Turkije in de zomervakantie

11-12-2018 14:35 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben erover aan het denken om een reis te maken door Turkije (de kust, oudheden, Cappadocië, etc.). Helaas ben ik door werk gebonden aan de schoolvakanties.
Heeft er iemand ervaring met Turkije in de zomervakantie? Is het dan heel druk? En hoe is het weer. Ik lees dat het erg heet is. Is het vergelijkbaar met Zuid-oost Azië in de zomer?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nooit in Zuid-Oost Azië geweest, maar het kan in Turkije inderdaad heel heet zijn in de zomervakantie. Als je op pad wil is het comfortabeler om een andere schoolvakantie uit te kiezen. Tenzij je heel goed tegen hitte kunt natuurlijk.

Aanvulling: ik heb wel eens in de zomervakantie in het noorden van Turkije gereisd, langs de Zwarte Zee. Dat was qua temperatuur prima te doen. De keren dat ik in het zuiden was in de zomer bestonden mijn dagen toch vooral uit verkoeling zoeken (daarom zou ik ook niet meer in die periode gaan).
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook in de meivakantie gaan. Dan is het minder warm, maar wel aangenaam weer. Juist prefect om rond te reizen.
Alle reacties Link kopieren
In augustus is het 40 graden. M.i. te warm om iets te doen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Druk en heel !!! Warm. Ik zou andere bestemming zoeken
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
11-12-2018 15:36
Druk en heel !!! Warm. Ik zou andere bestemming zoeken
Ja, en ik vind het sowieso erg bijzonder dat er nog mensen naar Turkije op vakantie gaan. Geen haar op m'n hoofd die erover denkt om de Turkse economie te steunen zolang Erdogan daar aan de macht is.
Alle reacties Link kopieren
sito1970 schreef:
11-12-2018 16:25
Ja, en ik vind het sowieso erg bijzonder dat er nog mensen naar Turkije op vakantie gaan. Geen haar op m'n hoofd die erover denkt om de Turkse economie te steunen zolang Erdogan daar aan de macht is.
Mijn keuze is het ook niet, maar op de eerste pagina van deze pijler komen ook Israël, Sri Lanka, de Filipijnen en Cuba langs. Lang niet iedereen vindt het heersende regime reden om een land over te slaan tijdens het reizen.
Alle reacties Link kopieren
Hangt ervanaf waar je gaat.. noorden is over het algemeen koeler. Zuiden raad ik je echt af.. kan tot 48 graden oplopen! Heb dit zelf meegemaakt. Dan wil je niet eens je arm omhoog doen, zo lamlendig ben je dan.. ik raad je aan om voor of na het hoogseizoen te gaan. Ook ivm de drukte. Toeristische attracties en steden zijn zeker tijdens de zomermaanden flink druk (logisch ook wel). De maanden juni t/m half sept zou ik ontwijken.. echter vanaf april begint het een beetje te leven, dus dat vind ik persoonlijk wel gezelliger. Ik raad je de meivakantie aan of de herfstvakantie.
Alle reacties Link kopieren
De temperatuur in Turkije in de zomer kun je natuurlijk gewoon googlen.
Daarnaast is Turkije nogal groot, dus de ene plaats is de andere plaats niet.

https://www.klimaatinfo.nl/turkije/
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor de reacties! Dat klinkt inderdaad te heet om te reizen. Heter dan landen als India en Thailand zo te horen. Helaas zit een rondreis van een week of 3 er dan niet in, maar misschien wat korter in de meivakantie.
Alle reacties Link kopieren
Ga in de meivakantie als dat kan. Turkije is in de zomer enorm heet. Je bent alleen maar op zoek naar schaduw 😎
Toen ik er was, was het 50 graden. Ik lag alleen in de zee of het zwembad.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan kijken naar Bulgarije als ik jou was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven