Tips gevraagd; met de camper van Vancouver naar Edmonton

29-12-2018 21:50 7 berichten
In mei 2019 gaan we met een camper op pad in Canada (BC en Alberta). Manlief en ik zijn eerder in deze staten geweest, maar met zijn tweetjes, in september en andere routes.
Nu dus mei, een zuidelijke route en met drie (man, ik en zoontje van vier).
We willen in ieder geval naar Vancouver Island (waarschijnlijk Tofino en Victoria, beiden zeker twee dagen, misschien voorafgaande aan VI eerst nog twee dagen aan de sunshinecoast, maar dat hangt ervanaf hoeveel dagen de rest van de route gaat kosten of er nog tijd over is.) en daarna van Vancouver naar Banff.
Dit stuk van de reis is voor ons onbekend gebied. Ik neig nu naar Harrisons hot springs, Osoyoos, Nelson, Cranbrook, Radium hot springs. Maar hoor graag tips voor dingen om te doen en plekken om te verblijven.
Banff, Lake Louise/Field en Jasper willen we sowieso allemaal minstens 2 dagen verblijven.
Of we na Jasper direct naar Edmonton rijden en de camper daar inleveren of dat we onderweg nog stoppen of langer in Edmonton blijven weet ik ook nog niet.

Dus wie heeft tips/ideeen/kanttekeningen bij onze route?
Natuurlijk speur ik het internet af, lees gidsen etc. maar ik ben ook op zoek naar tips van ervaringsdeskundigen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vorig jaar die route gedaan met 2 kinderen, 2 en 4 jaar.

Mijn tip is zorg dat je telefoon leeg is en zet de app maps.me op je telefoon. download vooraf de kaarten waar je gaat rijden. Dit is een navigatie waar je geen internet voor nodig heb, echt super handig. Alles vindt hij, supermarkten, restaurants enz. Plus je ziet waar je rijdt en hoe lang het nog is tot je bestemming.

Ook de app tripadviser heeft onze reis echt tot een succes gemaakt. We zaten altijd lekker en goed te eten door de recencies en we hebben alles gezien wat we wilden zien door de top recencies te raadplegen van ‘dingen te doen’.

Neem ook een powerbank mee om je telefoon op te kunnen laden in de auto.
esther55 wijzigde dit bericht op 29-12-2018 23:31
0.43% gewijzigd
Koop 'n locale telefoonkaart zodat je overal op internet kunt onderweg!

En volgens mij ligt er in mei nog sneeuw in Alberta. Wellicht zijn niet alle wegen open?
Alle reacties Link kopieren
Er is op FB een heel actief Canada-forum, met veel tips over routes, bezienswaardigheden, campsites en toegankelijkheid.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang gaan jullie?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Himalaya: we gaan 3 weken, 18 nachten met de camper.
Ik twijfel nu toch of we niet via okanagan Valley, Vernon, Revelstoke en glacier national park moet rijden.
De camper heeft navigatie dus op de telefoon is denk ik niet nodig, maar ik ga er wel naar kijken.

Esther55; heb jij nog tips over welke uitstapjes je kinderen erg leuk vonden? En zijn jullie in hot spring baden geweest?
Internet onderweg is niet alleen handig voor maps maar ook om dingen op te kunnen zoeken waar je op dat moment bent

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven