Sevilla en omgeving. Tips gezocht.

25-12-2018 16:17 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net de vliegtickets geboekt . Nu de rest nog.
We hebben een week en ik wil niet de hele week in de stad blijven want we gaan in juni dus erg warm waarschijnlijk.
Ik zat te denken aan :
1e dag aankomst sávonds, met bus/shuttle oid naar de stad.
2e dag s'middags auto ophalen en richting kust rijden. Cadiz ofzo of Huelva.? Ergens waar fijn strand is?
Dag 3,4,5 nog invullen,naar Jerez de la Frontera , Arcos de la Frontera?
Dag 6/7 Sevilla.
We blijven in die hoek want Cordoba, Ronda, Alhambra al geweest.
Ik zoek dus accommodatietips, bij voorkeur met zwembad.
Dus laat je horen!
Fijn strand: Zahara de los Atunes
Leuk om te bezoeken: Medina Sidonia, Vejer de la Frontera eo (witte dorpen)
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel. Ik sla het op.
Alle reacties Link kopieren
In Sevilla vond ik de Real Alcázar de moeite waard om te bezoeken! En heerlijk en goedkoop tapas gegeten overal.
Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Carmona is een prachtig wit dorpje. 1 van de mooiere.

Aan de andere kant vonden wij el roccio en nationaal park donana echt heel gaaf.

Jerez de la frontera is ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
Arcos de la frontera is erg klein en zou ik niet willen verblijven voor een paar dagen. Jerez vond ik sfeervoller.

Cadiz vond ik ook leuk. Er is een leuk museum in een voormalige gevangenis geloof ik.

Strand weet ik niets van.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Kaat ik sla het op en ga eens puzzelen.
Strand in Cadiz is niet heel mooi; vrij smalle stadsstrandjes die in het weekend helemaal vol zitten. Wèl een ontzettend leuke stad om door te slenteren, dus zeker niet overslaan!

Tarifa heeft wat mij betreft de mooiste stranden! Erg klein stadje, weinig cultureel vermaak, maar genoeg winkeltjes en cafeetjes/restaurants, naast het strand, nog iets te doen te hebben. Riad Lolita is een aanrader om te logeren!

Jerez vond ik inderdaad zeker ook wat hebben: beetje Spaanse vergane glorie (naar op een goede manier :P ).
Alle reacties Link kopieren
Tarifa zijn we ooit eens geweest vanuit de oostkant van Andalusie dus ik wilde eigenlijk niet zo ver die kant op nu maar die Riad ziet er wel fantastisch uit.
Alle reacties Link kopieren
Conil de la Frontera vond ik een leuk plaatsje aan het strand, wel waait het daar vaak hard, net als in Tarifa.

In Cadiz vond ik het strandje 'Playa de la Caleta' mooi, met van die ronde witte moorse gebouwtjes en wat vistentjes. De andere stranden hebben allemaal van die lelijke flatgebouwen eraan liggen.
Naar Cadiz is maar 1 smalle weg dus reken op file.

Qua accommodatie kan ik een hotel met zwembadje net buiten Arcos de la Frontera van harte aanbevelen, Cortijo Barranco. http://cortijobarranco.com/index.php/en/
Heel aardige Engelse gastdame en Spaanse gastheer. Gratis wifi, mooie patio en kamers, een biljartkamer en bibliotheek...
In Arcos heb je veel tapastentjes en restaurants. Mooi wit dorp dat over een heuvel gedrapeerd ligt.
Jerez vond ik ook wel leuk, er was vlooienmarkt toen ik daar was, ik geloof op een zondag.

In Sevilla zelf kost parkeren veel geld (reken op zo'n €25 per dag), wordt veel ingebroken in auto's vooral als er bagage zichtbaar is, en is het een en al eenrichtingsverkeer over kinderkopjes, en drukte met ongeduldige locals op grote meerbaans-rotondes. Ik zou de auto wegbrengen voordat / zodra je die stad in gaat. Als je eenmaal in Sevilla zit kan je gewoon lopen, fietsen (of eventueel met de bus/tram).
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee.
Afgelopen jaar (mei) voor het eerst in Andalusie geweest: Sevilla - Cordoba - Granada - Malaga, daarna verder gereist in midden-Spanje geweest. Over 3 weken ga ik weer! Dit keer Cadiz en Jerez bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor de tips Patsy, die van jou had ik ooit al eens opgeslagen maar die is juist net die datum vol zag ik.
Nu zit ik er aan te denken om inderdaad eerst de auto te halen en buiten de stad te gaan zitten en paar dagen rond te touren en relaxen en dan auto inleveren en dan de stad te bezoeken.
Volgens een vriendin kan je ook goed met de trein naar Cadiz vanuit Sevilla.
Ja, de treinverbinding tussen Sevilla en Cádiz is frequent en afhankelijk van de exacte lijn 1 1/2 - 1 3/4 uur.

Buiten de grote steden vind ik persoonlijk bussen handiger. Ze komen zo’n beetje overal, zijn comfortabel en vaak minstens zo snel als de trein. En ook de kleinere plaatsen worden bediend, dus als je liever niet met de auto gaat kan dat.

Kijk eens op:
Renfe.com (trein)
Alsa.es (bus)

Er zijn ook kleine lokale busmaatschappijen, afhankelijk van de gewenste route. Soms even zoeken voordat je de juiste hebt gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik vind het wel leuk om een paar dagen een auto te hebben maar dan buiten de stad. Ik denk ,nu, dat we vanuit vliegveld eerst de stad in gaan. Paar dagen en dan een paar dagen buiten de stad om een beetje te kunnen toeren en relaxen bij een zwembad of strand.
Maar goed ik heb nog een half jaar :P
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels een hotel in Triana geboekt en een hotel net buiten Arcos , beiden met een zwembad. Nu nog een auto voor de laatste dagen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in Jerez de la Frontera geweest, zo'n leuke stad! Het strand bij Cadiz is enorm groot en heeft een lekker restaurantje op het strand. Kan niet missen (hier drink je trouwens lekkere tinto de verano, soort Sangria). In Jerez naar Tio Pepe geweest, de fabriek voor sherry inclusief proeverij, leuk! Huur een auto inderdaad om de omgeving te verkennen. Je kunt via de tolweg naar Sevilla, je komt vrijwel geen enkele auto hier tegen. Parkeren vonden wij hier niet zo duur, zoek vooraf even een goede parkeerplaats op buiten het centrum. Ik zou niet met het openbaar vervoer gaan, die is niet zo betrouwbaar als hier. We hebben geen enkele dag slecht gegeten hier, alles is lekker en ook heel goedkoop! Laat je niet naar binnentrekken door opdringerige obers, dan zit je vaak niet goed (toeristen restaurants).
Dolfje ik ga je een pb sturen
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
14-01-2019 16:12
Dolfje ik ga je een pb sturen
Je hebt antwoord terug :P
Alle reacties Link kopieren
Heb het hotel wat ik geboekt had geannuleerd en een appartement geboekt, we vinden het toch fijner om een eigen keukentje te hebben.
Fietstocht heb ik ook gereserveerd. Nu alleen de auto nog.
Heb er zin in al duurt het nog bijna 3 maanden voor we gaan :P
Alle reacties Link kopieren
Wij vonden Cadiz heel leuk! Niet per se voor strand, maar wel een leuke stad om een flinke wandeling in te maken. Ik heb er prachtige foto's gemaakt.

Huelva zijn we ook geweest en vonden we ook erg leuk. De rit heen en terug ook prachtig om te rijden. Je kunt wandelen in het natuurgebied daar. Wij zijn voor de gein ook naar de replica's van de boten van columbus gaan kijken in de Muelle de las Carabelas

nouja ik zou dus cadiz en huelva allebei doen

wij hadden een fijne air bnb buiten sevilla. Was echt erg betaalbaar en we konden met de bus prima naar sevilla heen en terug (tot redelijk laat in de avond). Huurauto stond daar ook gratis voor de deur. Als je wil kan ik wel kijken of hij er nog op staat en m je per PB sturen
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
25-03-2019 11:19
Wij vonden Cadiz heel leuk! Niet per se voor strand, maar wel een leuke stad om een flinke wandeling in te maken. Ik heb er prachtige foto's gemaakt.

Huelva zijn we ook geweest en vonden we ook erg leuk. De rit heen en terug ook prachtig om te rijden. Je kunt wandelen in het natuurgebied daar. Wij zijn voor de gein ook naar de replica's van de boten van columbus gaan kijken in de Muelle de las Carabelas

nouja ik zou dus cadiz en huelva allebei doen

wij hadden een fijne air bnb buiten sevilla. Was echt erg betaalbaar en we konden met de bus prima naar sevilla heen en terug (tot redelijk laat in de avond). Huurauto stond daar ook gratis voor de deur. Als je wil kan ik wel kijken of hij er nog op staat en m je per PB sturen
Ja dat is welkom! Al heb ik nu een plekje maar je weet maar nooit. :P
Surfen in Tarifa?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er aan te denken om het hotel buiten Arcos ook te annuleren en een hotel te zoeken in Zahara de los Atunes. Denk dat we het wel fijn vinden om na een paar dagen stad ook wat strand er bij te hebben. Maar goed ik heb nog even. Fijn dat gratis annuleren bij booking :P
Alle reacties Link kopieren
Even een update. Zit nu het laatste uurtje voor we naar het vliegveld gaan bij het zwembad.
Zijn in Sevilla begonnen en hebben ontzettend veel gezien. Leuke fietstocht gedaan. Giralda beklommen, Alcazar Real bezocht en naar Italica geweest. Heerlijk gegeten en gedronken ook natuurlijk.Toen via Arcos de la Frontera naar Zahara de los atunes geweest. Daar naar strand geweest en een ochtend over de boulevard van Barbate gewandeld.
Vanuit Zahara via Vejer de la Frontera naar dit hotel gereden. Dit hotel ligt tussen vliegveld en Carmona. Gisteravond nog even rondje door Carmona gewandeld en gegeten.
Het was een fijne week!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven