Venetië-tips voor iemand die er eigenlijk niet heen wil

06-01-2019 02:20 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Bij Venetië denk ik aan protesterende locals (waar er steeds minder van zijn omdat de stad helemaal wordt overgnomen door toerisme), enorme drukte, en overstromingen.
Maar het lijkt toch een handige plaats te zijn om vanuit Kroatië naar München te reizen wat ik graag wil (via boot en trein).

Dus ik dacht, oké toch Venetië maar een kans geven en daar een nachtje verblijven. En wat dingen zien, want op zich vind ik de geschiedenis best interessant.

Wat zijn dan de beste tips voor iemand die er eigenlijk helemaal niet heen wil en die toeristendrukte haat? Zijn er gebiedjes die wat rustiger zijn en toch wat van de historie laten zien? Leuke hotels net buiten alle gekte maar wel charmant en handig gelegen? Of moet ik toch maar gewoon een knop om zetten en zo'n stomme gondeltocht doen?
Oh ja het gaat om iets na midden mei ongeveer.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Blijf op je hotelkamer? Bekijk de badkamer? En het bedje waarin je tukt.
Alle reacties Link kopieren
https://www.google.nl/search?q=niet+toe ... ent=safari
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
‘Venetië heeft de reputatie van een dure stad waar je niet met een klein budget kunt slapen. Uiteraard kun je overnachten à la Amal en George Clooney, maar ook voor de kleinere portemonnee zijn er genoeg leuke plekken te vinden. Mijn aanrader is B&B Sandra in een residentiële buurt net buiten het toeristische Cannaregio. Het ligt op steenworpafstand van het joodse getto en is vlak bij het treinstation. Vraag eigenaresse Alessandra (Venetiaanse in hart en nieren) ook even naar haar tips voor de stad.’

https://www.desmaakvanitalie.nl/venetie-local-tips/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Venetië is prachtig en heel fijn om gewoon een beetje rond te wandelen. Alles laat wat van de historie zien, je hoeft niet per se ergens naartoe en je komt altijd wel een mooie kerk tegen. Zolang je bij het San Marcoplein en de Rialtobrug uit de buurt blijft, heb je geen last van drommen toeristen. Verblijf zou ik zoeken in Cannaregio, rustig en toch dicht bij alles. Of eventueel in La Guidecco, aan de overkant.

Tussen mei en eind november is bovendien de Biënnale, als je van hedendaagse kunst houdt is dat zeker de moeite waard. Een betaald bezoek aan de Biënnale kost je twee dagen non-stop kijken, dan bezoek je de Giardini en het Arsenaal. Voor beide moet je een kaartje kopen. Niet doen in het weekend, als je de drukte wilt mijden. Tijdens de Biënnale zijn er bovendien door de hele stad andere exposities, meeste gratis toegankelijk en veel rustiger. Kun je een heel fije combi maken van hedendaags en historisch.

En die gondel gewoon overslaan, met de vaporetto (waterbus) is leuk zat.
Het mooiste en rustigste vond ik de eilandjes Murano en Burano. Kleurrijke huisjes en alleen te bereiken per boot.
Alsof toerisme en historie elkaar tegenspreken
Alle reacties Link kopieren
Niemand verplicht je om in een gondel te stappen, niemand verplicht je om via Airbnb ergens te overnachten, niemand verplicht je om alle toeristische dingen te doen.

Zoek een hotel of B&B met Veneziaanse eigenaar, vermijd horeca rondom de San Marco en andere toplocaties, neem de gewone vaporetto, doe geen (gratis) rondleiding, maar loop zelf rond. En als je het zat bent, ga je naar Treviso of Padua.
Burano:
Afbeelding
Mijn enige tip is: je bent hartstikke gek als je maar 1 nachtje blijft!
Venetië is prachtig en uniek ondanks de toeristen, die trouwens voornamelijk overdag zijn en hetzelfde rondje lopen.
Loop s’ochtends vroeg of s’avonds eens door de stad en sla zijwegen in en je krijgt een heel ander beeld.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel! Goeie tips.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
06-01-2019 09:05
Alsof toerisme en historie elkaar tegenspreken
Op wie reageer je? Waar lees je dat?

Ik zelf zeg in ieder geval het tegenovergestelde. Dat juist helaas al die historie compleet wordt overlopen door toeristen maar dat ik hoop dat er ook nog stukjes mooie historie te zien zijn ZONDER al die hordes.

In Amsterdam is het ook zo jammer dat het oudste, mooiste gedeelte van de stad helemaal vol neonverlichting en lelijke lichtbakken van patattenten en donutwinkels hangt.
You can never have too many hats, gloves and shoes
patsy--stone schreef:
06-01-2019 19:55
Op wie reageer je? Waar lees je dat?

Ik zelf zeg in ieder geval het tegenovergestelde. Dat juist helaas al die historie compleet wordt overlopen door toeristen maar dat ik hoop dat er ook nog stukjes mooie historie te zien zijn ZONDER al die hordes.

In Amsterdam is het ook zo jammer dat het oudste, mooiste gedeelte van de stad helemaal vol neonverlichting en lelijke lichtbakken van patattenten en donutwinkels hangt.
Helemaal eensch hoor.
Ik las over het woordje toch heen. Tis maar goed dat ik niet van close readen mijn beroep heb gemaakt. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er recent nog geweest en het stond in principe ook niet op mijn lijstje, maar wat ben ik blij dat mijn vriend er graag heen wilde. Als het mogelijk is zou ik zeggen ga op een doordeweekse dag en buiten het hoogseizoen. Op dat moment viel de drukte mij heel erg mee.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn er ook een dagje geweest en ik vond het leuk om eens gezien te hebben, de hele drukke stukken zijn we geweest en snel doorgelopen. Beetje dwalen en we liepen in hele rustige straatjes. Niet op een terrasje gaan zitten maar gewoon een stuk pizza ergens gekocht.
Geen gondeltocht gedaan maar met de watertaxi een rondje.
Alle reacties Link kopieren
WIj zijn in dit onderstaand hotel geweest. Niet in Venetie zelf maar het eilandje Merano. Super mooi hotel, rustig maar heel leuk eilandje. Bootje meteen voor het hotel, alles super makkelijk en snel te bereiken.
Was een hele leuk weekendje.

https://www.booking.com/hotel/it/lagare ... type=total&

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven