Au pair buitenland verzekeringen

27-12-2018 18:42 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben nieuw hier en heb een vraagje, weet niet of dit de manier is maar probeer het maar gewoon. Ik ben 18 jaar oud en wil voor op zijn minst 7 maanden naar het buitenland (Zwitserland), ik wil me bij de gemeente uitschrijven en daarom ook mijn Nederlandse ziektekostenverzekering opzeggen. Ik ga me dan in het buitenland inschrijven in de gemeente waar ik ga wonen, konton Fribourg. Nu heb ik zelf onderzoek gedaan en proberen uit te zoeken hoe en wat, welke verzekering ik dan af kan sluiten. Maar kan dit lastig vinden en hoop dat iemand hier mij kan helpen.

Zijn er Nederlandse au pairs in het buitenland, die zich hebben uitschreven in Nederland en die dus ook een andere verzekering moesten?

Ik heb al gekeken naar Tasman en Oom verzekeringen, 3 maal met Tasman gebeld om te vragen of dat ook kan als je uitgeschreven bent in Nederland. Ja hoor geen enkel probleem. Ik afgesloten en al, en nu zie ik op het polisvoorwaarden blad dat je ingezetenen moet zijn van Nederland en dus ingeschreven in een Nederlandse gemeente. Ik ga volgende week weg en hoop dus dat iemand mij zo spoedig mogelijk uit de brand kan helpen!

Alvat heel erg bedankt!
Groetjes Noura
Alle reacties Link kopieren
Waarom blijf je niet gewoon ingeschreven in NL, uitschrijven hoeft pas wanneer je langer dan 8 maanden weggaat (en wie merkt het wanneer je dat niet doet). Je zorgverzekering dekt ook je ziektekosten in Zwitserland dus daar hoef je je niet voor uit te schrijven en een ziektekostenverzekering daar is onwijs duur. Waar je wel om moet denken is dat je dan een EHIC kaart moet aanvragen bij je zorgverzekeraar, maar die kun je op laten sturen naar je Zwitserse adres.
Alle reacties Link kopieren
Heel dom om je uit te schrijven ials inwoner van Nederland.

Je AOW leeftijd is nog ver weg maar door je in Nederland uit te schrijven loop je dus later een gedeelte van je aow mis als je niet op tijd terug bent.

Waarom niet net als vele andere au-pairs gewoon ingeschreven blijven staan bij je ouders.
Alle reacties Link kopieren
je kan gewoon ingeschreven in nl blijven hoor. Snap niet dat je je uit wil laten schijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven