Schotse Hooglanden op de bonnefooi in mei?

11-12-2018 17:42 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is dat te doen? Ik zou dan in m'n up gaan. Ik wil dan vanaf het vliegveld (Glasgow of Edinburgh) een auto huren en dan via de highlands naar Isle of Skye. Slapen op niet al te duren locaties. Maar ik ben niet van de slaapzalen in hostels. Sowieso geen slaapkamer delen. Tips voor overnachten zeer welkom. En tips om veilig en niet al te duur een mini auto te huren ook welkom!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het een jaren geleden in die periode gedaan, ook op de bonnefooi.
Pré-smartphone (en booking.com misschien nog wel) dus via internet dingen opgezocht onderweg, of bij de vvv gevraagd voor een niet te dure B&B. Is prima gelukt, vrijwel altijd eigen sanitair, 2x moeten delen met een andere gast (maar dat waren zulke leuke lokaties dat ik dat geen probleem vond).

Auto in Glasgow gehuurd (na een paar dagen Edinburgh) en van daar uit op pad. Vroeg op pad op een zondagochtend, zodat het niet te druk was en ik kon wennen aan het links rijden.

Ik ben er bijna 3 weken geweest, dus een groter rondje, maar ook op Skye geweest.
Ik vond west-Schotland erg mooi, en af en toe regen vond ik er bij horen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Top klinkt goed! Jij was dus ook in je up?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er in sept geweest niet alleen maar metcedn groepje familie.
Ik vond het geweldig. De mensen waren super aardig allemaal.

Op skye heb je niets aan een auto maar vanaf het vliegveld gaat een bus naar skye is niet duur.

Ik vond de glenn Nevis heel gaaf bij fort William. De ben Nevis heb ik niet gezien het weer was te slecht die dag veel mist.

Veel plezier!
where ever you go, go with your heart
Ik lees mee, ga in okt wss op half bonnefooi.. van edinburgh naar portree (skye) daar paar dagen en dan door naar glasgow..vanuit daar terug vliegen
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook in mei! We vliegen naar Glasgow en van daar ligt alles nog open. Ik heb auto geregeld via easyJet. Van een collega begreep ik dat Schotland minder is ingesteld op reizen op de bonnefooi. Ik ga dus wel alles vastleggen. Ik ga in de meivakantie. Daar buiten zou ik op de bonnefooi wel aan durven
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
11-12-2018 18:19
Top klinkt goed! Jij was dus ook in je up?

Ja, was prima te doen, in restaurants nam ik een boek mee of ik kletste wat met andere gasten. Links rijden ging ook prima, al wilde ik de eerste 2 dagen aan de verkeerde kant instappen ;)

Ik vond het leuk om kleinere wegen te nemen door kneuterige plaatsjes, en dat is met navigatie helemaal makkelijk. Ik reed toen gewoon ergens heen, ongeveer de richting die ik wilde.
En dan kwam ik regelmatig op van die een-baans wegen met regelmatig een passing place. Even opletten of er iemand aankomt, degene die als eerste er staat rijdt ook weer als eerste door, waarna je even vriendelijk je hand opsteekt bij het passeren. :D
himalaya wijzigde dit bericht op 12-12-2018 15:25
0.47% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
11-12-2018 19:50
Op skye heb je niets aan een auto maar vanaf het vliegveld gaat een bus naar skye is niet duur.

@(
Zijn we naar verschillende Skye geweest?
Ik was blij met mijn auto, heb rondgereden en kon stoppen waar en wanneer ik wilde.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg het mij ook al af, ik was heel blij met de auto op skye.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer 5 dagen in mei in mijn eentje door Schotland gereisd met een huurauto, was niet goedkoop. Je wilt natuurlijk ook goed verzekerd zijn. In latere jaren heb ik wel goeie deals in andere landen gevonden via Cardelmar.nl, ik weet niet of zij ook bemiddelen voor Schotland. Let op: dat is geen verhuurder!! Dus lees de reviews per verhuurder die op hun site naar boven komt.

Ik had accommodaties ongeveer een week van tevoren geboekt.
Ik had trouwens speciaal een nieuw regenpak gekocht, maar had 5 dagen zon. :-) Mij hoorde je niet klagen!

Ik kwam er al vrij snel achter dat je voor een hostelbed destijds £22,50 betaalde, en voor een privékamer in veel B&B's, £32,50. Nou die keus was dus heel snel gemaakt. Overigens kost zo'n zelfde privékamer voor een stel dan £65, dus ik vond dat echt heel netjes dat je dan als soloreiziger de helft betaalt, dat is bijna nergens.
Een B&B die ik had in Appin was geweldig, Cruachan. Wel afgelegen dus je moet altijd met de auto ergens heen. Het lag prachtig aan een loch, de dame van het stel was superaardig, ze kan ook ingehuurd worden als wandelgids, en het ontbijt was heel uitgebreid en je kan je ei ook laten pocheren, yummmm.

Later ben ik nog een keer met een vriendin door Schotland en noordelijk Engeland gereisd.

Het allertofste aan Schotland vond ik mijn boottrip van 12 uur lang vanuit Oban naar de Treshnish Isles, waarbij je telkens meerdere uren op verschillende eilanden had; waaronder 2 uur op Isle of Lunga, waar het wemelt van de papegaaiduikers (puffins). Superschattig. Ze laten je best wel dichtbij komen, althans de niet zo schuwe bouwen hun nesten langs het pad, de wat schuwere maken hun nesten hoger op de heuvel.

Veel plezier!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en ik weet niet of je je eigen navigatie meeneemt... Een Tomtom erbij huren is vaak €5 of meer per dag, bovenop de huurprijs van de auto.
Ik gebruik navigatie op mijn telefoon en ik heb zo'n magnetisch klemmetje dat ik in een ventilatieroostertje kan steken, en kabeltje met stekker die in die auto-oplader gaat. Dat kan ik dus ook makkelijk meenemen voor huurauto's.
Zonder data kan je ook navigeren alleen worden files en werkzaamheden dan niet verwerkt in de aangeraden route.

Of misschien mag je van iemand zijn Tomtom met houder en kabel lenen. Even opletten dat je de kaart van Schotland erop zet natuurlijk.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Puffins :love: En mei is perfect om ze te zien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven