"Overwinteren" Europa

11-12-2018 17:54 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanwege budget kan ik helaas geen verre reis boeken. Iemand een ideetje voor een beetje lenteweer in Europa in de maand februari? Zat te denken aan Valencia of Sevilla bijv. Veel verder kom ik nog niet ;-D Zal tijdens de voorjaarsvakantie moeten ivm mijn reisgenoot die alleen dan max een weekje vakantie kan opnemen.

Hoor graag of jullie tips hebben en ervaringen voor een Europa reisje in februari met een prettig klimaat!
Alle reacties Link kopieren
Sevilla lijkt me een leuke stad paar graden warmer dan Barcelona en Valencia. Echt warm wordt het ook niet 15 -19 graden
anoniem_272131 wijzigde dit bericht op 11-12-2018 18:07
21.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De Canarische Eilanden? Lijkt me iig warmer dan Valencia.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Zuid Italië regio Bari is ook best ok qua weer in die tijd
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan de afgelopen jaren in december/januari naar de Canarische eilanden. Lanzarote vorig jaar, dit jaar wordt het Fuerteventura. Betaalbaar en goed weer.
Alle reacties Link kopieren
Lissabon, zuid Portugal, zuid Spanje kan ook
Alle reacties Link kopieren
Ik was in Februari in Valencia en heb lekker in een T-shirt op het terras gezeten.
In Barcelona trouwens ook, maar daar heb ik ook wel eens sneeuw gehad.
Niks over te zeggen dus, maar hoe zuidelijker je gaat, hoe meer kans op warm weer natuurlijk.
Kaapverdië, Gambia en Dubai zijn ook maar een uur of 7 vliegen en met zongarantie. Prima voor een weekje.
Alle reacties Link kopieren
Malaga, graadje of 17-19.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Canarische eilanden inderdaad. Al heb ik in januari ooit in Valencia ook in T-shirt gelopen maar dat was echt mazzel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al vaak in februari op de Canarische Eilanden geweest en daar is het echt het warmst. Soms wel een dagje regen gehad of wat bewolking, maar heel vaak ook echt strandweer.
Alle reacties Link kopieren
Valencia heeft een soort microklimaat waardoor het daar in de winter altijd een paar graden warmer is dan in de rest van Spanje. Als je in maart gaat kun je meteen de Fallas meepakken. Zou ik alleen wel nu alvast een kamer reserveren.
Alle reacties Link kopieren
Sevilla, Malaga & Granada zou ik zeggen, naast inderdaad Canarische eilanden. In Malaga vaker in Februari geweest, en meestal lekker weer gehad: ca 20 graden en zon, 's avonds wel fris.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
11-12-2018 18:36
Kaapverdië, Gambia en Dubai zijn ook maar een uur of 7 vliegen en met zongarantie. Prima voor een weekje.
Ze zoekt eigenlijk iets in Europa.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven