Backpacken april

05-01-2019 20:42 8 berichten
Verandering van plan: besloten om naar Oost Azië te gaan. Alleen weet ik niet welk land specifiek. Laos, Indonesië, Myanmar, Cambodja, een combinatie? Indonesië zou specifiek Kalimantan zijn in combinatie met...?
Ik wil NIET naar Thailand.
Iemand nog ervaring, ideeën, do's and don'ts?



Oorspronkelijke OP:
In april wil ik er drie weken tussenuit, alleen. Liefst niet langer dan zes a zeven uur vliegen. Ik overweeg Georgië en Armenië. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het lastig bereisbaar in je uppie?

Een andere optie is IJsland. Dat lijkt me makkelijker bereisbaar, maar ook eenzamer. Misschien heb ik er een verkeerd beeld bij, maar ik stel me voor dat ik daar dagen alleen rond toer zonder een andere levende ziel te treffen.

Andere ideeën?
anoniem_65e770bd59231 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 15:28
26.05% gewijzigd
Oh leuk ik lees mee, ik dacht van de week toevallig ook om binnenkort naar één van die twee landen (Georgië en Armenië) te gaan omdat iemand erover begon.
Gezellig, wie weet komen we elkaar tegen :)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook mee: Ik wil aankomend jaar ook naar Georgië. Van wat ik heb gehoord is het erg goed bereisbaar.

ik ben 1.5 jaar geleden in mijn eentje op reis geweest in Iran. Dat is ook heel goed bevallen: interessante geschiedenis en cultuur. En heel goed bereisbaar. Ook een aanrader!

Ik hoor ook veel positiefs over Israël.
Leuk Mick! Iran staat ook nog op mijn lijstje.
Israël is ook zeker een aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mijn uppie door IJsland gereden in april met een huurauto, wel ongeveer 10 jaar geleden. Ik vond het juist heel erg passend. Na elke bocht weer fantastisch mooi nieuw uitzicht, compleet overweldigend. Ik had geen afleiding van een leuterende reisgenoot gewild. In mijn eentje kon ik juist veel meer genieten van hoe mooi alles was.
Ik overnachtte in hostels die in april goedkoper zijn dan in het hoogseizoen. Met eigen slaapzak is het nog goedkoper. Daar ontmoet je makkelijk andere reizigers in de keuken enzo. En toch had ik vaak een hele kamer voor 6 voor mezelf alleen omdat het zo rustig was in april.

Je moet niet verwachten dat je langs de ring road vanzelf cafeetjes tegenkomt. Er zijn amper steden en dorpen. Vooral veel boerderijen. Dus bereid je eigen eten. Dat vond ik ook handig aan de hostels. Dan maakte ik bananentosti's also ontbijt, nam ik boterhammen met kaas mee als lunch, en at ik 's avonds pasta met groenten en pesto. Neem wat zout, peper en olie van thuis mee in kleine flesjes, en zakjes voor je lunch.

Over Georgië en Armenië weet ik niks, klinkt mooi. Je kan het ook eens vragen in het Tripadvisor forum (de Engelse versie!) waar meer mensen reageren die er echt geweest zijn. En in het Lonely Planet forum.

Bij april denk ik zelf ook aan Andalucië (zuidelijk Spanje), en Sicilië.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ha Patsy, ik had jouw ervaring al gelezen in een ouder topic :)
Aan de ene kant kan ik heel goed alleen zijn, aan de andere kant vind ik het ook leuk om af en toe een dag samen met iemand op te trekken of in ieder geval in het hostel samen te zijn. Ik heb nog wat meer gelezen over Ijsland buiten het hoogseizoen en het schijnt toch wel een erg eenzame aangelegenheid te zijn.

Aan Andalusië heb ik ook gedacht, dat is zeker ook een optie.

Zuidoost Azië ook maar ik weet nog niet of ik zo lang in het vliegtuig wil zitten.
Even uppen omdat het plan veranderd is en ik dus andere ervaringen zoek :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven