Kleding langlaufen

09-01-2019 20:15 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man stelde gisteren voor om naar de sneeuw te gaan. Wordt dus een midweek Sauerland in februari. Het lijkt ons wel leuk om eens langlaufen te gaan proberen, maar wat trek je daarvoor aan ? We hebben zelf al dikke winterjassen.
Een lange onderbroek! Onmisbaar.
Alle reacties Link kopieren
Die dikke winterjas zou ik juist uitlaten. Langlaufen is zwaar, intensief en als je je te warm aankleed zweet je als je otter. Vooral veel laagjes, dan kan er (veel) uit als dat nodig is.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
09-01-2019 20:22
Die dikke winterjas zou ik juist uitlaten. Langlaufen is zwaar, intensief en als je je te warm aankleed zweet je als je otter. Vooral veel laagjes, dan kan er (veel) uit als dat nodig is.
Dit! Je gaat ook niet hardlopen met een winterjas aan, veel te warm. En het ligt natuurlijk aan het weer, -3 is heel anders dan -20.
Alle reacties Link kopieren
Ik droeg bij -5 en zon doorgaans thermo ondergoed en daarover soort van hardloopkleding plus windjack met oorwarmers, sjaal, handschoenen en een rugzak.
Als je gaat langlaufen als sporten, dan zo min mogelijk. Er zijn weinig sporten waarbij je het zo warm krijgt....Wel spul meenemen voor als je daarna stilstaat. Dan koel je snel af.

Als je gaat wandelen op skies dan wel meer aantrekken....
Ik zag langlaufen altijd als oude mensen sport, tot ik het probeerde. Ik zweette me suf. Ik zou dus voor laagjes gaan: Lang thermo ondergoed, dunne skibroek, dunne trui en softshell/winddicht jack.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven