Lanzarote

24-12-2018 14:05 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is er nog steeds niet van gekomen maar het lijkt ons heerlijk om eens een week naar Lanzarote te gaan.
Nu vragen we ons af hoe het openbaar vervoersnet is geregeld. Kun je overal met de bus goed zelf komen . Of zit je dan gelijk aan de dure excursies vast. We waren niet van plan om een auto te huren.
superhuisvrouw wijzigde dit bericht op 24-12-2018 18:56
0.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als Lanzarote een beetje lijkt op de andere Canarische eilanden: nee.

Als je in een resort zit worden vanuit daar vaak wel diverse tripjes met tourbussen georganiseerd, maar voor de voor mij mooiste plekjes op de eilanden heb je een auto nodig.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar januari geweest. Ik zag nauwelijks bussen eigenlijk. Wij hebben een auto gehuurd en zo het hele eiland kunnen verkennen.
Op zich rijden er wel bussen over het hele eiland, maar niet zo regelmatig als wij in NL doorgaans gewend zijn. Aan de oostkust van Playa Blanca tot aan Costa Teguise
is het redelijk geregeld, dat zijn bussen van/naar het vliegveld.

Timetables:
https://arrecifebus.com/index.php?optio ... 28&lang=en
Zilver_ schreef:
24-12-2018 14:25
Als Lanzarote een beetje lijkt op de andere Canarische eilanden: nee.


Geen idee over Lanzarote, maar op Gran Canaria is het busnetwerk echt prima. Denk niet dat je alle eilanden over 1 kam moet scheren.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
24-12-2018 14:44
Geen idee over Lanzarote, maar op Gran Canaria is het busnetwerk echt prima. Denk niet dat je alle eilanden over 1 kam moet scheren.
Dat heb ik echt niet zo ervaren, en wij zijn daar langere tijd geweest (Gran Canaria).
De plekken die wij daar gezien hebben waren op 1 na echt niet met het ov bereikbaar. En die ene die wel met het OV te doen was zijn we zo gauw mogelijk weer weggegaan ;)

Het ligt natuurlijk ook aan waar je naar toe wilt.
zilver_ wijzigde dit bericht op 24-12-2018 15:00
7.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dubbel hoeft niet
Alle reacties Link kopieren
Een week na Lanzarote wat?

Er rijden bussen maar niet heel regelmatig is mijn ervaring maar taxi’s zijn ook niet heel duur. Maar ik zou toch voor een dag of 2/3 een auto huren,is bij Sunnycars ook niet heel duur en dan kan je makkelijk het hele eiland over.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een auto gehuurd. Dit was niet duur en je kan gaan wanneer je wil en terug wanneer je wil. Ook kan je op plekken komen waar geen (of bijna geen) bussen rijden. Aanrader is toch om een auto te huren.
Nee, de busroutes zijn beperkt en de aansluitingen slecht.

Waarom zou je geen auto willen huren? Huur en benzine zijn goedkoop en ze hebben evt een stoel of booster voor je kind.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 02-01-2019 08:04
1.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Slechte ervaring met auto huur, en op Tenerife hebben we ook het een en ander met de lokale bus gedaan en dat ging prima. Vandaar mijn vraag
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als ik jou was Tenerife overwegen. Lanzarote was veelal hetzelfde. Chinese tokootjes met meuk. Wel mooie stranden maar wij hadden helaas 4 dagen regen. Hadden ze daar nog nooit meegemaakt.
Tenerife was een moderner eiland en ook stukken groener en gevarieerder.
Alle reacties Link kopieren
binkie schreef:
24-12-2018 17:27
Ik zou als ik jou was Tenerife overwegen. Lanzarote was veelal hetzelfde. Chinese tokootjes met meuk. Wel mooie stranden maar wij hadden helaas 4 dagen regen. Hadden ze daar nog nooit meegemaakt.
Tenerife was een moderner eiland en ook stukken groener en gevarieerder.
In welke periode waren jullie er binkie,als ik namelijk nu kijk zie ik dat de temperaturen goed zijn.
Vier dagen regen is minder als je een week hebt . Je weet het nooit zeker dat is zo jammer.
Alle reacties Link kopieren
[quote=dolfje post_id=29390333 time=1545661038 user_id=9828]
Een week na Lanzarote wat?

Puerto del Carmen? Hadden we in gedachten
Het is ‘naar’ Superhuisvrouw..

Puerto del Carmen is groot, heel groot.
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
24-12-2018 17:42
In welke periode waren jullie er binkie,als ik namelijk nu kijk zie ik dat de temperaturen goed zijn.
Vier dagen regen is minder als je een week hebt . Je weet het nooit zeker dat is zo jammer.

In de meivakantie.
Alle reacties Link kopieren
binkie schreef:
24-12-2018 19:28
In de meivakantie.
Dat is een periode dat je er juist geen regen verwacht echt jammer.
Erizon schreef:
24-12-2018 17:59
Het is ‘naar’ Superhuisvrouw..

Puerto del Carmen is groot, heel groot.
Wat is groot? Het is lang geen Benidorm.
Persoonlijk vind ik PdC één van de gezelligste plaatsen op de Canarische-eilanden, maar dat kan voor een
ander uiteraard heel anders zijn.

Waar ik op Lanzarote zeker niet naar toe zou gaan is Costa Teguise. Echt een héél lelijk oord met
een aantal behoorlijk grote hotels. Costa Teguise heeft totaal geen sfeer.
Costa Teguise is inderdaad een zielloos, uit de grond gestampt toeristenoord. Maar er zijn ook veel leuke casitas op het eiland, alleen heb je dan echt een auto nodig.
Superhuisvrouw schreef:
24-12-2018 17:10
Slechte ervaring met auto huur, en op Tenerife hebben we ook het een en ander met de lokale bus gedaan en dat ging prima. Vandaar mijn vraag
Een slechte ervaring kan natuurlijk altijd een keer en is vervelend. Jammer dat dat je er van weerhoudt een auto te
huren. Met een auto ben je mobiel, flexibel en je kunt op plekken komen waar je zonder auto niet kan komen.Het
grootste deel van de auto's dat op de Canarische eilanden rondrijdt, is een huurauto, en dat is niet voor niets. Ik ga
al jaren naar de Canarische-eilanden en huur altijd voor de volledige vakantie een auto, nooit een onprettige ervaring
gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat je geen auto wil huren. Dan zou ik vooraf kijken welke dingen die je graag wil zien of bezoeken wel bereikbaar zijn met de bus. Op https://www.arrecifebus.com/index.php?lang=en kun je busroutes en tijden zien. Dan kun je zelf bekijken of je met de bus op alle gewenste plekken kan komen. Indien je niet overal kan komen, kun je dan zelf een keuze maken voor wel of geen excursie.

Mocht je gaan, veel plezier! Het is een mooi eiland.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Zag net dat de link al eerder was geplaatst :)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
@ malibu82

Ik heb al even gekeken, er zijn nog best veel mogelijkheden.
Anders zo'n eiland tour. Maar we twijfelen nog welke periode .
Januari is natuurlijk geen maand dat je ook lekker kunt zwemmen,of op het strand liggen. En de kans dat je loopt dat het weer slecht is. Misschien is oktober zelfs beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgelopen januari geweest en wij hebben niet op het strand gelegen maar wel bij het zwembad bij ons huis en dat was heerlijk. Er lagen wel mensen op het strand en waren ook aan het zwemmen maar ik vond het water in zee te koud. Het is wel ideaal wandelweer.
In oktober dit jaar op Gran Canaria geweest en paar jaar geleden op Tenerife en dat was een stuk warmer en beter weer.
Nu gaan we in januari een weekje naar Tenerife.
Alle reacties Link kopieren
Gran Canaria is dacht ik ook een van de warmste eilanden.
Ben ook wel op Fuenteventura geweest maar vreselijk veel wind .Je werd er gezandstraald.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven