarken zo fijn geprijsd! Wij gaan in de meivakantie een week in een 8 persoons huisje met sauna, op een park met zwembad en speeltuin voor €260... incl. schoonmaak e.d. We gaan nog even kijken of we gaan vliegen+huurauto of zelf met de auto gaan.

Wij zijn ooit voor twee weken naar Zweden (+3 dagen noorwegen) en ook eens twee weken naar Noorwegen geweest. Was prima te doen hoor. Een lange reisdag naar Kiel, 's nachts op de boot en 's morgens ben je in Zweden. Dus voor drie weken naar Noorwegen (of Zweden) moet ook prima kunnen. Wel prijzig want alles in Noorwegen is duur!
Waar heb je dat geboekt? Ik wil ook graag in de meivakantie heen en zat op Landal te kijken maar kom dan toch gauw op 400 euro uit. Wil je me een PB sturen welk park dat is?? :biggrin:
Ik vond Denemarken erg saai.
Denemarken is een heerlijk land, vooral voor kinderen van die leeftijd. Kneuterig wellicht, maar vriendelijke mensen, lieflijk landschap en heel veel dingen te doen.
Je kunt best doorrijden naar Noorwegen, dan combineer je beide gewoon. Doe je eerst een paar overnachtingen in Denemarken (ik weet natuurlijk niet waar uit Nederland je wegrijdt), ga je daarna met de bruggen via Zweden naar Noorwegen (of je gaat naar Zuid-Zweden, ook erg mooi) en ga je in Noorwegen mooi zuidelijk op verschillende plekken kijken. Dan kun je uit Bergen een veer terug naar Denemarken nemen, of uit Oslo naar Denemarken (of Duitsland, maar dat is duurder) en daarna weer rustig naar huis rijden. Je haast je niet en je ziet veel.
Zolang je geen problemen hebt met de onvoorspelbaarheid van het weer en de prijzen van levensmiddelen, dan is Scandinavië fantastisch.


Op zeven uur rijden ben je ook al aardig richting Zuid-Duitsland. Dat is ook erg leuk met kinderen in deze leeftijd. Zwarte Woud of Allgäu, bijvoorbeeld.
Wij zaten afgelopen zomer op Funen met de kinderen en hebben een fijne vakantie gehad. Zoveel te doen juist met kinderen.

Op feriepartner (of ferienpartner net een n? Even googlen) staan veel huisjes, en betaalbaar.

Zomervakantie in Denemarken in in juli. Als je kan plannen voor augustus zijn de prijzen van de huisjes lager.
Alle reacties Link kopieren
Denemarken is erg kindvriendelijk. Ik zou zeggen: Doen!!
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Denemarken dus ook ontzettend saai. Wij hebben een week in de buurt van Legoland gezeten, we hadden slecht weer en de dagen kropen voorbij (behalve die ene dag in Legoland dan). We kregen een boekje met tips van leuke dingen in de regio en daar stonden dingen in als: 'In deze kaarsenwinkel kunt u met uw gezin zich gerust een dag vermaken.' :hyper: We gingen een dag naar Esbjerg (vierde stad van Denemarken): het was een dode bedoening met anderhalve winkelstraat. En voor een overdekt zwembad ga ik niet naar het buitenland op vakantie.

Kopenhagen vond ik dan wel te gek.
You have to trust me on this one. (Jack Bauer in 24)
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
05-12-2018 12:53
Zelf ben ik alleen als volwassene een keer naar Denemarken geweest en vond eten en accommodatie behoorlijk aan de prijs en dat was nog buiten het hoogseizoen. Rubjerg Knude vond ik wel het hoogtepunt. De zeemeermin is een touristtrap, het is maar 'n iniemini beeldje. Aan de haven van Kopenhagen heb je wel gezellige terrassen, maar dus wel duur.
De Zeemeermin was geweldig. Niet zozeer het beeldje, maar het op enige afstand bekijken van de busladingen met toeristen die daar werden gelucht. :-)
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Wij zijn deze zomer geweest en hebben het enorm met het weer getroffen, geen idee of ik het ook zo leuk had gevonden als het regende :proud:
Wij zijn 2 dagen in Legoland geweest en daarna nog 2 dagen in Kopenhagen geweest wat ik een geweldige stad vind en kan je je zeker wel een dag of 3 vermaken.
Eten en drinken zijn echt duur, prijspeil ligt hoger dan in Nederland. We zijn daarna naar Zweden gegaan en daar was het goedkoper dan in Denemarken.

De zeemeermin vond ik enorm tegenvallen, in mijn voorstelling was het een groot beeld maar het is maar een klein beeldje wat in het water staat en waar een hele horde toeristen foto's van komen maken.
Alle reacties Link kopieren
aubreystephanie schreef:
05-12-2018 12:45
´´Cultuur vind heel ons gezin ook erg leuk maar begrijp dat dat er niet heel veel is, Denemarken dan toch erg op Nederland lijkt?!´´

uhm...Echt elk land ter wereld heeft een unieke cultuur? Maar jij vind blijkbaar al dat dat in nederland amper te vinden is? :-? :-?
Juist de Nederlandse cultuur zit vol met (wereld) beroemde schilders,en architectuur uniek aan alleen NL en BE zoals grachtenpand huizen,bepaalde soorten van molens, Zaanse huisjes, tulpenvelden etc. Ik weet zeker dat Denemarken dat soort dingen ook heeft van die typisch deense dingetjes.


Indrukwekkende of unieke architectuur kent volgensmij geen een scandinavisch land op de viking kerken na, als je een imposant paleis wil zien kan je beter duitsland in duiken.

Ook is het misschien een leuk idee om Kopenhagen te vermijden en naar minder bekende steden te trekken?
Er is ook genoeg te ontdekken buiten de grote steden.
ik gebruik altijd tripadvisor om te kijken wat voor activiteiten er in steden zijn. super handige site.
eh natuurlijk is er in elk land cultuur, in Nederland gaan wij er ook veel op uit om alles te ontdekken, hebben al veel musea gehad etc etc
Maar heb al een paar keer inline gelezen dat Denemarken niet zo veel oude dingen heeft qua cultuur om te ontdekken. Ik weet t niet want ben er nog nooit geweest maar dat is wat ik heb gelezen ( oa op viva forum)
Naar Belgie zullen wij ook niet gaan puur voor de cultuur ed, natuurlijk is daar zat te zien ( en hebben we al gedaan want als je daar bent zat te ontdekken maar niet ons hoofddoel voor een vakantie) maar bv naar Italie gaan we om de mooie steden, het eten etc etc
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
05-12-2018 13:32
Ik vind Denemarken met kinderen heel leuk. Het is erg kindgericht, wij kwamen veel grote families tegen. Ribe is erg leuk, vlakbij het strand ( het strand van Rømø is heel breed en je mag er met je auto rijden zover je komt sowieso is Rømø mooi, het is een waddeneiland net zo mooi als de Nederlandse eilanden, maar met auto te bereiken) en het Vikingcentrum is erg leuk. In Arhus zit Den gamle by (de oude stad) ook een leuk openlucht museum. Odense is een leuk stadje met het Hans Christian Andersen huis, waar in het parkje ernaast in de zomer ook sprookjes op het toneel gespeeld worden. En ook in het Deens vonden mijn kinderen dat heel mooi om te zien. En weer een leuk openluchtmuseum (misschien al duidelijk wij gaan vaak naar een openluchtmuseum). Ook is er een leuk spoorwegmuseum.
Het kasteel Egeskov ligt ook op Funen, je kan daar een dag doorbrengen je kan het kasteel bezoeken, in de tuinen wandelen, in het doolhof en de in speeltuinen spelen en er is een automuseum en Falkmuseum (de reddingsdiensten).
In Roskilde heb je een Vikingschipmuseum en Kopenhagen is een superleuke stad. Daarnaast is Legoland nog steeds een favoriet pretpark van mijn kinderen, hoewel ze normaal erg van de achtbanen zijn, die vind je niet heel veel in Legoland.
En dit openluchtmuseum vonden wij ook erg leuk http://www.middelaldercentret.dk/da/besoeg-os/find-vej
Niet ver van de boot terug naar Duitsland.
Dat klinkt goed! Lees al vaker beter in Ribe te verblijven en niet in de omgeving van billund zelf.
Openlucht museum klinkt inderdaad erg leuk, net als de Vikingen ed
Dus best het een en ander dat ons zal aanspreken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven