Met de camper naar België

25-12-2018 22:55 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Wie is er met de camper in Belgie op vakantie geweest? Beviel het goed? Welke campings zijn aan te raden? En welke natuurgebieden/streken vond je het mooist? Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Zo jij durft, Duitsland vindt ik meer een aanrader.
Ardennen.

Voor de rest zou ik het echt niet weten in België, ik vind het altijd een beetje een bedompt land.
Alle reacties Link kopieren
slobberbone schreef:
26-12-2018 09:42
Zo jij durft, Duitsland vindt ik meer een aanrader.
Hoe bedoel je dat, jij durft? Duitsland zijn we al geweest
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
26-12-2018 09:50
Ardennen.

Voor de rest zou ik het echt niet weten in België, ik vind het altijd een beetje een bedompt land.
Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
moosien schreef:
26-12-2018 11:44
Hoe bedoel je dat, jij durft? Duitsland zijn we al geweest
België heb je in paar dagen wel gezien, heel Duitsland?
Alle reacties Link kopieren
De Kempen vind ik heel mooi, en weer wat anders dan de Ardennen - en minder ver vanuit Nederland, als dat een punt zou zijn.

De kust zou ik dan weer afraden. Veels te veel hoogbouw en op een paar uur heb je het daar wel gezien vind ik.

O ja en dit is geen grap :mrgreen:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Vlaamse Ardennen zijn ook mooi, helaas wel behoorlijk bebouwd inmiddels. Ik heb een camper, maar met de camper naar België vind ik niet leuk. Duitsland vind ik veel prettiger. Bijvoorbeeld de Eifel, ook niet ver weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het nut eigenlijk niet zo om met een camper naar België te gaan. Ik vind dat meer iets als je een hele lange roadtrip aan het maken bent door de VS of echt door heel Europa als je echt uren en uren op een dag moet rijden en dan zo meteen je bed in kan springen.
dolfje schreef:
26-12-2018 15:09
Ik snap het nut eigenlijk niet zo om met een camper naar België te gaan. Ik vind dat meer iets als je een hele lange roadtrip aan het maken bent door de VS of echt door heel Europa als je echt uren en uren op een dag moet rijden en dan zo meteen je bed in kan springen.
Als dat mens dat nou leuk vindt. Ik vind het een stuk charmanter dan al die topics van reislustigen die met medeneming van een kudde zuigelingen en dreumesen dagenlang in een vliegtuig willen gaan zitten om ergens in Verweggistan in een resort rond te gaan hangen.
Ik zou 't niet doen. Man en ik zijn met de camper naar België geweest terwijl we gewend waren aan Duitsland/Oostenrijk/Denemarken: wat een teleurstelling. Idioot kleine camperplekken, vaak volledig verhard in plaats van wat gras, en heel duur voor wat je krijgt. Andere optie is het volle pond betalen voor een camping, maar joh, daar heb je niks aan met een camper, want we reizen rond, dus animatieteams en zwembaden hoef ik niet.

Al met al was het een dusdanige domper dat we na een dag of 7 maar weer richting NL zijn gegaan, en toen nog een paar dagen Limburg hebben meegepakt, want daar kun je met een camper wel lekker staan.

Ik zou dus doorgaan naar Frankrijk, of in NL/DE/DK gaan camperen, maar België zie ik alleen nog maar op doorreis met de camper.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
26-12-2018 15:28
Als dat mens dat nou leuk vindt. Ik vind het een stuk charmanter dan al die topics van reislustigen die met medeneming van een kudde zuigelingen en dreumesen dagenlang in een vliegtuig willen gaan zitten om ergens in Verweggistan in een resort rond te gaan hangen.
Iedereen moet vooral doen wat ze niet laten kunnen natuurlijk.
Geen ervaring met campers, maar ik vond de Hoge Venen een prachtig natuurgebied.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel allemaal. Ik denk dat we Belgie maar overslaan. Wij reizen met vrienden en hun baby, zij willen niet zo ver. Het lijkt me beter om een paar dagen met hen te gaan en dan zelf wat verder te reizen. Wat de camper betreft: wij willen niet meer anders. We hebben roadtrips met de auto gedaan, zijn in all inclusive resorts geweest, met de boot enz maar dit vinden we t prettigst. We hebben zoveel gezien vorig jaar! En hebben de kids (7 en 9) niet gehoord onderweg
Als je van kamperen houdt ... Zet je tentje op in de Ardennen of aan de kust.

Rondtrekken doe je inderdaad maar in Duitsland of Frankrijk.

De Ardennen zijn leuk voor kinderen of om 2 à 3 dagen rond te trekken.
Maar niet voor een week of 14 dagen, tenzij je dus op dezelfde plaats blijft.

Check eventueel es La Roche, Durbuy, Bastenaken, Bouillon, Dinant, ...

De kust kan voor kinderen leuk zijn, maar 2 dagen heb je het wel gezien.
En is dus ook - in tegenstelling tot Nederland - nogal hoogbouw en "costa del beton".


De Vlaamse Ardennen is misschien leuk om te fietsen met een koersfiets, maar voor de rest is er weinig tot niets te zien.
Al helemaal niet met kinderen.


1 of 2 dagen de omgeving van Ieper en Poperinge en de loopgraven van Wereldoorlog I kan wel es leuk zijn voor kinderen.
Of combineer met een dag Plopsa De Panne als er veel kinderen bij zijn.

Check ook es Plopsa Coo aan de Watervallen in Coo als je in de Ardennen zit met een nest kinderen.


Hier en daar zijn echt wel dingen te zien, maar "rondrijden" zit er echt niet in.
Ik zou dus vooral 1 plek kiezen en van daaruit uitstappen maken.

Of elders naartoe trekken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind België leuk! Heb alleen geen campertips.
Zijn jullie fietsers? In de Vlaamse Ardennen, Heuvelland, Ardennen kan je prachtig fietsen. Gent vind ik een leuke stad voor een dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven