China

31-12-2018 12:36 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn voornemens om in de zomer van 2019 door China te gaan reizen voor een week of 3,5. Dit doen wij met onze kinderen van 9 en 11. Wie heeft dit ook gedaan en kan ons mooie plekjes adviseren. Uiteraard gaan wij de highlight ook bekijken maar we zoeken nog wat goede tips. Steden houden wij niet van, vooral veel natuur.
Alle reacties Link kopieren
Het is een nogal groot land.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb de Djoser rondreis gemaakt. Vond het een erg mooi land.
https://www.djoser.nl/rondreis-china/24-dagen-china/
Volgens mij hadden we een paar andere plaatjes er in zitten dan de huidige rondreis, maar in grote lijnen komt 't op hetzelfde neer.
Liijang, Dali en Yangshuo vond ik prachtig.
Chengdu is leuk omdat je er panda's ziet
Peking is gewoon een indrukwekkende stad en Hongkong ook
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit eens een rondreis gedaan met Baobab of koning aap, weet niet precies.

Ik vond Tibet indrukwekkend.
We zijn begonnen in Hong Kong, daar in de buurt is wel iets natuur. Daarna zijn we naar het westen getrokken, door de rivierdelta bij Yang zou oid. Dat kun je ook de rivier op een fietsen in de omgeving.
Kunming had heel andere bergen en in Dali? Waren de bergen nog weer hoger. Eigenlijk een redelijk rechte streep naar links vanuit Hong Kong.
Ik vond het fijn met een groep te gaan omdat ik dan minder zelf hoefde te regelen.
Alle reacties Link kopieren
Yangshou is prachtig. Fietsen door het karstgeberchte.
Jiuzhaigou National Park is ook geweldig mooi. Een park met prachtige meren. Tiger Leaping Gorge voor wandelen en mooie kloven.
China heeft zoveel moois te bieden.
Afstanden zijn ontzettend groot, verkijk je daar niet op.
Vliegen of lang in de trein zitten.
Ze spreken ontzettend slecht Engels in China, of eigenlijk spreken ze het gewoon niet.
Neem een 'point it' boekje mee.
Alle reacties Link kopieren
china is super, maar ik zou wel wel eerst bepalen welke kant je op wil


ik ben er in 2017 geweest.. binnenlandse vluchten zijn redelijk betaalbaar. En idd. point it was mijn redding..
Wij hadden ook diverse binnenlandse vluchten en zeker 3 nachttreinen (waarin ik echt totaal niet sliep) Als je geen georganiseerde reis doet zou ik zeker alles vliegen wat niet op 'n paar uur rij afstand van elkaar ligt.

Wellicht biedt Riksja ook nog leuke opties. Daar kun je bouwstenen boeken en zo een rondreis naar eigen smaak samenstellen.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
31-12-2018 12:50
Het is een nogal groot land.
Nogal ja, de zon komt aan de ene kant van het land maar 2,5 uur later op dan aan de andere kant
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vivagirl schreef:
31-12-2018 13:18
Yangshou is prachtig. Fietsen door het karstgeberchte.
Jiuzhaigou National Park is ook geweldig mooi. Een park met prachtige meren. Tiger Leaping Gorge voor wandelen en mooie kloven.
China heeft zoveel moois te bieden.
Afstanden zijn ontzettend groot, verkijk je daar niet op.
Vliegen of lang in de trein zitten.
Ze spreken ontzettend slecht Engels in China, of eigenlijk spreken ze het gewoon niet.
Neem een 'point it' boekje mee.
TO, je moet eerst even beslissen welk deel van het land je wilt zien. Je kunt natuurlijk ook meerdere plaatsen uitkiezen en dan met de trein reizen tussen deze plaatsen zodat je ook meteen wat ziet van de tussenliggende gebieden.

Ga er nooit vanuit dat er mensen zijn die Engels spreken. Zijn die er wel, heb je geluk. Dus altijd het adres van je hotel meenemen (in Chinese karakters).

Qua plaatsen is er veel te zien. Direct buiten Peking (ong 2-3 uur rijden met de auto) zijn enorm hoge bergen, o.a. Fenghuangling en Xishan, plus de delen met de Chinese muur, o.a. Jinshanling. die laatste is erg mooi bij zonsopgang, aanrader.

Yangshuo is inderdaad ook mooi, wel erg toeristisch. Als je echt dramatisch landschap wilt zou ik naar het westen van Sichuan gaan (vanuit Chengdu naar Kangding en verder west naar Tagong). Dat heeft qua landschap veel weg van Tibet (ligt er ook naast), maar is makkelijker en goedkoper dan Tibet. Minder toeristisch dan andere delen van China en daarom wel echt avontuurlijk (let op: dit is meer voor de ervaren reiziger!). De panda's in Chengdu zou ik overslaan (panda's doen de hele dag niks, best saai om naar te kijken en kun je ook zien in een NL dierentuin als je ze perse wilt zien).

Daarnaast is Yunnan ook erg mooi, met name de al genoemde Tiger Leaping Gorge. Dali is erg toeristisch, maar heeft mooie bergen. Hetzelfde geldt voor Lijiang. Rond Kunming is Luoping ook erg mooi, maar daar kun je beter in de lente naar toe vanwege de bloemen. Je zou ook met de bus/train van Kunming naar Chengdu kunnen reizen en dan ondertussen in Dali en Lijiang en andere plaatsen (shangrila) stoppen.

Huangshan is mooi als je naar Shanghai gaat.

In het noorden is Binnen Mongolie mooi (graslanden, niet de industrie en mijnen) en nog verder naar het noorden heb je Changbaishan (met vulkaan, op de grens met Noord Korea).
Alle reacties Link kopieren
Jeegirl schreef:
31-12-2018 12:36
Steden houden wij niet van, vooral veel natuur.
Oh, jammer. Ik vind steden juist leuk ... en in China zijn steden fascinerend.

Doe zoals Tom Waes: van Shanghai (erg leuke stad: met oude dingen, en nieuwe dingen) naar 't oosten. Je kan zijn reis hier zien:
https://www.vpro.nl/programmas/reizen-waes/china1.html
Alle reacties Link kopieren
Zeker dat het groot is, zijn we ons helemaal van bewust. We zijn ervaren reizigers dus dat is het punt niet, maar de 'verborgen' schoonheden zijn over het algemeen niet de meest toeristische, gelukkig. Wij zijn voornemens om te starten in Beijing en de Chinese muur te bezoeken. Ook Yangshuo, Jiuzhaigou National Park en Chengdu staan op ons lijstje. Tibet lijkt mij het einde. Maar zo simpel is dat nog niet begreep ik. Ben jij daar geweest Anoniem31122018155204?

Wij willen plekken vermijden waar dengue voorkomt, dus niet te zuidelijk. Alleen dat is al een uitdaging 🤣
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook naar Zhangjiajie National Forest Park gaan. Daar zijn wij helaas niet aan toegekomen. De zwevende rotsen uit Avatar zijn daarop gebaseerd. Zo verschrikkelijk mooi ook!

Yangshuo is leuk, net als Lijiang en Dali maar erg druk in de zome. Net buiten Yangshuo zitten een paar leuke hotelletjes. Laat maar weten als je daar interesse in hebt.

Tiger Leaping Gorge is geweldig, maar alleen als je de wandeling gaat doen over het geitenpad en dan uitspreiden over een dag of 2 a 3. De uitzichten zijn adembenemend!

Ik zou zeker ook een traject met de G trein doen.
Alle reacties Link kopieren
Die ben ik inderdaad vergeten. Staat ook op ons lijstje. Ik begreep echter dat Zhangjiajie National Forest Park al een hele tijd dicht is ivm aardverschuivingen. Iemand tips hoe al deze bestemmingen te bereiken en in welke volgorde?
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen op Google maps (de reviews) is het gewoon open.
Alle reacties Link kopieren
Wat de panda's in Chengdu betreft: wij hebben ook al eerder panda's gezien en ze zijn inderdaad vaak saai, maar als je 's ochtends vroeg gaat, zijn ze naar het schijnt wél actief.

Wij gaan komende zomer ook naar China met 2 kinderen (14 en 12). Wij houden alleen wel heel erg van steden én we zouden ook naar het westen willen dus wel gans andere route. Hier wordt het: Shanghai (met Disney) - Beijing - Pingyao- Xi'an- Urumqi (1n- binnenlandse vlucht) - Turpan- Jiayuguan (om daar de muur te bekijken, ik heb hem al een keertje in de buurt van Beijing bezocht en dat is echt een circus) - Chengdu. De treinen/binnenlandse vluchten moet ik nog boeken -dat kan nu vaak nog niet-, maar de meeste hotels heb ik al geregeld en ook de intercontinentale vluchten zijn geboekt.

Ik heb lang getwijfeld over Tibet maar omdat het zo'n gedoe is en omdat vrienden die er al geweest zijn het behoorlijk saai vonden, hebben we het uiteindelijk geskipt.

Ik weet niet of je van bijzondere restaurants houdt, maar TRB in Beijing is door Tripadvisor verkozen tot 7e beste restaurant ter wereld. Staat op ons lijstje om te doen. En wat minder voor de handliggende wijk om in Bejing te doen: 798 art district. Lijkt mij tussen alle klassieke tempels door ook wel een fijne afwisseling.

Geniet van de voorpret! (en straks de reis zelf natuurlijk)
Alle reacties Link kopieren
Zhangjiajie National Forest Park is echt een must see! Veel leuke dingen te doen voor kinderen, zoals superhoge liften en de bekende glassbridge. Je kunt kiezen voor korte of lange hikes. Het is prachtig! Superaanrader!
Alle reacties Link kopieren
Jeegirl schreef:
01-01-2019 13:21
Die ben ik inderdaad vergeten. Staat ook op ons lijstje. Ik begreep echter dat Zhangjiajie National Forest Park al een hele tijd dicht is ivm aardverschuivingen. Iemand tips hoe al deze bestemmingen te bereiken en in welke volgorde?
Zhangjiajie is in de buurt van Changsha. Dit is het park met de Avatar bergen, deze is gewoon open.

Jiuzhaigou is in de buurt van Chengdu. Dit is het park met heel veel verschillende meren, deze is momenteel gesloten. De verwachting is dat deze in de zomer (2019) wel weer opengaat. In 2017 is hier een aardbeving geweest en blijkbaar zijn ze nog steeds bezig met het repareren...
Informatie over treinreizen in China & treinkaartjes bestellen voor je China reis www.treinkaartjeschina.nl
Ik heb deze reis gemaakt: https://www.kras.nl/vakantie/china/reis ... a-compleet

Erg leuk, veel gezien maar ook erg vermoeiend soms. Vond Pingyao dan ook erg leuk, even weg uit alle drukte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven