betaling booking.com

08-01-2019 17:58 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig weekend een hotel gereserveerd op booking.com met een prepaid creditcard. Nu hebben we een hotel in de buurt gevonden aan een veel lagere prijs. Aangezien op het moment van het boeken geen geld op de kaart stond konden ze ook geen geld afschrijven. Had wel al een mail gekregen van booking.com dat we de creditcard moeten updaten binnen de 24 uur na het boeken om het verblijf te garanderen, maar na een paar dagen blijft het hotel bij mijn reserveringen zonder dat er geld is afgeschreven van de creditcard. Gratis annuleren gaat niet maar zolang ik niet betaal is er geen reservering toch? Indien we niet komen opdagen kan het hotel ons dan iets aanrekenen?
Alle reacties Link kopieren
Jawel, als er in de voorwaarden niet stond dat het gratis te annuleren was, dan kan het hotel achter je aan komen. No-show of niet.

Het ligt er dus aan wat de voorwaarden waren. Die staan er altijd duidelijk bij in Booking, volgens mij in het groen, in het vakje naast de knop waarmee je je reservering gaat maken. En in de bevestigingsmail staat het volgens mij ook.

Kortom je hebt een product gekocht dat je niet terug mocht brengen. Voor de betaling blijf je nog steeds verantwoordelijk. Ik neem aan dat ze je adres hebben en dat er dus een factuur ofzo komt, als jij niet meer zelf reageert.

Misschien kan je nog een deal sluiten met het hotel zelf of met Booking, bijvoorbeeld bellen en slijmen of je niet tegen een kleinere boete toch mag annuleren, en dat je wel een andere boeking wilt maken.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Je zal moeten annuleren, en de kosten daarvan betalen. Bij een no-show kost het je in ieder geval meer, want je hebt niet geannuleerd... Lees voor het gemak eens de kleine lettertjes, daar staat dit ongetwijfeld in.
Bij booking.com Staat het er altijd precies bij. Soms is annuleren gratis, zelf tot de dag van aankomst. Dat doe ik altijd, wanneer ik niet zeker weet of ik het hotel nodig heb.
Heb je een nacht geboekt, waarbij stond betalingsverplichtend boeken, dan moet je gewoon betalen.
Booking.com is wel heel erg klantvriendelijk. Ik zou even opbellen, misschien valt er iets te regelen.
Alle reacties Link kopieren
Hou er ook rekening mee dat het hotel een bedrag verschuldigd is aan Booking. Dus als jij niet betaalt, benadeel je het hotel ook direct.

Ik heb wel eens ergens 3 nachten geboekt op Sicilië, ook zonder gratis annuleren. Maar meteen al de eerste nacht viel het enorm tegen, wat een deprimerende donkere kamer, helemaal niet zoals de foto's, de wifi deed het niet terwijl wij wilden internetten om bezienswaardigheden voor morgen op te zoeken, de douche bleef ijskoud, en een andere gast (dikke vrienden met de eigenaren) liet ons niet met rust en had ons al 'geboekt' voor een tour over de plantage met hem, de volgende dag. (Pardon? Hebben we daar misschien zelf ook iets in te kiezen? We kwamen voor een stadje verderop, niet voor die plantage.)

We hebben overlegd met de hoteleigenaar en als we 1 nacht + een paar tientjes betaalden, mochten we de laatste twee nachten alsnog annuleren zonder verdere boete. Zij legden uit dat ze wel geld aan Booking moeten betalen voor elke boeking. Wij waren al lang blij dat we niet het volle pond hoefden te betalen en natuurlijk wilden wij ze nou ook weer niet opzadelen met een schuld bij Booking.

(En die gast die ons de zo nodig de plantage wilde laten zien moest bijna huilen dat we vertrokken.)
You can never have too many hats, gloves and shoes
booking.com is een 'tussen persoon', die doen geen betalingen. Die geven alleen aan het hotel/hostel door dat er dan en dan een kamer geboekt is en geven informatie over de gast zodat jij kunt inchecken. Voor de service betaald het hotel ook nog een percentage aan booking.com.

Mochten er problemen zijn met het hotel dan moet je dat ook in eerste instantie oplossen met het hotel, lukt dat niet dan zou booking.com kunnen bemiddelen maar dus ook niet altijd.

En het hotel haalt er nooit van te voren geld af, je betaald pas bij aankomst. Dat creditcardnummer is alleen om je boeking te garanderen en zodat het hotel/hostel zekerheid heeft dat er iemand komt opdagen. Heb dus ook wel eens met mijn creditcard nummer geboekt maar met mijn gewone bankpasje ter plaatse betaald.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
09-01-2019 18:10
En het hotel haalt er nooit van te voren geld af, je betaald pas bij aankomst. Dat creditcardnummer is alleen om je boeking te garanderen en zodat het hotel/hostel zekerheid heeft dat er iemand komt opdagen. Heb dus ook wel eens met mijn creditcard nummer geboekt maar met mijn gewone bankpasje ter plaatse betaald.
Dat is niet zo; ik boek ook vaak via Booking en soms staat er bij de voorwaarden dat het hotel ook eerder het gehele bedrag in rekening kan brengen en ik heb ook al eens meegemaakt dat dan ook prompt gebeurde, maar het hangt zoals gezegd van de voorwaarden af.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
eckano schreef:
09-01-2019 20:23
Dat is niet zo; ik boek ook vaak via Booking en soms staat er bij de voorwaarden dat het hotel ook eerder het gehele bedrag in rekening kan brengen en ik heb ook al eens meegemaakt dat dan ook prompt gebeurde, maar het hangt zoals gezegd van de voorwaarden af.
Dat heb ik zelf nog nooit gehad bij booking.com
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
09-01-2019 20:53
Dat heb ik zelf nog nooit gehad bij booking.com
Ik tot voor kort ook niet en toen ik dat laatst las dacht ik dat ze het dan kort vantevoren af zouden schrijven maar dat bleek uiteindelijk vlak na het boeken en ruim vier maanden vantevoren te zijn... o_o

In dit geval was er ook best een groot verschil tussen vooraf betalen en volledig restitueerbaar; iets van 300 euro ofzo, dus dat vond ik wel de moeite waard.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
eckano schreef:
09-01-2019 21:16
Ik tot voor kort ook niet en toen ik dat laatst las dacht ik dat ze het dan kort vantevoren af zouden schrijven maar dat bleek uiteindelijk vlak na het boeken en ruim vier maanden vantevoren te zijn... o_o

In dit geval was er ook best een groot verschil tussen vooraf betalen en volledig restitueerbaar; iets van 300 euro ofzo, dus dat vond ik wel de moeite waard.
Maanden van te voren zelfs. Ik had een keer een hotel betaald net nadat ik de maandelijkse afschrijving had gehad van mijn creditcard. Maand later was er ineens een groot bedrag af en ik was toch even helemaal vergeten waarvan en het kwartje viel pas toen ik een dag later het afschrift zag :$ :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
09-01-2019 18:10
booking.com is een 'tussen persoon', die doen geen betalingen. Die geven alleen aan het hotel/hostel door dat er dan en dan een kamer geboekt is en geven informatie over de gast zodat jij kunt inchecken. Voor de service betaald het hotel ook nog een percentage aan booking.com.

Mochten er problemen zijn met het hotel dan moet je dat ook in eerste instantie oplossen met het hotel, lukt dat niet dan zou booking.com kunnen bemiddelen maar dus ook niet altijd.

En het hotel haalt er nooit van te voren geld af, je betaald pas bij aankomst. Dat creditcardnummer is alleen om je boeking te garanderen en zodat het hotel/hostel zekerheid heeft dat er iemand komt opdagen. Heb dus ook wel eens met mijn creditcard nummer geboekt maar met mijn gewone bankpasje ter plaatse betaald.
Het is niet altijd zo dat het pas betalen is bij aankomst.
Er zijn kamers bij dan wordt het gelijk afgeboekt ,maar kun je dus ook niet meer annuleren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven