Werken buitenland

07-01-2019 14:39 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Hebben er hier mensen ervaring met werken achter de bar in Colombia, Puerto Rico of de Dominicaanse Republiek? Dat zijn de landen waar ik op dit moment graag heen zou willen voor een tijdje. Om dus wat bij te verdienen lijkt het mij wel leuk om daar achter de bar te gaan werken.

Hoor graag van jullie.
Google eens op visum en dan het land van je keuze. In de meeste landen mag je als toerist niet zomaar werken. Alleen binnen de eu mag je overal werken waar je wilt. Dus in Spanje of Portugal kun je achter de bar staan. In Colombia heb je een werkvisum nodig en ik denk niet dat je die krijgt om achter de bar te staan, wat een local ook prima kan.
Alle reacties Link kopieren
Nederlandse Antillen een optie??
lilalinda schreef:
07-01-2019 15:09
Nederlandse Antillen een optie??
Op Aruba, Curacao en Bonaire moet je papiaments kunnen spreken anders wordt je niet aangenomen.
Alle reacties Link kopieren
Wat trekt je aan in deze landen? In Colombia wordt overal Spaans gesproken en het staat niet bepaald bekend als een veilig land. Geen aanrader als je er niet bekend bent (ik kom er wel eens voor werk en ben blij als ik weer kan omdraaien). Op de Dominicaanse Rep zou ik me kunnen voorstellen dat dat vergelijkbaar is.
Puerto Rico is helaas nog steeds niet echt hersteld van orkaan Maria.
Los van de visa zoals eerder al genoemd, zou ik me afvragen of je daar wel heen wil.
De ABC zou kunnen (hoef je niet per see Papiaments voor te kunnen), maar ook daar heb je een werkvergunning nodig.
sleeping_sun schreef:
07-01-2019 19:24
Op Aruba, Curacao en Bonaire moet je papiaments kunnen spreken anders wordt je niet aangenomen.
Ik woon op Bonaire en er staan hier zat Nederlandse meiden in de horeca die geen papiaments spreken.
Alle reacties Link kopieren
Hier vanuit Curacao;

Net als in Bonaire is een werkvergunning en Papiaments spreken ook hier niet nodig. (wel een ander soort vergunning. Maar als je korter dan een half jaar per kalenderjaar blijft, dan zijn er veel mensen die zich als tourist op het eiland blijven begeven en dat half jaar toch werken. Mag niet, wordt wel massaal gedaan.) De vergunning verkrijgen is trouwens op zich niet heel moeilijk. Je hebt wel 'toestemming' van je werkgever nodig.)

Alleen, als je hier bij de nederlandstalige horeca gaat werken, dan zie je voornamelijk ook alleen maar nederlanders. Als je dat wilt, doen! Als je meer met locals te doen wilt hebben, dan is spaans en papiaments wel noodzakelijk. Maar als je spaans kunt, dan zou ik eerder voor Colombia kiezen (aan de Caraibische kust). is gewoon veilig. Het is maar wat je gewend bent als reiziger hoe je een land ervaart. (en oke, niet het binnenland tegen Venezuela ingaan. Das niet zo handig op het moment met de vluchtelingenstroom uit Venezuela.)
De Domi is niet heel aantrekkelijk denk ik (grote resorts, weinig daarbuiten, Of je moet in de hoofdplaats blijven). Puerto Rico is opzich ook wel te doen denk ik. Is toch redelijk amerikaans.
pilamie wijzigde dit bericht op 09-01-2019 03:11
Reden: typo
0.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
waarompaktieniet schreef:
09-01-2019 01:08
Wat trekt je aan in deze landen? In Colombia wordt overal Spaans gesproken en het staat niet bepaald bekend als een veilig land. Geen aanrader als je er niet bekend bent (ik kom er wel eens voor werk en ben blij als ik weer kan omdraaien).
In de grote steden kan het onveilig voelen en zijn, en ik denk dat dat rondom het barleven nog extra geldt. Maar in slaperige dorpen zoals Salento, San Gil, Villa de Leyva kan je prima in het donker in je eentje over straat, ook als vrouw. Ook in Cartagena binnen de historische muur vond ik het hartstikke veilig, ook 's nachts.

Ik weet verder niet hoe het zit met werkvisa. En je hebt nu ook concurrentie van duizenden gevluchte Venezolanen die werk zoeken en vast ook wel een biertje kunnen tappen.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven