Vakantie 2019 al geboekt?

06-12-2018 12:02 216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor ons is december altijd de tijd dat je denkt, zoekt en boekt voor de vakantie in 2019 (zomer in ons geval).

Gelukkig kunnen mijn partner en ik al vroeg op het werk vrij krijgen, in tegenstelling tot sommige vrienden die daardoor pas in januari kunnen boeken.

Wij hebben gisterenavond (al) geboekt, aangezien we onlangs een kindje hebben gekregen (eerste) hebben we nu gekozen voor een weekje allinn in een groot lux resort met een swim up kamer (ik kende het nog niet eerder maar lijkt me ideaal met een jong kindje). normaal zijn we niet van de allinn vakanties en gaan we liever veel zien en doen maar als eerste vakantie met de kleine lijkt het ons heerlijk.

Wie hebben er nog meer al geboekt en wat is het geworden? Ben benieuwd :)
Alle reacties Link kopieren
Nog niet. Krijg in april een baby dus ik denk dat we in september een weekje naar een huisje in NL gaan. Een swimup-kamer is wel lekker, kun je gewoon in het zwembad met babyfoon als baby slaapt.
Ik weet nog niet waar ik zomer 2019 heen wil. Ben nu eerst aan het kijken om in de winter nog een weekje naar de zon te gaan. Ik denk dat het weer Egypte wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga nooit in de zomer op vakantie en ik boek nooit pakketreizen, vakantie boeken is voor mij een proces wat maanden kan duren. Lezen, zoeken, vergelijken, boeken, etc.

Twee maanden geleden had ik tickets geboekt voor april, ik ga ruim twee weken naar Italië, Puglia. Afgelopen week heb ik daar twee accommodaties bij geboekt, een week op elke plek (beide appartementen). Ik moet nu alleen nog twee nachten in Bari reserveren, maar ik kan nog niet helemaal vinden wat ik zoek.

Over het najaar heb ik nog niet nagedacht. Het complex waar ik woon (huur) wordt volgend jaar grondig gerenoveerd en ik wacht nog op de planning daarvan. Het lijkt me niet heel praktisch om dan op vakantie te zijn, dus daar wil ik omheen plannen.
Ik wil met de trein weg, maar waarheen dat weet ik nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
06-12-2018 12:04
Nog niet. Krijg in april een baby dus ik denk dat we in september een weekje naar een huisje in NL gaan. Een swimup-kamer is wel lekker, kun je gewoon in het zwembad met babyfoon als baby slaapt.
Huisje in NL nog niet gedaan maar dat lijkt ons wel heel fijn met een baby. Hoor veel goede verhalen hierover.
Ervaring met Swimup-kamer begrijp ik? Het lijkt mij ook ideaal, eigen terras en zwembad voor de schuifdeur.
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
06-12-2018 12:25
Ik ga nooit in de zomer op vakantie en ik boek nooit pakketreizen, vakantie boeken is voor mij een proces wat maanden kan duren. Lezen, zoeken, vergelijken, boeken, etc.
Zonder kind deden wij dat ook altijd zo. 11 maanden vooraf de vliegtickets boeken en dan stap voor stap alles plannen. Die tijd komt wel weer denk ik maar voor ons niet in 2019 :)
Alle reacties Link kopieren
Europe86 schreef:
06-12-2018 12:33
Huisje in NL nog niet gedaan maar dat lijkt ons wel heel fijn met een baby. Hoor veel goede verhalen hierover.
Ervaring met Swimup-kamer begrijp ik? Het lijkt mij ook ideaal, eigen terras en zwembad voor de schuifdeur.
Lijkt mij absoluut diep ellendig.... zeker op wat drukke resorts heb je dus constant mensen voor je deur.
We boeken nooit zo vroeg onze zomervakantie, ook al zijn we gebonden aan de schoolvakanties omdat vriend in het onderwijs werkt. We vermijden namelijk warme landen (we zijn beide wintermensen en houden absoluut niet van warme bestemmingen) en de koudere bestemmingen zijn over het algemeen minder snel volgeboekt in de zomer.
Alle reacties Link kopieren
ghostly41 schreef:
06-12-2018 12:58
Lijkt mij absoluut diep ellendig.... zeker op wat drukke resorts heb je dus constant mensen voor je deur.
Nee dat is juist het mooie, zwembad is vrij smal maar alleen voor de deuren van deze kamers. Alleen mensen die een kamer hebben zwemmen hier en alleen voor je eigen 'deur'. Een trap vanaf het terras zo het water in.
Alle reacties Link kopieren
Nectarinepit schreef:
06-12-2018 13:02
We boeken nooit zo vroeg onze zomervakantie, ook al zijn we gebonden aan de schoolvakanties omdat vriend in het onderwijs werkt. We vermijden namelijk warme landen (we zijn beide wintermensen en houden absoluut niet van warme bestemmingen) en de koudere bestemmingen zijn over het algemeen minder snel volgeboekt in de zomer.
Wat versta je precies onder koudere bestemmingen? Scandinavië? IJsland?
Europe86 schreef:
06-12-2018 13:04
Wat versta je precies onder koudere bestemmingen? Scandinavië? IJsland?

Ja, voornamelijk Noord-Europa (of landen waar het op dat moment winter is). In het noorden van Europa kan het natuurlijk ook warm zijn, maar die kans is toch minder groot dan in het zuiden. We vermijden zuidelijke Europese landen in de zomer. Daar krijg je mij absoluut niet heen.
anoniem_64cfde2573b58 wijzigde dit bericht op 06-12-2018 13:29
15.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb net een optie genomen op een reis naar IJsland. Lang geleden dat ik naar het buitenland ben gegaan voor vakantie, dus erg veel zin in!
Tjezus, wat vals
Hier ook geboekt, wij gaan naar Ibiza. Zin in!

Swim up kende ik niet. Aan de ene kant luxe en leuk, maar aan een ander kant hoop je niet dat je buren hebt met kinderen die de hele dag een bommetje doen.
Alle reacties Link kopieren
Voor februari is al geboekt. We zitten in de plan fase voor oktober.
Wat we daar tussenin nog gaan doen weten we niet...
Meestal boeken wij niet zo ver van tevoren.
Hier in onderhandeling voor het boeken van een villa in Spanje.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet op mijn werk al voor 1 december de vakantie aanvragen doorgeven. Vandaag gehoord dat ze goedgekeurd zijn dus wij kunnen gaan boeken!
Het word in juni 10 dagen naar Mallorca en in september nog een weekje in een huisje in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook al geboekt: met de kinderen gaan we in mei een week all-in naar Turkije, in de zomervakantie twee weken naar een mooie villa in Belgisch Limburg.

Hoog op m’n wensenlijstje staat in september nog een trip naar New York, dus daar hoop ik binnenkort tickets voor te boeken!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geboekt; in de meivakantie een week all-in op Kos en in de zomer 2 weken op een camping in Frankrijk met privé sanitair. Daar zijn altijd maar weinig plekken van, dus moet je wel vroeg boeken.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook al geboekt, eind oktober al :-D . Dan krijgt man voor het volgende jaar al zijn vakanties te horen. Wij gaan altijd op "grote vakantie" in de meivakantie dus die hebben we toen geboekt en daar gelijk maar achteraan de zomer vakantie ook alvast. We zitten helaas door schoolgaande kinderen vast aan het hoogseizoen en dan vind het altijd fijn als het maar vast geboekt is. Hoef ik me daar niet meer druk over te maken en kan de voorpret beginnen!

We gaan in mei naar Puerto Rico (vanaf daar cruisen door de zuidelijke Carribean) en naar New York. Toen was het geld op, daarom is het in de zomer een camping in Friesland geworden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eind oktober/begin november al geboekt.
1 week Frankrijk, een huisje met veel tuin om te voetballen etc.
En 1 week op een centraal punt een huisje om vanaf daar verschillende steden te kunnen bezoeken.
Nog een paar jaar en dan zijn we niet meer aan de vakanties gebonden.
Dan wil ik weer graag in voor- of najaar naar Italië, hoogzomer is het daar te warm voor me.
stellafietst wijzigde dit bericht op 03-02-2019 00:45
10.01% gewijzigd
Op díé fiets!
Wij gaan volgende week eerst nog even 3 weken naar Thailand.

Voor volgend jaar is het enige wat al geboekt en betaald is; 3 dagen Disneyland Parijs.
Plan is om in mei week op de bonnefooi naar Duitsland te gaan en in november weer verder weg, we denken nu aan Afrika (Gambia ofzo), maar zijn er nog niet uit.
Maakt ook niet uit, we kunnen gelukkig buiten hoogseizoen op vakantie en dat doen we ook om drukte te ontlopen en kosten te drukken.
Chrissiefur schreef:
06-12-2018 13:38
Hier ook al geboekt, eind oktober al :-D . Dan krijgt man voor het volgende jaar al zijn vakanties te horen. Wij gaan altijd op "grote vakantie" in de meivakantie dus die hebben we toen geboekt en daar gelijk maar achteraan de zomer vakantie ook alvast. We zitten helaas door schoolgaande kinderen vast aan het hoogseizoen en dan vind het altijd fijn als het maar vast geboekt is. Hoef ik me daar niet meer druk over te maken en kan de voorpret beginnen!

We gaan in mei naar Puerto Rico (vanaf daar cruisen door de zuidelijke Carribean) en naar New York. Toen was het geld op, daarom is het in de zomer een camping in Friesland geworden.
Wat gaaf! Hoe ga je cruisen? Backpacken met de trein of huur je een auto? En vlieg je dan vanuit daar naar new york?
Alle reacties Link kopieren
lisa_ schreef:
06-12-2018 14:02
Wat gaaf! Hoe ga je cruisen? Backpacken met de trein of huur je een auto? En vlieg je dan vanuit daar naar new york?
Met de cruiseboot, sorry :facepalm: haha, ik ga er dan zo vanuit dat dat duidelijk is. We zijn niet zo van het backpacken. We vliegen naar NY, dan binnenlandse vlucht door naar San Juan, daar eerst 2 dagen, dan op de boot naar Aruba, Curacao, St Kitts en St Thomas, allemaal 1 dag en nog 2 dagen op zee. Dan weer terug naar NY en dan blijven we daar nog 5 dagen.
Wat ik me afvroeg: ik ben naar pakketreizen aan het kijken. Dan kijk ik op een site van een vakantie-aanbieder waar luchthavens tussen staan die haalbaar zijn voor ons. Vervolgens op dagen van vertrek. Er staan nog geen vertrektijden bij.

Maar als ik naar losse vluchten zoek, en dan bijv kijk wat er op -ik noem maar wat- op 5 augustus naar Kreta vliegt, dan krijg ik wel al een vluchttijd te zien. Al weet ik dat die chartervluchttijden kunnen veranderen.

Maar is dat dan - ovb - wel die vlucht of kan het zijn dat die helemaal los van elkaar staan?
Alle reacties Link kopieren
In april 3,5 weken Thailand. Boeken alleen ticket en eerste overnachting. Beetje een algemene planning gemaakt en de rest zien daar wel. Bevalt het ergens dan blijven we een paar dagen hangen en vinden we het niks dan reizen we weer verder.

Juli/Augustus 2,5 weken Canada. 6-7 dagen de West Coast Trail lopen en voor de rest van de tijd nog geen planning.

Verder nog niks gepland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven