Slapen in hostels als 40+er. Is dat te doen?

18-12-2018 13:37 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ik mei in m'n eentje naar de schotse hooglanden. Ik heb een autootje geboekt. Nog geen overnachtingen. Het liefst zou ik op de bonnefooi ergens aanwaaien maar ik word gewaarschuwd dat de beschikbaarheid en de prijzen dan nogal eens kunnen tegenvallen. En dat zie ik nu ook al. 100 pond is toch wel gemiddeld en vind ik best wel heel veel geld. Dus ik kwam op de website van Hostelling Scotland. Daar kan ik vaak wel een prive kamer boeken voor rond de 50 pond.
Het gaat dan om hostels buiten de steden.

Is het wijsheid om prive kamers in hostels te gaan boeken? Of is dat not done als 40+ er alleen? Moet ik bang zijn voor feestende herriemakers? Ondergekotste wc's enzo? Of valt dat allemaal wel mee?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
In de highlands vond ik de hostels gewoon beschaafd reizigerspubliek, in Edinburgh zag je er vooral feestend zuipend publiek. Daar was ik blij wat buiten t centrum te zitten.
Anno nu zou ik kijken of er geen airbnb mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-12-2018 13:44
Anno nu zou ik kijken of er geen airbnb mogelijk is.
In de highlands kan ik niks vinden onder de 70 euro en op skye wel maar dat slaap je in een caravan bijvoorbeeld. Het aanbod op Airbnb valt me tegen eerlijk gezegd.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het hostelpubliek daar opvallend anders dan in andere landen. Veel volwassenen, alle leeftijden, variërend van alleenreizenden tot hele gezinnen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je B&B's geprobeerd?
Heel Verenigd Koninkrijk is perfect te doen via hostels.
Leeftijd maakt niet uit; je slaapt meestal zelfs met volwassenen in stapelbedden.
Zelfs in de zomervakantie is er opvallend weinig jeugd.
Ik heb als 40-plusser de afgelopen jaren regelmatig in hostels geslapen. Ook gewoon op slaapzalen. In de steden moet je een beetje mazzel hebben, hoewel je de echte feesthostels er wel uitvist als je de recensies leest. Op het platteland is het over het algemeen prima.
Je kunt gewoon een 1pk boeken bij hostels. Buiten de stad vond ik het publiek goed te doen. Veel volwassen Aziaten waarvan velen nauwelijks engels spraken. Maar ook Nieuw Zeelanders, Amerikanen, Australiërs.
Ik heb op een privekamer in een hostel in Pitlochry gezeten. Prima sfeer en mensen van alle soorten en leeftijden. Pitlochry is niet echt hooglanden maar ik zou het rustig uitproberen op andere plekken.
Alleen kan beschikbaarheid idd lastig zijn en je hebt ook niet overal bereik in de middle of nowhere, voor het geval je last minute iets op booking.com denkt te regelen.
Alle reacties Link kopieren
Fluithaas schreef:
18-12-2018 15:40

Alleen kan beschikbaarheid idd lastig zijn en je hebt ook niet overal bereik in de middle of nowhere, voor het geval je last minute iets op booking.com denkt te regelen.
Ik denk dat het toch verstandiger is om vooraf alles te boeken. Vanwege beschikbaarheid en prijzen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook in die periode naar de Schotse hooglanden. Wij zijn ook van plan om in hostels te slapen met man en zoon van 17. Nooit bij stil gestaan dat dat not done zou zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook 40 plus en heb vorig jaar en dit jaar in hostels geslapen. Wel prive kamer en waar mogelijk eigen sanitair. Ging prima en was heel gezellig
Alle reacties Link kopieren
Dank allen! Ik heb geboekt. Op 2 nachten na allen in hostels in een private room. Badkamer en toilet delen vind ik niet heel erg.

Ik neem aan dat als ik 63 pond betaal voor een 3 persoons private room dat ik dan wel alleen slaap toch? En moet je dan eigen slaapzak/beddengoed meenemen? Weten jullie dat? In een hostel mag je toch ook altijd je eigen eten meenemen?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Staat er voor alleengebruik bij? Anders heb je kans dat dat de prijs p/p is wanneer je hem met 3 vrienden/gezinsleden deelt.
Je mag zelf je eten meenemen en koken in de keuken van zo'n hostel.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
19-12-2018 09:57


Ik neem aan dat als ik 63 pond betaal voor een 3 persoons private room dat ik dan wel alleen slaap toch?

En moet je dan eigen slaapzak/beddengoed meenemen? Weten jullie dat?

In een hostel mag je toch ook altijd je eigen eten meenemen?

Ja, soms (soms krijg je een linnenpakket en moet je zelf je bed opmaken) en ja.
Je kunt er bijna altijd koken en wat opwarmen, en soms staan er basic dingen (kruiden, cornflakes, olie) wat je kunt gebruiken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Buiten de grote citytripbestemmingen zijn hostels prima plekken om als dertiger of veertiger (of nog ouder) te overnachten.
(Ook in die steden wel hoor, maar dan moet je iets meer research doen en niet zomaar het eerste het beste hostel boeken, er zijn er genoeg waar in de gemeenschappelijke ruimtes alcohol bijvoorbeeld niet is toegestaan, dat scheelt een boel dronken gewauwel midden in de nacht).

Beddengoed/handdoek krijg je soms gratis, soms betaal je een kleine vergoeding en soms is je eigen slaapzak toegestaan. Hoewel dat laatste steeds minder voorkomt, vooral om bedbugs te voorkomen. Een mailtje of belletje naar de accommodatie en je weet het, voor zover het bij boeken niet duidelijk is.

Als er een keuken is, kun je je eigen eten bereiden. Vergeet niet om je eten in de gemeenschappelijke koelkast te markeren met je naam of kamernummer, soms zijn hier ook wel regels voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap nu elke week in een hostel (ga er zo weer heen) ik doe een opleiding in een van onze buurlanden. De eerste 2 jaar van mijn opleiding sliep ik bij vrienden, maar omdat die mogelijkheid er nu niet meer is, slaap ik dus in een hostel.

Ik heb in heel veel hostels geslapen. Nadat ik in New York, eerst op een privé kamer, maar toen ik wilde verlengen, alleen nog op een slaapzaal terecht kon, besloot ik op nooit meer in een hostel op een slaapzaal te gaan. Er was iemand die een nachtmerrie kreeg 's nachts en begon te gillen, dat was een hele nare ervaring, als je dus ligt te slapen en daar wakker door wordt.

Maar de ervaring die ik nu heb, het hostel waar ik wekelijks slaap, is een hele fijne. Er zijn in de stad waar ik kom, heel veel hostels, en ik heb het toevallig goed getroffen.

Ik slaap op een slaapzaal, en beneden, met de ruime keuken, de tuin, de huiskamer, is het gewoon fijn. Er komen dus gewoon ook elke week dezelfde mensen, mensen van onze leeftijd dus, die vanwege hun werk of studie daar moeten zijn. Ik kom er nu dus gewoon steeds bekenden tegen, en reizigers uit het buitenland die daar wat langer blijven, ik zie dus steeds ook bekende gezichten. Maar goed...om je vraag te beantwoorden...er zijn dus een heleboel mensen van "onze" leeftijd in een hostel.
Alle reacties Link kopieren
Je gaat het vast fantastisch hebben! Ik heb alleen maar in hostels geslapen in Schotland en in mijn ervaring hoef je geen beddengoed mee te nemen, maar ik heb wel altijd een handdoek bij me. Zo'n makkelijk opvouwbare sporthanddoek.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-12-2018 10:08
Staat er voor alleengebruik bij? Anders heb je kans dat dat de prijs p/p is wanneer je hem met 3 vrienden/gezinsleden deelt.
Je mag zelf je eten meenemen en koken in de keuken van zo'n hostel.
Je kan een bed in een dorm boeken - kost rond de 15-20 euro per nacht en in de meeste hostels een private room voor 2pers - kost rond de 50 euro en in 1 hostel alleen een private room voor 3p. Die is wat duurder. Rond de 70 euro. Uiteraard geef ik in de bookingstool aan dat ik alleen ben. Neem aan dat de term 'private room' betekent dat ik niet hoef te delen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
boannan schreef:
19-12-2018 12:35
Je kan een bed in een dorm boeken - kost rond de 15-20 euro per nacht en in de meeste hostels een private room voor 2pers - kost rond de 50 euro en in 1 hostel alleen een private room voor 3p. Die is wat duurder. Rond de 70 euro. Uiteraard geef ik in de bookingstool aan dat ik alleen ben. Neem aan dat de term 'private room' betekent dat ik niet hoef te delen.
Ja, dat is gewoon je eigen kamer hoor. Anders had er wel 'bed in 3 persoonskamer' gestaan. Je boekt nu een hele kamer, geen los bed.
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
19-12-2018 12:39
Ja, dat is gewoon je eigen kamer hoor. Anders had er wel 'bed in 3 persoonskamer' gestaan. Je boekt nu een hele kamer, geen los bed.
Thanks! Ik ben niet zo van het delen van een kamer met vreemden :rolling:
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook meermaals gekeken naar een hostel maar kwam toch steeds weer uit op een Airbnb het delen van een slaapruimte met vreemden lijkt me helemaal niets, ik slaap al minder goed als ik niet thuis ben en ik wil wel echt mijn rust en voor privacy.
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
30-12-2018 08:06
Ik heb ook meermaals gekeken naar een hostel maar kwam toch steeds weer uit op een Airbnb het delen van een slaapruimte met vreemden lijkt me helemaal niets, ik slaap al minder goed als ik niet thuis ben en ik wil wel echt mijn rust en voor privacy.
TO heeft een 3-persoons kamer voor haar alleen, dus hoeft haar slaapruimte niet te delen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven