Efteling op tweede kerstdag?

25-12-2018 10:54 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het een beetje vragen naar de bekende weg, maar wie is er op tweede kerstdag wel eens in de Efteling geweest en kan me vertellen of het dan erg druk is?

Ik lees wisselende verhalen over de drukte op 26-12 de afgelopen jaren.. en schat zo in dat de rest van de kerstvakantie ook wel druk zal zijn.

Dank alvast!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het een keer gedaan en toen viel de drukte erg mee.

Houd er wel rekening mee dat een deel dicht is, ivm onderhoud of te koud.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Efteling zegt dat het druk wordt: https://www.efteling.com/nl/park/openingstijden Daarnaast blijft het morgen droog met misschien een zonnetje, dus reken erop dat het inderdaad druk zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
25-12-2018 10:58
Efteling zegt dat het druk wordt: https://www.efteling.com/nl/park/openingstijden Daarnaast blijft het morgen droog met misschien een zonnetje, dus reken erop dat het inderdaad druk zal zijn.
Ja de verwachting is inderdaad dat het druk zal zijn.. aan de andere kant ga ik zelf liever ook als het goed weer is. Maar als je al in de file begint en vervolgens overal een uur in de rij staat, is het misschien ook de moeite niet. Lastig is dat. Je bent voor dit soort uitstapjes toch vaak 'veroordeeld' tot de vakanties. Zoals iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Meestal trekken veel mensen er op uit op tweede kerstdag, want waren ze eerste kerstdag al onder de pannen. Reken maar op drukte dus.
Alle reacties Link kopieren
Voor jaar geweest tijdens de kerstdagen was prima te doen.
Alle reacties Link kopieren
Druk is ook relatief. Ik kan me herinneren dat ik als kind wel eens ruim 2 uur in de rij voor de python stond.

Maar sinds toen zijn er zoveel attracties bij gekomen en is het park zo groot geworden, dat dezelfde hoeveelheid mensen nu niet meer als druk ervaren wordt. Ik heb in elk geval nooit meer ergens zo lang hoeven wachten en we gaan toch heel regelmatig. De laatste keer was de langste rij bij Symbolica, dat hebben we toen eerst overgeslagen. Ik schat dat daar de wachttijd toen wel ruim twee uur was.
Toen we er langskwamen tijdens de watershow, was de rij minder dan een half uur.

Dus als je een beetje flexibel bent moet het kunnen volgens mij. En; iedereen denkt dat het heel druk zal zijn, juist daardoor kan het ook meevallen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ja, Ceylon, het blijft inderdaad een gok. Maar de Efteling is voor ons niet echt dichtbij en natuurlijk ook nogal duur. Dus het is al snel zonde als het tegenvalt. Zelf ben ik overigens flexibeler dan echtgenoot hierin ;-) We gaan het er nog even over hebben.
Alle reacties Link kopieren
LieveMona schreef:
25-12-2018 11:01
Ja de verwachting is inderdaad dat het druk zal zijn.. aan de andere kant ga ik zelf liever ook als het goed weer is. Maar als je al in de file begint en vervolgens overal een uur in de rij staat, is het misschien ook de moeite niet. Lastig is dat. Je bent voor dit soort uitstapjes toch vaak 'veroordeeld' tot de vakanties. Zoals iedereen.
Of gewoon een zaterdag of zondag...?
Wij zijn maandag geweest, de dag voor kerst. Op de site van de Efteling stond dat het ‘normaal druk’ zou zijn. Ik vond het wel erg druk (het was ook heel mooi weer overigens).
Maar qua wachttijden vond ik het prima te doen. Dat komt wellicht ook door de andere dingen die ze te doen hebben zoals de schaatsbaan, de kraampjes, de optredens. En er was bijna niets gesloten omdat het niet koud was.

De sfeer was trouwens super. Heel fijn en het park is super mooi aangekleed.

Veel plezier alvast!
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar en t jaar daarvoor op 2e kerstdag geweest. T eerste jaar viel het mee. Vorig jaar was het knetterdruk
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met de 26e, wel vorig jaar op 1 januari geweest en toen was het super rustig :)
Alle reacties Link kopieren
Vinyl schreef:
25-12-2018 11:17
Of gewoon een zaterdag of zondag...?
Ja, uiteraard, een normaal weekend kan ook.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag staat op de Efteling drukte kalender ook druk, maar als je op deze site kijkt: https://www.looopings.nl/wachten/efteling valt het best mee.
Alle reacties Link kopieren
En sla Symbolica over. De langste rijen voor een matige ervaring
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Hm. Ienieminie zegt dat het vorig jaar wel meeviel, Biol noemt het knetterdruk.
Wat ik al zei; druk is relatief ;-D
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het druk zal zijn. Ik ben een weekend geweest en gisteren was het al behoorlijk druk (terwijl “normaal” voorspeld en morgen is “druk” voorspeld). Meeste populaire attracties rond de 40min wachttijd (droomvlucht, symbolica, achtbanen).
Afgelopen vrijdag was het ongeveer 15-20 min wachten overal (was een rustige dag voorspeld).
Alle reacties Link kopieren
Ieniemienie123 schreef:
25-12-2018 11:23
Vandaag staat op de Efteling drukte kalender ook druk, maar als je op deze site kijkt: https://www.looopings.nl/wachten/efteling valt het best mee.
De efteling is pas om 11u open gegaan.
Alle reacties Link kopieren
In elk geval bedankt alvast voor alle reacties!
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan
Normaal druk volgens de efteling vind ik altijd al tering druk.

Wij gaan liever op studiedagen.
mayolijn28 schreef:
25-12-2018 11:28
De efteling is pas om 11u open gegaan.
Dat dus.
Alle reacties Link kopieren
Druk morgen. Zonnetje schijnt .. ben aantal malen geweest. Rustigste is met rot weer.

Het is wel gezellig :)
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
25-12-2018 12:01
Wij gaan
Wij gaan morgen ook! Bloem in knoopsgat doen? :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
25-12-2018 12:28
Wij gaan morgen ook! Bloem in knoopsgat doen? :cheer2:
Je kunt me herkennen aan mijn contactlenzen ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven