Vakantie 2019 al geboekt?

06-12-2018 12:02 216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor ons is december altijd de tijd dat je denkt, zoekt en boekt voor de vakantie in 2019 (zomer in ons geval).

Gelukkig kunnen mijn partner en ik al vroeg op het werk vrij krijgen, in tegenstelling tot sommige vrienden die daardoor pas in januari kunnen boeken.

Wij hebben gisterenavond (al) geboekt, aangezien we onlangs een kindje hebben gekregen (eerste) hebben we nu gekozen voor een weekje allinn in een groot lux resort met een swim up kamer (ik kende het nog niet eerder maar lijkt me ideaal met een jong kindje). normaal zijn we niet van de allinn vakanties en gaan we liever veel zien en doen maar als eerste vakantie met de kleine lijkt het ons heerlijk.

Wie hebben er nog meer al geboekt en wat is het geworden? Ben benieuwd :)
Alle reacties Link kopieren
Nectarinepit schreef:
12-12-2018 13:36
Zoals eerder gezegd nog geen zomervakantie geboekt, maar we gaan wel in februari een weekje skiën in Oostenrijk. Dat ligt al maanden vast.
@Nectarinepit, waar in Oostenrijk? ik zoek nog een voor 4 a 5 dagen snowboarden (met het vliegtuig)
Alle reacties Link kopieren
Tickets voor Amerika geboekt (laat voor ons doen).
De invulling volgt weer vanzelf.
Kandelaar4 schreef:
12-12-2018 16:12
@Nectarinepit, waar in Oostenrijk? ik zoek nog een voor 4 a 5 dagen snowboarden (met het vliegtuig)

Gerlos.

Wanneer wil je gaan? Wij zijn gebonden aan de Engelse schoolvakantie (week van 18-22 feb) en 99% van de accommodatie in die week was begin september al volgeboekt. We hebben uiteindelijk na meerdere afwijzingen en met heel veel geluk een vakantiehuisje gevonden.

We hebben ook in andere plaatsen in Oostenrijk gekeken, maar alles was volgeboekt. Ik ben bang dat je veel te laat bent. Of er moet iets geannuleerd zijn, dat kan natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Nectarinepit schreef:
12-12-2018 17:07
Gerlos.

Wanneer wil je gaan? Wij zijn gebonden aan de Engelse schoolvakantie (week van 18-22 feb) en 99% van de accommodatie in die week was begin september al volgeboekt. We hebben uiteindelijk na meerdere afwijzingen en met heel veel geluk een vakantiehuisje gevonden.

We hebben ook in andere plaatsen in Oostenrijk gekeken, maar alles was volgeboekt. Ik ben bang dat je veel te laat bent. Of er moet iets geannuleerd zijn, dat kan natuurlijk.
Ik zag nog wel wat beschikbare hotels... wel tegen de € 700 voor 5 dagen
Ik kan alleen niet kiezen welk gebied... moet redelijk dichtbij de luchthaven zijn anders is de transfer te duur.... gebied moet niet te klein zijn anders heb ik het snel gezien met de korte pistes, 3 sterren of meer lijkt me wel fijn... zwitserland is te duur, frankrijk te ver... dus blijft eigenljk oostenrijk over
Kandelaar4 schreef:
13-12-2018 23:13
Ik zag nog wel wat beschikbare hotels... wel tegen de € 700 voor 5 dagen
Ik kan alleen niet kiezen welk gebied... moet redelijk dichtbij de luchthaven zijn anders is de transfer te duur.... gebied moet niet te klein zijn anders heb ik het snel gezien met de korte pistes, 3 sterren of meer lijkt me wel fijn... zwitserland is te duur, frankrijk te ver... dus blijft eigenljk oostenrijk over

Ja, het kan best zijn dat er nog wat beschikbaar is, zoals ik al zei.

Waarom is Frankrijk te ver als je met het vliegtuig gaat? Of bedoel je dat de afstand tussen het vliegveld en het skigebied te groot is?
Alle reacties Link kopieren
En nu ook voor eind september 2019 geboekt. IJsland met de kleine er bij. Lijkt ons een prachtig land! We gaan 10 dagen, route moeten we nog uitstippelen. Tips zijn altijd welkom :)
Ook geboekt! Gaan naar Ibiza in 2019. :-]
Europe86 schreef:
18-12-2018 07:21
En nu ook voor eind september 2019 geboekt. IJsland met de kleine er bij. Lijkt ons een prachtig land! We gaan 10 dagen, route moeten we nog uitstippelen. Tips zijn altijd welkom :)

Huur een auto! Zeker als je met kinderen gaat. Een auto huren is best prijzig, maar als je meerdere plekken op bijvoorbeeld de Golden Circle wilt zien, ben je toch goedkoper uit. Bovendien heb je meer vrijheid en ben je niet gebonden aan groepen. En ik zou zeker de Jökulsárlón gletser bezoeken. Het is even rijden (uurtje of 5 inclusief pauzes vanuit Reykjavik), maar het is ongelooflijk mooi.

Oh en ik zou de Blue Lagoon overslaan. Duur, druk en niet natuurlijk, het is namelijk man-made. Wij zijn gaan zwemmen in een rivier in de bergen. Heerlijk warm en veel mooier dan de Blue Lagoon.
Alle reacties Link kopieren
nee.. geen idee waar ik heen wil

Vorig jaar zomer zat ik in China, afgelopen zomer in Canada en ben net terug uit Borneo.

In 2019 hebben we eea in de planning qua huisonderhoud, tuin moet aangepakt worden en na de zomer willen we auto vervangen.. dus even " normale " vakantie

Tot nu toe niet verder gekomen dan Frankrijk als idee.. Of dalmatië Maar omdat we in de zomer gaan (laatste keer denk ik met kinderen) heb ik geen zin in die massa drukte..

kortom..we weten het nog niet
Alle reacties Link kopieren
Zo vliegtickets naar Sevilla zijn geboekt. :)
Bij ons word het West Canada..
Wij boeken meestal in september voor april.
In de zomer gaan we zelden met vakantie.
Hebben idee om volgend jaar de kerstweek ergens door te brengen waar het behaaglijk is, dat al zo ergens het voorjaar wel verder uitgewerkt worden.
Geboekt voor de ‘grote’ vakantie! In Mei gaan we drie weken naar Canada, met een camper van Vancouver naar Edmonton. Normaal krijg ik op mijn werk pas in februari akkoord op mijn aangevraagde vakantiedagen, bij uitzondering al in december. Mijn zoontje is vier, dus de laatste keer dat we buiten de schoolvakanties gingen.
In de voorjaarsvakantie gaan we met mijn moeder nog een weekje weg, maar dat wordt waarschijnlijk last-minute boeken, waarschijnlijk een huisje in de Eifel of Moezel.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
25-12-2018 16:02
Zo vliegtickets naar Sevilla zijn geboekt. :)
Mooie stad! Wij waren er toen in de zomer en was het heel erg heet! Zou zo weer gaan, maar dan wel net voor of na de zomer :)
Alle reacties Link kopieren
siska74 schreef:
02-01-2019 20:14
Geboekt voor de ‘grote’ vakantie! In Mei gaan we drie weken naar Canada, met een camper van Vancouver naar Edmonton. Normaal krijg ik op mijn werk pas in februari akkoord op mijn aangevraagde vakantiedagen, bij uitzondering al in december. Mijn zoontje is vier, dus de laatste keer dat we buiten de schoolvakanties gingen.
In de voorjaarsvakantie gaan we met mijn moeder nog een weekje weg, maar dat wordt waarschijnlijk last-minute boeken, waarschijnlijk een huisje in de Eifel of Moezel.
Lijkt me een prachtige trip en leuk ook met een kindje van die leeftijd! Kan niet wachten tot die van ons wat ouder is om zoiets ook te gaan doen :)
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden eind september al geboekt, West-Frankrijk met onze bijna 2 jarige dan voor juni 2019.
Maar, toen bleek ik half november toch redelijk onverwachts zwanger van nummer 2 en hebben we moeten annuleren ;-)

Nu gaan we in april, denk naar een vakantiepark op redelijke rij-afstand, met een fijn zwembad en een leuke speeltuin voor dochter. 2020 gaan we wel weer richting de plek die we hadden geboekt, maar dan met een dreumes en peuter ;-)

Wel gaan we de eerste week van februari met mijn familie weer richting de Dolomieten. Dit jaar niet op de ski's, maar lekker wandelen en sleeen met dochter, moeder en hond. De rest zien we dan wel weer in de middag een keer verschijnen ;-)
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 04-01-2019 09:01
21.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Europe86 schreef:
04-01-2019 08:47
Mooie stad! Wij waren er toen in de zomer en was het heel erg heet! Zou zo weer gaan, maar dan wel net voor of na de zomer :)
Wij gaan in juni en dan kan het ook al behoorlijk warm zijn, daarom hotels met zwembad geboekt.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
25-12-2018 16:02
Zo vliegtickets naar Sevilla zijn geboekt. :)
Leuk! Afgelopen jaar geweest. Als je genoeg tijd hebt zou ik zéker ook een dagje naar Granada en Cordoba gaan.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
21-12-2018 08:30
nee.. geen idee waar ik heen wil

Vorig jaar zomer zat ik in China, afgelopen zomer in Canada en ben net terug uit Borneo.

In 2019 hebben we eea in de planning qua huisonderhoud, tuin moet aangepakt worden en na de zomer willen we auto vervangen.. dus even " normale " vakantie

Tot nu toe niet verder gekomen dan Frankrijk als idee.. Of dalmatië Maar omdat we in de zomer gaan (laatste keer denk ik met kinderen) heb ik geen zin in die massa drukte..

kortom..we weten het nog niet
Wauw, ben wel een beetje jaloers op wat je de afgelopen jaren gezien hebt. Dat lijkt mij ook heel tof!
Ik heb op 1 januari een kort tripje naar de Costa Blanca geboekt voor later deze maand. Moet echt ff groene natuur, bloemen, blauwe lucht en zon zien!
Ik heb gisteren een reis naar Suriname geboekt (voor eind augustus) en dacht dat ik er zo enorm vroeg bij was. :hihi: Heb er nu al súper veel zin in!
NYC schreef:
18-12-2018 14:41
Ook geboekt! Gaan naar Ibiza in 2019. :-]
Wij ook!
Alle reacties Link kopieren
Ik september al tickets geboekt, we gaan vanuit Seattle naar west Canada.
Alle reacties Link kopieren
Een huis gehuurd aan het strand in Frankrijk....Voor de maand Juli. Skiën doen we bijna voor de deur. Want we wonen in Zwitserland. En voor de rest gaan we vaak met onze oude VW T2 op reis....
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
05-01-2019 10:29
Ik heb op 1 januari een kort tripje naar de Costa Blanca geboekt voor later deze maand. Moet echt ff groene natuur, bloemen, blauwe lucht en zon zien!
Fijn! Ik kijk ook uit naar zon en blauwe lucht over 2 weken op een van de Canarische eilanden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven