Vakantie 2019 al geboekt?

06-12-2018 12:02 216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor ons is december altijd de tijd dat je denkt, zoekt en boekt voor de vakantie in 2019 (zomer in ons geval).

Gelukkig kunnen mijn partner en ik al vroeg op het werk vrij krijgen, in tegenstelling tot sommige vrienden die daardoor pas in januari kunnen boeken.

Wij hebben gisterenavond (al) geboekt, aangezien we onlangs een kindje hebben gekregen (eerste) hebben we nu gekozen voor een weekje allinn in een groot lux resort met een swim up kamer (ik kende het nog niet eerder maar lijkt me ideaal met een jong kindje). normaal zijn we niet van de allinn vakanties en gaan we liever veel zien en doen maar als eerste vakantie met de kleine lijkt het ons heerlijk.

Wie hebben er nog meer al geboekt en wat is het geworden? Ben benieuwd :)
Stellafietst schreef:
06-12-2018 13:41
1 week Frankrijk, een huisje met groot privezwembad en veel tuin om te voetballen etc.
Stella, heb je een website die je kan aanbevelen voor dit soort huizen? Of is het gewoon Airbnb?

NYC, dat vind ik ook altijd zo irritant! Die tijden moeten al wel bekend zijn lijkt mij en als ze er niet bij staan, zoek ik verder bij andere sites. Sommige zetten het er namelijk al wel bij (onder voorbehoud, maar toch)
Alle reacties Link kopieren
Chrissiefur schreef:
06-12-2018 14:08
Met de cruiseboot, sorry :facepalm: haha, ik ga er dan zo vanuit dat dat duidelijk is. We zijn niet zo van het backpacken. We vliegen naar NY, dan binnenlandse vlucht door naar San Juan, daar eerst 2 dagen, dan op de boot naar Aruba, Curacao, St Kitts en St Thomas, allemaal 1 dag en nog 2 dagen op zee. Dan weer terug naar NY en dan blijven we daar nog 5 dagen.
Ik naar Miami, Key West, Cozumel en San Juan in januari 2019
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Na terugkomst vorige vakantie meteen geboekt. Ik ga in maart naar Thailand. Lekker duiken. Ik hoop in juni nog een stedentrip te doen en dan in oktober mijn vaste trip naar Londen. Hard doorsparen voor Japan/Korea in 2020!
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
06-12-2018 14:49
Ik naar Miami, Key West, Cozumel en San Juan in januari 2019
Dat is echt volgende maand al, heerlijk vooruitzicht als je zo naar buiten kijkt hier! Miami, Key West en Cozumel hebben we op eerdere cruises al eens gedaan, allemaal op hun eigen manier super leuk! Heb je leuke excursies gepland of zie je het daar wel? Ben wel benieuwd naar San Juan dus als je straks leuke tips hebt daar houd ik me aanbevolen. Geniet er lekker van!
Alle reacties Link kopieren
Tickets voor de zomer en enkele hotels zijn al geregeld. We gaan 3 weken naar China. Binnenlandse vlucht, nog wat hotels en treinen en zo regel ik de komende maanden nog.
Met Pasen wil ik ook nog een weekje weg en in januari plannen we nog een weekend in het binnenland, maar die zijn nog niet geregeld.
Alle reacties Link kopieren
Het wordt waarschijnlijk:
- Spanje (Andalusië) in de meivakantie;
- Rusland (Moskou, Sint-Petersburg en tussenliggende steden) in de zomer- of wintervakantie.
Ik heb kort geleden twee knotsdikke vakantiegidsen ontvangen en die moet ik maar eens rustig doorkijken.

Wie met de volgende Kerst (2019/2020) naar Japan wil, zal het lastig krijgen. Vorig jaar heb ik dat ervaren voor de vakantie in Japan straks over een paar weken!
World of Warcraft: Legion
Ik wil in het najaar van 2020 naar Japan. Voor de herfstkleuren. Wat was er zo lastig met kerst?
Alle reacties Link kopieren
Wij boeken eigenlijk nooit vakanties, hoogstens vliegtickets, maar dat doen we vaak pas laat. We geen geen rekening te houden met schoolvakanties, dus vliegtickets zijn dan relatief goedkoop.

Dit jaar gaan we in de lente/zomer 3-5 maanden reizen, waarheen zien we dan wel. En in de winter willen we naar het zuidelijk halfrond, waarheen zien we dan wel.
Alle reacties Link kopieren
hans66 schreef:
06-12-2018 15:11
Het wordt waarschijnlijk:
- Spanje (Andalusië) in de meivakantie;
- Rusland (Moskou, Sint-Petersburg en tussenliggende steden) in de zomer- of wintervakantie.
Ik heb kort geleden twee knotsdikke vakantiegidsen ontvangen en die moet ik maar eens rustig doorkijken.

Wie met de volgende Kerst (2019/2020) naar Japan wil, zal het lastig krijgen. Vorig jaar heb ik dat ervaren voor de vakantie in Japan straks over een paar weken!
Lastig op welke manier?
Voor ons doen verschrikkelijk vroeg geboekt maar we hebben in oktober een rondreis door Japan geboekt voor de zomer. Gebonden aan de schoolvakanties en we hebben zelfs al moeten switchen van hotels omdat die tussen de offerte en definitieve boeking al vol zaten !
Als we geen verre reis maken gaan we altijd op de bonnefooi met de caravan op vakantie, we verzinnen een land en dan zien we het wel.
Alle reacties Link kopieren
Europe86 schreef:
06-12-2018 12:33
Huisje in NL nog niet gedaan maar dat lijkt ons wel heel fijn met een baby. Hoor veel goede verhalen hierover.
Ervaring met Swimup-kamer begrijp ik? Het lijkt mij ook ideaal, eigen terras en zwembad voor de schuifdeur.
Dat hadden we een keer in Turkije. Eigen terrasje voor de kamer en je kon zo het water in. Hoefde nooit te zoeken naar een ligbedje en van het hotel kwamen ze ook voor je eigen kamer langs met drinken, ijsjes en fruit. Toen nog zonder kind maar mét lijkt het me ook relaxed.
Alle reacties Link kopieren
Chrissiefur schreef:
06-12-2018 15:03
Dat is echt volgende maand al, heerlijk vooruitzicht als je zo naar buiten kijkt hier! Miami, Key West en Cozumel hebben we op eerdere cruises al eens gedaan, allemaal op hun eigen manier super leuk! Heb je leuke excursies gepland of zie je het daar wel? Ben wel benieuwd naar San Juan dus als je straks leuke tips hebt daar houd ik me aanbevolen. Geniet er lekker van!
Ik doe niet alles met cruise. In Miami heb ik best wat dagen. Ik ga o.a. naar een Art Deco festival en de Everglades. Daarna wel op de boot. In Key West huur ik zelf een fiets en ga ik o.a. naar het Hemmingway huis. Ik ben eerder in Mexico geweest dus ik maak er een strand/snorkel dagje van. San Juan daar ga ik heen vliegen en ik heb daar 5 dagen en alleen een excursie naar een natuurpark. Ik spreek een beetje Spaans.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
06-12-2018 15:23
Ik doe niet alles met cruise. In Miami heb ik best wat dagen. Ik ga o.a. naar een Art Deco festival en de Everglades. Daarna wel op de boot. In Key West huur ik zelf een fiets en ga ik o.a. naar het Hemmingway huis. Ik ben eerder in Mexico geweest dus ik maak er een strand/snorkel dagje van. San Juan daar ga ik heen vliegen en ik heb daar 5 dagen en alleen een excursie naar een natuurpark. Ik spreek een beetje Spaans.
Ik vond Miami de saaiste plek waar ik ooit geweest ben. M'n tripje naar de Everglades was het hoogtepunt. Wat een saaiheid. Ik zou er niet te lang blijven.
Ik heb geen inspiratie, dus eerst maar eens de Vakantiebeurs in januari.
Alle reacties Link kopieren
Alleen in januari een weekje Tenerife geboekt, verder zien we nog wel. Hangt een beetje af van de eventuele festivals die we in de zomer gaan boeken. Doen we dat niet gaan we waarschijnlijk in juni naar Spanje. Andalusië of Baskenland. Wil naar beiden.
En dan waarschijnlijk ook nog in november. Dan wil ik naar de zon, Kaapverdië of Antillen.
Alle reacties Link kopieren
Alleen zomervakantie 2019 al volledig geboekt: een Roadtrip door Noord-Oost Amerika en vervolgens nog in een villa in Florida.

Concreet wordt dit de route:
New York
Rockport (walvissen spotten)
Green Mountain Forest
Watkins Glen State Park
Niagara Falls
Hershey (water-/pretpark)
Washington
Florida (vlucht vanaf DC)

Wordt vast superleuk ! Heel veel zin in.

Meivakantie gaan we ook een weekje weg, maar dat wordt iets eenvoudigs. Of met de caravan weg in Nederland, of een chalet huren in Frankrijk/Italië, denk ik. Nog geen idee en afhankelijk wat het weer in Nederland doet.
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
06-12-2018 14:38
Stella, heb je een website die je kan aanbevelen voor dit soort huizen? Of is het gewoon Airbnb?

Ik doe dat via gites-de-france.
Enige nadeel vind ik dat hun site het beste werkt in het frans ( uiteraard) en ook het boeken in het frans is.
stellafietst wijzigde dit bericht op 03-02-2019 00:47
9.96% gewijzigd
Op díé fiets!
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
06-12-2018 15:23
Ik doe niet alles met cruise. In Miami heb ik best wat dagen. Ik ga o.a. naar een Art Deco festival en de Everglades. Daarna wel op de boot. In Key West huur ik zelf een fiets en ga ik o.a. naar het Hemmingway huis. Ik ben eerder in Mexico geweest dus ik maak er een strand/snorkel dagje van. San Juan daar ga ik heen vliegen en ik heb daar 5 dagen en alleen een excursie naar een natuurpark. Ik spreek een beetje Spaans.
Klinkt super leuk, veel plezier! En in Miami kun je je best een paar dagen vermaken hoor. Ben benieuwd wat je in San Juan nog meer tegenkomt wat leuk is, daar ga ik me binnenkort ook maar eens in verdiepen. Maar goed, ik ben er maar kort dus een rondje oude stad en wat strand/zwemmen dan zijn we misschien alweer klaar.
Stellafietst schreef:
06-12-2018 16:00
Ik doe dat via gites-de-france.
Enige nadeel vind ik dat hun site het beste werkt in het frans ( uiteraard) en ook het boeken in het frans is.
Voor andere landen als Duitsland, denemarken etc is atraveo erg fijn.

Dank je wel voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan telkens een weekje. In febr. een cruise naar de Canarische eilanden, maart een weekje wandelen op La Palma, april naar Italië. Augustus een wandelvakantie in eigen land, oktober naar Rusland en in december naar Engeland. Het staat eigenlijk allemaal al vast.
"Boring conversation anyway"
Van mezelf uit ben ik nature ook iemand die graag op tijd een leuke vakantie boekt of er over nadenkt. Inmiddels ben ik morgen precies 2.5 jaar samen met mijn vriend die het allemaal graag wat last-minute (of nou ja, een maand of twee van te voren) boekt. Haha.

We hebben onze eerste vakantie eerst één nachtje weg gedaan in de vakantie omdat we in juli wat met elkaar kregen en ik in augustus sowieso al een week weg ging. Het jaar daarna zijn we gaan kamperen in combinatie met een klein rondreisje. Afgelopen zomer maakten we ook een rondreisje maar dan in AirBnB's :) Allemaal zo ongeveer 2 tot 3 maanden van te voren geboekt.

Ik moet zeggen dat ik daar inmiddels wel aan gewend ben geraakt. Volgende zomer hebben we voor nu nog lang geen plannen, maar we starten dan ook met onze kinderwens (als het aan hem lag, wachten we nog minstens drie jaar, maar hij begreep hoe groot mijn wens is en hij wil gelukkig ook kinderen. Dus we "starten" rond juni, mijn spiraaltje mag er dan uit). Dus ik denk dat we niet heel erg ver weg gaan om ook wat geld te besparen wat we dan weer kunnen gebruiken voor ons eerste kindje mocht het allemaal voorspoedig verlopen.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
06-12-2018 15:19
Lastig op welke manier?
Vorig jaar kostte het mij veel moeite om een ryokan (hotel Japanse stijl), een hotel of een vakantiehuis te boeken. De meesten waren toen al volgeboekt. Als ik een leuke ryokan zie moet ik er snel bij zijn. Bij het hotel in de buurt van Kansai Airport, werd de laatste kamer vlak voor mijn neus weggegraaid. Ik was bezig met een boeking, maar ik kreeg een foutmelding. Dat hotel was volgeboekt. Later kwam er alsnog een kamer vrij en toen greep ik mijn kans.

Voor wie wil weten wat een ryokan is:

Afbeelding
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Veel interesse voor Japan! En terecht, fantastisch land 👌 wij gaan in 2020 weer na Japan. In 2015 in de herfst geweest, prachtige herfstkleuren en prima weer.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vlak na onze vakantie van deze zomer al geboekt voor volgend jaar. We vliegen naar Spanje, 2 weken in een appartement in een kustplaats waar we vaker zijn geweest. Afgelopen zomer zaten we te afgelegen van alles en viel het huis, ondanks het privé-zwembad, ook wat tegen. Daarom nu naar een bekende plek, vooral dochter van dan 13 vindt dat fantastisch. Maar wij ook; zee, restaurants, barretjes, supermarkt, allemaal op loopafstand. Plus nog een hoop leuke dingen te doen die we tot nu toe niet gedaan hebben daar, maar nu kunnen, omdat de kinderen groter zijn. Mooi appartement op de begane grond met zicht op het zwembad, ideaal. Ik heb er nu al zin in!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn afgelopen zomer voor het eerst 2 weken in Nederland gebleven, in een huisje. We hebben ook een kleintje en het was ideaal. We hadden wel gezorgd voor een luxe huisje en veel ruimte. Omdat we gebonden waren aan slaapjes ging ik er vanuit dat we toch veel in en rond het huisje zouden zijn. Het was super, er was ook zat te doen op het park zelf. Ik had niet verwacht dat ik zo positief zou zijn, maar we gaan in het voorjaar weer een week naar een andere plaats maar zelfde keten vakantiepark. En wie weet in de zomervakantie wel weer 2 weken. Maar dat hangt nog even af van omstandigheden.

Voor sommigen is het vast suf, maar ik heb nog nooit zo'n ontspannen vakantie gehad :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven