Paspoort Spoorloos Morgen Naar Berlijn Vliegen

18-12-2018 18:49 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,

Even wat advies graag!

Morgen om 09:10 vliegen we naar Berlijn en ik kan nergens meer mijn paspoort vinden. Het hoe en waarom is niet belangrijk maar hebben onlangs flink opgeruimd/verbouwd en nu ligt hij er simpelweg niet meer...;(

Wat zijn nu mijn opties?
Ik ben op zoek naar ervaringen.. Word je gecontroleerd als je naar Berlijn gaat? Ik lees overal van niet..
Nu kan ik altijd morgenvroeg een noodpaspoort op Schiphol aanvragen en zo proberen mee te gaan.. mijn idee nu is kijken of ik door de gate kom en als dat niet lukt, al zoekende in al mijn zakken, toch voor t noodpaspoort gaan...

Pfff lastig hoor..

Hoor graag wat jullie ervaringen en meningen zijn.. is jullie dit ook wel eens overkomen? Of n vriend of collega? En wat gebeurde er toen?

Ook mede om mijn vriendin gerust te stellen!

Mijn dank is groot!
Natuurlijk ga je niet zonder paspoort op reis. Vraag gewoon een noodpaspoort aan.
Je kunt echt niet zonder paspoort vliegen via Schiphol, of bedoel je dat je een id kaart hebt?
Dan heb je geen probleem.
je komt niet eens in de vertrekhal zonder pp
Alle reacties Link kopieren
Voordat je in het vliegveld stapt, wordt je paspoort 2x gecontroleerd, en beide keren wordt je zonder niet doorgelaten. Je zal dus echt een noodpaspoort nodig hebben.
https://www.consumentenbond.nl/vliegen/ ... f-vergeten
Alle reacties Link kopieren
heb je een rijbewijs TO? anders kun je geen noodpaspoort halen. ik neem aan dat je geen IDkaart hebt anders had je volgens mij geen probleem...
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
18-12-2018 18:52
Voordat je in het vliegveld stapt, wordt je paspoort 2x gecontroleerd, en beide keren wordt je zonder niet doorgelaten. Je zal dus echt een noodpaspoort nodig hebben.
Twee plekken? Laatste keer dat ik vloog (vanaf Eindhoven, dat wel) heb ik mijn ID niet hoeven te laten zien. Een keer moest ik hem wel bij de hand houden, maar hebben ze hem niet bekeken. Dit was mij het boarden.
Alle reacties Link kopieren
Paspoort/idkaartloos via Schiphol vliegen gaat echt niet, gelukkig....
Ik heb laatst vanaf Eindhoven naar Spanje gevlogen en zowel heen als terug niet gecontroleerd. Ik had mijn Id kaart wel gewoon bij me. Je kunt altijd controle krijgen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
18-12-2018 18:58
Ik heb laatst vanaf Eindhoven naar Spanje gevlogen en zowel heen als terug niet gecontroleerd.
:-o wat raar...en slordig zeg.
HoesjeBoesje schreef:
18-12-2018 18:57
Paspoort/idkaartloos via Schiphol vliegen gaat echt niet, gelukkig....
Ik heb op Schiphol nog nooit mijn paspoort/ID hoeven laten zien voor Europese vluchten.
anoniem_327839 wijzigde dit bericht op 18-12-2018 19:04
Reden: Spelfout
0.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dank voor t snelle antwoord..
n noodpaspoort is toch the safest bet dan.. denk ik
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
18-12-2018 18:59
Ik heb op Schiphol nog nooit mijn paspoort/ID hoeveel laten zien voor Europese vluchten.
Ik afgelopen zomer nog, twee keer.. bij inchecken en bij de gate.
https://www.consumentenbond.nl/vliegen/ ... f-vergeten
Happy__ schreef:
18-12-2018 18:56
Twee plekken? Laatste keer dat ik vloog (vanaf Eindhoven, dat wel) heb ik mijn ID niet hoeven te laten zien. Een keer moest ik hem wel bij de hand houden, maar hebben ze hem niet bekeken. Dit was mij het boarden.
Mijn man is een paar keer naar Spanje en Berlijn geweest en heeft ook geen paspoort controle gehad. Als je vooraf incheckt, hoef je hem vaak op de luchthaven idd niet te laten zien als je naar een schengenland vliegt :)

TO, je kan het er op gokken natuurlijk. Maar het lijkt me wel lastiger als ze er dan in Berlijn wel om vragen bij de terugvlucht en je daar staat zonder geldige ID. Ik zou dus toch voor het noodpaspoort gaan, voor de zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf van de zomer naar italie gevlogen maar geen paspoort controle gehad. Ik vroeg het nog bij het boarden maar dat doen ze niet meer blijkbaar op europese vluchten.

Neemt niet weg dat ik sowiso een noodpaspoort zou aanvragen!
Alle reacties Link kopieren
Misschien word je niet gecontroleerd als je naar Berlijn gaat, maar de kans dat je je paspoort in Berlijn nodig gaat hebben is wel heel groot.

Je hebt de logische plekken vast al doorzocht, dus tijd voor de onlogische plekken. Waar liggen de autopapieren? (Het deel dat je thuis bewaart). De papieren van hypotheek/huur, verzekeringen, abonnementen. Ligt je paspoort niet simpelweg in je koffer? In je portefeuille? In het handschoenenvakje van de auto? In de handtas van je vriendin? Is het met opruimen misschien achter een kast terecht gekomen?

Heb je het nodig gehad op of voor je werk? Heb je een kopie nodig gehad? Had je bij de vorige vakantie iets aparts nodig waar het bij kan liggen? (Bergschoenen of ski´s bijvoorbeeld).

En anders toch dat noodpaspoort maar.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Op Schiphol hebben ze nu nieuwe controles. Je moet je paspoort scannen en dan gaan de poortjes pas open. Dus zeker wel controle.

Hopelijk lukt het je nog een noodpaspoort aan te vragen. Misschien kan dat zelfs op het vliegveld waar je vertrekt?
Alle reacties Link kopieren
ducktales schreef:
18-12-2018 19:03
Ik ben zelf van de zomer naar italie gevlogen maar geen paspoort controle gehad. Ik vroeg het nog bij het boarden maar dat doen ze niet meer blijkbaar op europese vluchten.

Neemt niet weg dat ik sowiso een noodpaspoort zou aanvragen!
Niet alle inderdaad, lees ik net op de site van schiphop, en als je online incheckt hoeft t dus ook een keer minder op Schiphol. Weer wat geleerd, dacht dat t standaard was ;-)
Alle reacties Link kopieren
Laatste keer dat ik Europese vlucht had heb ik thuis online ingecheckt en had ik m op de heenweg niet nodig. Op de terugweg wel.
HoesjeBoesje schreef:
18-12-2018 18:59
:-o wat raar...en slordig zeg.
Hoezo slordig? Is heel normaal tegenwoordig en heeft niets met slordigheid te maken. Zijn gewoon de huidige regels.
https://www.schiphol.nl/nl/pagina/paspo ... ocumenten/

Binnen de Schengen dus geen paspoortcontrole. Mogelijk heb je deze in Berlijn wel nodig voor je hotel.
anoniem_327839 wijzigde dit bericht op 18-12-2018 19:10
0.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
18-12-2018 19:08
Hoezo slordig? Is heel normaal tegenwoordig en heeft niets met slordigheid te maken. Zijn gewoon de huidige regels.
Ja, las t net.... Ik dacht echt dat t zeker bij de gate nodig was. Wat geleerd 😁
Alle reacties Link kopieren
Als je milieuvriendelijk met de trein gaat lukt het wel zonder paspoort of ID. Het mag officieel niet maar het enige wat ze vragen is een geldig treinkaartje.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven