Allen op All Inclusive vakantie naar Turkije?

07-01-2019 19:33 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik heb een weekje vrij genomen tussen twee banen in en zit erover te denken om op vakantie te gaan. Helaas geen groot budget dus kwam ik uit in Turkije. Wie o wie heeft ervaring met alleen (als vrouw zijnde) op vakantie te gaan in dit land? Ik ben er nog nooit geweest, dus geen ervaring mee.

Andere tip/landen zijn natuurlijk ook welkom met een klein budget. All Inclusief zou vrij zijn, maar geen pre.
anoniem_376136 wijzigde dit bericht op 07-01-2019 19:45
25.99% gewijzigd
300€ ? Voor dat geld inclusief vliegen zou ik geen hoge verwachtingen hebben .
Wanneer wil je gaan ?
Alle reacties Link kopieren
Eh google eens op reisadvies. Het forum weet je ook te vinden dus waarom dit niet. Is het de bedoeling een discussie of rel op te starten?
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
07-01-2019 19:39
Eh google eens op reisadvies. Het forum weet je ook te vinden dus waarom dit niet. Is het de bedoeling een discussie of rel op te starten?
Waarom zou ik een discussie of rel willen starten?! Dat slaat echt werkelijk nergens op maar goed. Ik vraag serieus advies en tips! Google is een warboel aan adviezen, heb het liever via een forumlid.
Alle reacties Link kopieren
Bloem_Viva schreef:
07-01-2019 19:33
..
Alle reacties Link kopieren
Bloem_Viva schreef:
07-01-2019 19:42
Waarom zou ik een discussie of rel willen starten?! Dat slaat echt werkelijk nergens op maar goed. Ik vraag serieus advies en tips! Google is een warboel aan adviezen, heb het liever via een forumlid.
Warboel? Reisadvies van de overheid lijkt me toch heel duidelijk hoor. Zelfs voor als je niet kunt lezen hebben ze mooie kleurtjes gebruikt.
Dus nogmaals. Waarom advies vragen aan forumleden als het reisadvies niet zo best is.
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, voor eenieder wiens google stuk is of te lui is om op te zoeken
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reiz ... en/turkije
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Dat reisadvies is prima Nina, geel zegt amper wat. Turkije is al jaren geel, zelfs vooe Erdogan.
Je komt hier vooral zelf om te rellen geloof ik...

On topic: €300 is te weinig voor een all inclusive vakantie. Zelfs voor een goedkoop land als Turkije. Corendon is het goedkoopst, dus je kunt daar vinden hoe duur de goedkoopste is in de periode dat je wil gaan. Goed naar reviews kijken.
Verwacht veel aandacht als vrouw alleen. In de resorts zul je regelmatig door een ober gevraagd worden of je op date wil, maar dat is waarschijnlijk nog wel te overzien. Alleen over straat weet ik niet of ik me daar zelf prettig bij zou voelen.
ach wat een onzin toch dat het halve viva forum altijd op hol slaat als iemand eens naar turkije op vakantie wil.

TO, ik ben onlangs alleen in istanbul geweest en heb mij geen moment onveilig gevoeld. prachtige stad, vriendelijke mensen, en heel betaalbaar. echt een aanrader.

ik heb er voor gekozen om geen all inclusive te doen omdat het mij wat saai leek om alleen op een strandbedje te liggen een week, dan ben ik toch liever in de stad. en omdat ik in het laagseizoen ging was ik een beetje bang dat de barjongens van het resort dan constant verveeld om mijn bedje heen zouden hangen..
Alle reacties Link kopieren
Niet alleen over straat als vrouw in Turkije? Ik heb voor mijn studie in Turkije gezeten, ook een paar maanden in zeer conservatieve gebieden aan de zwarte zee, zelfs daar kon ik gewoon alleen over straat zonder me onveilig te voelen. Nooit problemen gehad, wel common sense gebruikt.

Er zijn prachtige dorpen en steden aan de kust, maar dat zijn niet de plekken waar je de meeste all-in resorts kan vinden dus qua tips kan ik je niet helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dus dat je juist in de toeristengebieden meer lastig gevallen zal worden als vrouw moon_beam.
Dat kan ik niet staven, want nooit in een conservatief gebied geweest. Maar als twintiger voelde ik me in een toeristisch gebied niet echt onveilig, wel soms erg onprettig (in de categorie: rot.gewoon.op.alsjeblieft)
Alle reacties Link kopieren
Aan de Turkse kust is het geen probleem alleen over straat te lopen. Zeker in Antalya zou ik me alleen helemaal prima voelen.

Alleen een All inclusive in mn eentje lijkt me wel heel saai. Ik ga soms samen met vriend als we even helemaal willen niksen maar zonder aanspraak is dat wel heel saai. In mn eentje zou ik eerder voor een stedentrip kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
07-01-2019 20:04
Ik denk dus dat je juist in de toeristengebieden meer lastig gevallen zal worden als vrouw moon_beam.
Dat kan ik niet staven, want nooit in een conservatief gebied geweest. Maar als twintiger voelde ik me in een toeristisch gebied niet echt onveilig, wel soms erg onprettig (in de categorie: rot.gewoon.op.alsjeblieft)
Dat zou kunnen inderdaad, de sociale controle is bij die andere plekken groter. Er zijn minder jonge Turkse mannen (los van het oog van familie en omgeving) die denken dat alle in hun ogen schaarsgeklede westerse dames up for grabs zijn :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou lekker naar Zuid Spanje gaan, Malaga, Valencia ofzo. Tickets ernaar toe zijn vaak niet heel duur, appartementje ook niet en het eten in Spanje ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je gewoon in het resort blijft zal het wel safe zijn denk ik. Als je er natuurlijk veel wil op uittrekken in je eentje dan zou het wel eens een risico kunnen zijn. Genoeg andere bestemmingen natuurlijk. Wil je echt een strandvakantie? Een citytrip kan bvb. ook heel leuk zijn in je eentje.
Ik zou kijken bij Sunweb en dan niet filteren op land.
In Turkije is het nu ook gewoon koud hoor. Neem tenminste aan dat het weekje er al vrij snel aan komt?
Kun je beter 'n ticket naar Valencia scoren en 'n goedkoop hotelletje bij booking.com. Daar kun je als vrouw tenminste gewoon normaal over straat en er zijn genoeg bezienswaardigheden. De temperatuur is ook niet zwembaar, maar wel 'n stuk aangenamer dan hier.
Ongelovelijk wat een racistische opmerkingen worden er weer gemaakt. BAH.
je kan in turkije als vrouw gewoon normaal over straat hoor.
In welke maand wil je gaan?

In de wintermaanden is het niet echt strandweer daar.

En verder:
- alleen is vrij saai omdat er verder alleen stelletjes en families komen
- 300 euro voor een week is te weinig. De prijzen voor alleengaanden zijn sowieso 50% hoger dan voor stellen (omdat je de kamerkosten niet deelt). En verder zijn zulke resort imo alleen de moeite waard als het vanaf 4 sterren is. Anders is het behoorlijk slecht.

Voor 700 euro kun je wel een leuke week all-incl hebben in een 4 sterrer resort
Alle reacties Link kopieren
To, ik weet niet wanneer je gaat, maar heb je al aan Portugal gedacht? Niet duur en het is weer is sowieso beter dan hier in Nederland. Geen zwemweer meer, maar wel fijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
ImMorticia schreef:
08-01-2019 18:03
Ongelovelijk wat een racistische opmerkingen worden er weer gemaakt. BAH.
je kan in turkije als vrouw gewoon normaal over straat hoor.
Dat ligt aan je definitie van ‘normaal’. Als duidelijk herkenbare toerist in toeristen gebied wordt je wel continu benaderd door allerlei mensen die geld van je willen, maar in Rotterdam voelde ik me op straat net zo veilig/ onveilig als in Istanbul .
ImMorticia schreef:
08-01-2019 18:03
Ongelovelijk wat een racistische opmerkingen worden er weer gemaakt. BAH.
je kan in turkije als vrouw gewoon normaal over straat hoor.
Er wordt aangegeven dat het op straat onveilig kan zijn voor vrouwen, van mensen die er beweest zijn. Wat is daar nou weer racistisch aan dan? Je mag toch gewoon je ervaringen delen of is dat not done bij landen als Turkije? Hele vreemde opmerking van je @(
aidem schreef:
10-01-2019 12:19
Er wordt aangegeven dat het op straat onveilig kan zijn voor vrouwen, van mensen die er beweest zijn. Wat is daar nou weer racistisch aan dan? Je mag toch gewoon je ervaringen delen of is dat not done bij landen als Turkije? Hele vreemde opmerking van je @(
Net zo onveilig als in Parijs in Montmatre over straat of elke willekeurige italiaanse stad. T zijn hier altijd weer dezelfde mensen die oproepen niet naar zulke landen als Turkije etc te gaan. Vind veel vd viva forum mensen gewoon bekrompen en ja soms zelfs ronduit racistisch. Dat is mijn mening op basis van wat ik niet alleen in dit topic lees maar ook andere topics.. blijf dan gewn lekker thuis joh als je nergens over straat durft.
Alle reacties Link kopieren
Je kan prima als vrouw alleen over straat in Turkije hoor. Het geen Saudi Arabie oid.

Het is alleen nu niet zo warm, ook niet aan de kust en meer kans op regen dan in de lente of zomer.

Let er ook op dat de aanbiedingsprijzen gebaseerd zijn op 2 personen, dus als single betaal je helaas vaak meer.

En google het beoogde hotel/ resort even op recencies en ligging. Veel resorts liggen wat afgelegen, dat is jammer als je graag wat levendigheid en reuring op loopafstand wil hebben en dicht bij het strand wil zitten.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor alle reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven