Shanghai

06-12-2018 11:19 6 berichten
Ik wil al een tijdje naar Shanghai. Welke dingen vonden jullie de moeite, welke vielen tegen en waarom? Hebben jullie het gecombineerd met een uitstap naar een nabijgelegen grootstad? Welke en hoe beviel die? Alle ervaringen/tips zijn welkom :)

Ik ben al een paar keer in China geweest en spreek de taal ook redelijk, dus praktisch zijn er denk ik niet echt issues.
Alle reacties Link kopieren
Nabijgelegen grootstad ??? Vind je ruim 25 miljoen niet genoeg ?
Tja ik trek graag rond, ik ga niet naar China om alleen Shanghai te zien. Weet wel dat je er Suzhou etc hebt (zal ik ook bezoeken) maar heb een voorliefde voor Chinese grootsteden.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee.
Ik wil over een jaar graag naar Taiwan en dacht aan een stopover in Shanghai, maar ik heb geen idee of dat de moeite waard is.
Bloody_Mary schreef:
06-12-2018 12:09
Tja ik trek graag rond, ik ga niet naar China om alleen Shanghai te zien. Weet wel dat je er Suzhou etc hebt (zal ik ook bezoeken) maar heb een voorliefde voor Chinese grootsteden.
Klinkt leuk!
anoniem_375012 wijzigde dit bericht op 14-12-2018 20:43
22.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Shanghai is een van mijn favoriete steden, waar ik nog wel eens kwam voor werk. (nu voorlopig even niet)
Suhzou heeft een mooi oud centrum (werelderfgoed) en ook goed te doen.

Sjanghai:
de skyline is echt onovertroffen met de Sjanghai Tower (een na hoogste ter wereld) als hoogtepunt waar je zeker op moet als het donker wordt. Zie je de stad transformeren naar nightlife. Architectonisch geweldige gebouwen te vinden, wandelen langs de Bund, creatieve gebouwen in ( flatgebouw voor creatievelingen, zalig!), superveilige stad en ook het National Museum en de Modern Art Museum zijn fantastisch.
Wil er graag binnenkort weer heen!

Suzhou: https://bezoekchina.nl/steden/suzhou/ heeft veel goede informatie.
is overigens een half uur reizen van Sjanghai met een hogesnelheidstrein (kaartje omgerekend 10 euri, let op : ze boeken je ticket op je paspoort)

Hangzou: charmante stad, vergelijkbaar met Suzhou, wel iets minder toeristisch.
Nanjing; stad met zeer veel geschiedenis. verleden kun je daar het beste zien. Zeker aanrader!

Ik zou een retour boeken vanaf Sjanghai en dan vanuit daar met de trein (nanjing is volgens mij verste weg met drie uur treinen vanaf Sjanghai) de steden bezoeken.
samen sta je sterker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven