Accomodaties Bali met kleuter en peuter

24-12-2018 18:07 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
In juni gaan we met kleuter van 4 en peuter van 2 naar Bali. Ik wil van tevoren de accomodaties boeken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Waar ik vooral over twijfel: kleinschalige (air)B&B met bungalow achting huisje (vaak ook op taxi afstand, maar als voordeel meerdere slaapkamers). Of een hotel met als voordeel dichter bij het strand en met peuterbad. Iemand ervaring of tips?
Ik krijg de indruk dat Bali de nieuwe Costa de Sol is.
Waarom niet wat dichter bij huis? Lijkt me de hel, zo'n lange vlucht (en jetlag) met twee van die kleintjes.
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
24-12-2018 18:09
Ik krijg de indruk dat Bali de nieuwe Costa de Sol is.
Waarom niet wat dichter bij huis? Lijkt me de hel, zo'n lange vlucht (en jetlag) met twee van die kleintjes.
Dit. Ook prettiger voor je mede-pasagiers in het vliegtuig.
the_Wicked_Witch schreef:
24-12-2018 18:09
Ik krijg de indruk dat Bali de nieuwe Costa de Sol is.
Waarom niet wat dichter bij huis? Lijkt me de hel, zo'n lange vlucht (en jetlag) met twee van die kleintjes.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
To wil niet dichterbij. Ze wil naar Bali.
Ik zou een hotel betrouwbaarder vinden.

Je wil niet op Bali aankomen en er vervolgens achter komen dat je accomodatie niet beschikbaar is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor comfort gaan (en iets meer zekerheid?) en lekker dicht hij het strand en het peuterbad.

Maar het ligt er toch echt aan wat jij voor ogen hebt. Waarom ga je naar Bali? Ga je vooral de hort op, dan is het strand en dat zwembad niet zo boeiend.
Ga je wel wat bekijken, maar ben je ook vaak in en rondom je accommodatie, dan lijkt het me wel lekker als je dat erg dichtbij hebt...
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
24-12-2018 18:09
Ik krijg de indruk dat Bali de nieuwe Costa de Sol is.
Waarom niet wat dichter bij huis? Lijkt me de hel, zo'n lange vlucht (en jetlag) met twee van die kleintjes.
Ts mag toch zelf weten waar ze heen gaat.
Ze vraagt om tips betreffende hotels of appartementen.

Wij gaan zelf in de zomervakantie ook naar Bali, onze kinderen zijn al wel iets ouder dan namelijk 8 en 10.
En zij zijn gewend aan lange vluchten.
Laat iedereen lekker zelf kiezen waar die heen wil op vakantie.

Verder lees ik met belangstelling mee wij hebben de tickets al wel geboekt maar de accomodatie nog niet.
valisa wijzigde dit bericht op 24-12-2018 20:27
0.15% gewijzigd
sugarmiss schreef:
24-12-2018 19:01
To wil niet dichterbij. Ze wil naar Bali.
Ik zou een hotel betrouwbaarder vinden.

Je wil niet op Bali aankomen en er vervolgens achter komen dat je accomodatie niet beschikbaar is.

En ik vraag waaróm ze naar Bali wil.
En dat mag op een forum (je verwacht het niet hè?).
Wat wil je dan verder nog gaan doen op Bali, naast rondhangen bij het peuterbadje?
Peuterbadjes hebben ze in Frankrijk ook, en daar is het 's zomers ook lekker weer. En het scheelt een hoop geld en milieuschade als je naar Frankrijk gaat in plaats van naar fokking Bali.
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
24-12-2018 19:04
En ik vraag waaróm ze naar Bali wil.
En dat mag op een forum (je verwacht het niet hè?).
Ik snap dat je mag vragen naar de reden, maar alleen maar tegens opwerpen en geen antwoord krijgen op je vraag leest niet heel plezierig.

Maar als antwoord op de vragen waarom. We gaan voor een verre en lange vakantie, omdat we voorlopig nu voor het laatst buiten de schoolvakantie kunnen gaan. We gaan naar Azië omdat onze roots daar deels liggen. We gaan naar Bali omdat dit een (kind) vriendelijk eiland is met cultuur, strand, lekker eten, relatief goede gezondheidszorg etc.

Bedankt voor de tips tot zover iedereen.

Als aanvulling wat we willen: dat iedereen het naar zijn zin heeft. Lastig te voorspellen hoe we het in gaan delen. Ik gok zelf half dagje op pad met privé chauffeur en half dagje strand/zwembad. Wij worden niet gelukkig van hele dagen strand, onze oudste vind uitstapjes wel leuk maar niet een hele dag, onze jongste vond vorige vakantie (in fokking Frankrijk...) uitstapjes soms leuk.
anoniem_299087 wijzigde dit bericht op 24-12-2018 19:31
21.77% gewijzigd
Krabbin schreef:
24-12-2018 19:28
Ik snap dat je mag vragen naar de reden, maar alleen maar tegens opwerpen en geen antwoord krijgen op je vraag leest niet heel plezierig.

Maar als antwoord op de vragen waarom. We gaan voor een verre en lange vakantie, omdat we voorlopig nu voor het laatst buiten de schoolvakantie kunnen gaan. We gaan naar Azië omdat onze roots daar deels liggen. We gaan naar Bali omdat dit een (kind) vriendelijk eiland is met cultuur, strand, lekker eten, relatief goede gezondheidszorg etc.

Bedankt voor de tips tot zover iedereen.

Alleen maar tegens? Doe even gewoon, ik stel 1 vraag :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Dit gezin reist regelmatig met hun 2 kinderen overal heen, recent ook op Bali en Lombok geweest.

https://yvonnevanderlaan.nl/tag/reizen-met-kinderen/

Ik weet niet of de accomodaties er bij vermeld staan, maar je kan ongetwijfeld contact met haar opnemen, ook met verdere vragen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je kan toch ook een beetje mixen?
Je hebt het over meerdere accomodaties. Dus begin met een kleinschalige b&b en work your way up naar een resort met strand en peuterbad.

Bedenk gewoon wat het fijnst (en veiligst) is voor de kinderen- dat is dan ook het fijnst voor jullie.

Off topic: die opmerkingen over 'waarom zo ver weg met kinderen' die krijg je hier altijd.
Ik vind vliegen met kinderen veel relaxter dan in de auto naar zuid europa ofzo. En met texel of west-duitsland doe je mij geen plezier.

Veel plezier in Bali! Nu lekker 6 mnd voorpret- heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Zou inderdaad voor meerdere locaties gaan (afh van duur van verblijf). Niet direct een antwoord op je vraag maar goed om rekening mee te houden wanneer je accommodatie kiest: Ubud is bijvoorbeeld een hele andere ervaring dan Seminyak. In Ubud kun je je vermaken in een hotel of huis en genieten van de rust en rijstvelden terwijl je in Seminyak voor een simpel hotel kunt gaan omdat je waarschijnlijk vaker weg gaat. Zou dus een keuze maken afhankelijk van je bestemming.
Alle reacties Link kopieren
Wij zaten destijds in Legian (tussen Seminyak en Kuta in), bij jalan double 6 in hotel Grand Kumala met zwembaden en vlakbij het strand. Was niet al te duur en prima. Het strand daar was ook prettig. Niet al te veel touts en lang ondiep water.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan voor hotels, puur om meer zekerheid te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Jillian76 schreef:
25-12-2018 06:49
Ik zou gaan voor hotels, puur om meer zekerheid te hebben.

Zekerheid van wat?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Serieuze vraag: wij wilden in diezelfde periode naar Bali gaan met onze jonge zoon, maar ik denk er toch over om een andere bestemming te kiezen door de forse natuurramp die Indonesie heeft getroffen. Vindt jij dat niet spannend? Misschien stel ik me aan hoor.
Wij gaan ook met onze kinderen. Ik kies de plaatsen uit waar we naar toe willen. Kijk op booking.com met filters zwembad, soms familiekamer, dichtbij strand etc. Daarna benader ik de hotels zelf. Op Bali is zo verschrikkelijk veel keuze. Wij houden van kleinschalig. Kiezen graag voor een guesthouse of klein hotel.

Veel plezier
Konijntje999 schreef:
25-12-2018 08:00
Serieuze vraag: wij wilden in diezelfde periode naar Bali gaan met onze jonge zoon, maar ik denk er toch over om een andere bestemming te kiezen door de forse natuurramp die Indonesie heeft getroffen. Vindt jij dat niet spannend? Misschien stel ik me aan hoor.
Dit is ook echt wel even door onze gedachten gegaan. Toch voelt het goed om te gaan. Je kan bijv. ook naar Thailand gaan. Vinden wij ook heel fijn met de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou al op zien tegen de lange reis met 2 van die kleintjes, pff o_o
Ik ben ook op Bali geweest en ik was na de vliegreis mezelf al behoorlijk zat.
P3arl schreef:
25-12-2018 08:08
Ik zou al op zien tegen de lange reis met 2 van die kleintjes, pff o_o
Ik ben ook op Bali geweest en ik was na de vliegreis mezelf al behoorlijk zat.
Wij gaan voor de vierde keer. Jongste is 5. Nog nooit moeite mee gehad. Als je een beetje fijn vliegtuigmaatschappij kiest, begint je vakantie met kinderen gewoon al op Schiphol. :)
kylie_ schreef:
25-12-2018 08:06
Dit is ook echt wel even door onze gedachten gegaan. Toch voelt het goed om te gaan. Je kan bijv. ook naar Thailand gaan. Vinden wij ook heel fijn met de kinderen.
Je weet dat Thailand in 2004 nog door een veel grotere ramp is getroffen?

De ramp van nu heeft zich op twee andere eilanden voltrokken, ik denk dus dat je daar geen last van zult hebben op Bali.

Ik zou mij met twee kleine kinderen meer zorgen maken over zaken als Dengue en Rabies.
Alle reacties Link kopieren
Konijntje999 schreef:
25-12-2018 08:00
Serieuze vraag: wij wilden in diezelfde periode naar Bali gaan met onze jonge zoon, maar ik denk er toch over om een andere bestemming te kiezen door de forse natuurramp die Indonesie heeft getroffen. Vindt jij dat niet spannend? Misschien stel ik me aan hoor.
Tussen de ramp/tsunami van een paar dagen terug en Bali ligt nog het eiland Java van ruim 1000 km lang. Dat is dus alsof er in Zuid-Frankrijk een ramp gebeurt en je daarom niet naar de Veluwe op vakantie durft.
Alle reacties Link kopieren
P3arl schreef:
25-12-2018 08:08
Ik zou al op zien tegen de lange reis met 2 van die kleintjes, pff o_o
Ik ben ook op Bali geweest en ik was na de vliegreis mezelf al behoorlijk zat.
Ik zou daarom altijd de reis in stukjes knippen. Bijv vliegen met Emirates en dan een nachtje hotel in Dubai oid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven