Roadtrip Europa deze zomer?

05-01-2019 18:22 7 berichten
Hoi hoi,

Dit jaar zijn mijn vriend en ik van plan om een kleine roadtrip te maken door Europa, in de zomer. (24 & 26 jaar, 4 jaar samen)
Wij zijn afgelopen jaren op vakantie geweest naar eilanden van Griekenland, Spanje.

Wie heeft voor ons de tips voor een leuke roadtrip? Maar ook leuke dorpjes? Strandjes? Plekken? die de moeite waard zijn om te bezoeken.

Ik denk dat we van plan zijn om zo'n anderhalve week, a twee weken ervoor uit te trekken.
Alle reacties Link kopieren
Portugal! Starten in de stad Porto, echt een aanrader. Van Porto naar Lissabon (evt. met de hogesnelheidstrein), tussenstop maken in Coimbra. Vanuit Lissabon naar Sintra, evt. langs Copa da Rocha (uiterste puntje van Europa, waanzinnige plek!).

Dan het binnenland in en een bezoek brengen aan bijv. Evora, of juist langs de kust blijven rijden en doorrijden naar Albufeira en omgeving voor een paar relax-dagen aan het strand.

Zoiets dus: https://www.expeditieaardbol.nl/portuga ... e-algarve/
Alle reacties Link kopieren
Andalusië! Starten in Malaga en lekker rondtoeren.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 1,5 week wel erg kort. Of wil je niet vanuit huis met de auto vertrekken ?
Wat ik ooit eens zou willen is vanaf hier( Brabant) via de Belgische en Franse kust naar Spanje naar Bilbao en San Sebastián te gaan.

Andalusië is altijd goed hè Nouschi :P
Waar ben je nog niet geweest- Frankrijk, Italië niet? Dan heb je daar nog heeel veel te ontdekken. Zelf vond ik mijn roadtrips naar Oost Europa heel gaaf, maar ook omdat nog zo onontdekt was, Roemenië of Bosnië is echt wel avontuur. En heel cool om met een oud Fiat Pandaatje zo ver te reizen. Maar op anderhalve week, vanuit huis vertrekkend, zou ik bv een mooie route uitkiezen richting Nice (via Jura, Provence), of Ligurie in Italië. Wel mooi als je als eindpunt de zee kunt zien!
Bedankt voor de tips! Hier kunnen wij zeker wat mee!
Alle reacties Link kopieren
Bij een roadtrip denk ik aan zelf rijden met een auto. Wil je vanuit Nederland beginnen? Of ergens heen vliegen en daar een auto huren?

Vanuit Nederland met maar 2 weken zou ik het beperken tot afstanden zoals Duitsland, Luxemburg, Frankrijk. Niet helemaal naar Portugal rijden, dan kan je meteen weer terug als je net aangekomen bent.
Ik heb allerlei road trips gedaan, bijvoorbeeld in Frankrijk kon het ook goed op de bonnefooi als je een eigen tentje mee had. En dan de dure tolwegen vermijden. Het rijden duurt dan wel onwijs veel langer want het schiet niet op op die kleinere weggetjes, maar je komt dan wel door de mooie dorpen. Soms kozen we die gewoon uit op grappige of mooie naam.
Misschien vind je het leuk om eens naar Mont Saint-Michel te gaan. En Dinan en Caen en wat stranden van Bretagne? Veel verder zal je ook niet komen met maar 2 weken. Bretagne heeft wel wisselvallig weer. Maar na een half uur regen kan het ook opeens de hele dag zonnig en warm zijn.

Luxemburg heeft mooie natuur en allerlei kastelen. Trier in Duitsland is een mooie Romeinse stad die daar goed mee te combineren is. En je zou ook kunnen stoppen bij de oude kolenmijn Zeche Zollverein waar je een rondleiding kunt krijgen en kunt lunchen in een industrieel hip barretje, en het Red Dot design museum kunt bezoeken.

Als je bedoelt, eerst vliegen en dan een auto huren, dan is Andalucië leuk, alleen in de zomer wel bizar heet in het binnenland.
Engeland kan je ook overwegen, ik vind Yorkshire bijvoorbeeld erg tof. Mooie natuur, oude industriestadjes, niet zo druk als andere delen van Engeland. Dit zou je ook nog met veerboot en eigen auto kunnen doen.

Zelf rijden in Italië zou ik vermijden. Ik heb nu mijn rijbewijs al 25 jaar en ik heb gereden in Engeland, Australië, België, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, de VS... maar Italië is echt de hel ook al rijd je dus al decennialang schadevrij. Die mensen hoeven volgens mij geen lessen te nemen of examen af te leggen, die krijgen een rijbewijs gewoon bij een pak cornflakes ofzo.
Hoe vaak ik niet bijna de weg af gedrukt werd, of dat iemand ging inhalen zonder te kijken, terwijl ik al naast ze reed, en dat ik dus een nood-manoeuvre moest maken om geen botsing te krijgen, of dat ze opeens op de snelweg op hun rem gaan staan om niks, of in de stad vol in de ankers omdat ze een knappe vrouw zien, of opeens afslaan zonder knipperen... ik kreeg er hoofdpijn van.

Op de ANWB-site vind je veel info over het rijden in andere landen, wat je verplicht in je auto moet hebben, afwijkende verkeersregels... wees ook voorzichtig op de Autobahn in Duitsland waar sommigen 240 km/u rijden, dus wissel zelf ook nooit van baan zonder eerst heel goed te kijken. Ook al ga je zelf 160, het voelt dan nog alsof je stilstaat.

Of als je eigenlijk niet 'roadtrip' bedoelt maar gewoon een vakantie van 2 weken... tja dan kan je overal natuurlijk naartoe.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven