Leuk in Leiden met 10-jarige?

11-01-2019 09:18 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai hai,

Ik ga dit weekend met mijn 10-jarige dochter logeren in een hotel in Leiden.
Het hotel was geboekt en we waren van plan om naar Corpus te gaan. Alleen blijkt Corpus net deze week dicht voor onderhoud!
Heel erg balen. Hotel kan niet meer geannuleerd worden, dus we moeten iets anders verzinnen. Naturalis is ook dicht.

Wie heeft leuke ideeen om daar te doen?
Leuke eettentjes zijn ook welkom. Gewoon wat hippe dingen waar je ook met een kind leuk kunt zitten.
Ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Museum voor Oudheden, Hortus Botanicus

Ik zit regelmatig met 8jarige bij City Hall
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Volkenkunde is ook leuk en heel groot, of Boerhaave of Oudheden. Waar logeren jullie?

Qua eten: loop eens de Nieuwe Rijn op. Daar zitten heel veel leuke tentjes, aan de overkant op de Botermarkt op.
Alle reacties Link kopieren
We gaan naar vd Valk. Ja, niet echt hip, maar ze wilde een kamer met bubbelbad bij het bed in de buurt,, dus die hebben we nu :$
Alle reacties Link kopieren
Wat Felice en Sally zeggen.
Verder kun je ook een dagdeel naar zee gaan. Noordwijk of Katwijk.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Oja, en het gaat regenen, dus graag iets binnen.
Die musea die jullie noemen zag ik ook toen ik googelde. Fijn te horen dat die ook echt leuk zijn!
Alle reacties Link kopieren
Dat City Hall ziet er leuk uit! Thanks, dat soort dingen bedoel ik ja.
Noordeinde zitten ook wat eettentjes, als je van Aziatisch houdt (Thai en een Indonesisch restaurant o.a.). Is wel wat minder leuk ‘wandel’gebied.
Alle reacties Link kopieren
Is dat een straat: Noordeinde?
helena2 schreef:
11-01-2019 09:32
Is dat een straat: Noordeinde?
Ja
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
11-01-2019 09:28
Oja, en het gaat regenen, dus graag iets binnen.
Die musea die jullie noemen zag ik ook toen ik googelde. Fijn te horen dat die ook echt leuk zijn!
Slecht weer bestaat niet, slechte kleding wel.

Het Museum voor Oudheden is leuk voor kinderen. De meeste kinderen van die leeftijd zijn wel gefascineerd door dingen uit het oude Egypte en Romeinse zaken.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Volkenkunde, Boerhave en Oudheden heb ik allemaal bezocht met mijn eigen kinderen en zijn wat mij betreft allemaal zeer aan te raden voor kinderen van die leeftijd.

Beklim ook de Burcht. Dan zit je ook meteen in een deel van het centrum met leuke winkeltjes en cafeetjes.
Alle reacties Link kopieren
Ja, het Noordeinde is een straat in het centrum, het verlengde van de Breestraat.

Ik vind Thais bij Buddha's heel lekker, en Grieks bij Delphi. Voor de lunch is Catwalk leuk.

In het Rijksmuseum van Oudheden kun je een Dummie de Mummie speurtocht doen, die is voor kinderen vanaf 8, dus misschien vindt ze het nog leuk, of misschien is ze net te groot. Ik noem 'm toch maar even.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Leuk leuk! Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Volkenkunde, Oudheden, Boerhave, lekker winkelen in de Haarlemmerstraat. Eten bij City Hall, lunchen bij De Boterham. Theehuis bij het Alrijne ziekenhuis is ook leuk, voorheen het Diaconessenhuis. Evt met de trein naar Den Haag, of naar Noordwijk of Katwijk.
Volgens mij kun je ook Molen de Valk bezoeken soms.
Burcht in het centrum, zeker gaan kijken, is echt op loopafstand van de Haarlemmerstraat. De straatjes eromheen zijn ook erg mooi.
Alle reacties Link kopieren
Je zou 's avonds eventueel naar de film kunnen (ja, ik weet, dat kun je overal, maar ik vind die ouderwetse bioscoopjes in Leiden altijd zo sfeervol in vergelijking met die enorme Pathé-bioscopen, met name Trianon).
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Vlindertuin in Leidschendam
geneet van 't laeve
helena2 schreef:
11-01-2019 09:27
We gaan naar vd Valk. Ja, niet echt hip, maar ze wilde een kamer met bubbelbad bij het bed in de buurt,, dus die hebben we nu :$
Jullie kunnen je ook nog verheugen op het ontbijt bij Van der Valk, dat is toch ook niet gewoon voor een kind van 10!
Eerst een keertje rondlopen om te zien wat er allemaal is en dan lekker smullen....
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
11-01-2019 10:46
Jullie kunnen je ook nog verheugen op het ontbijt bij Van der Valk, dat is toch ook niet gewoon voor een kind van 10!
Eerst een keertje rondlopen om te zien wat er allemaal is en dan lekker smullen....
Dat is zeker deel van de fun!
Alle reacties Link kopieren
Ik zet het allemaal op mijn lijstje. We hebben er al zin in!
Alle reacties Link kopieren
ik was in december in leiden en toen stond er een schaatsbaan in het centrum, als die er nig staat ook leuk!
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
11-01-2019 14:42
ik was in december in leiden en toen stond er een schaatsbaan in het centrum, als die er nig staat ook leuk!
Nee die is er niet meer.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
11-01-2019 14:56
Nee die is er niet meer.
wat jammer nou!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
museum voor oudheden!
Alle reacties Link kopieren
Op loopafstand van Van der Valk zit brasserie buitenhuis, veel leuker om te lunchen of dineren dan vd valk zelf ook leuk voor 10-jarige. Is denk 15 min lopen. Daar rijdt ook een stoomtreintje, misschien wel grappig als je er toch bent.

Ik vind volkenkunde denk het leukst voor een 10-jarige. Ze hebben een erg leuke speurtocht waar je per zaal stempels moet vezamlen en daarna een tatoo kunt halen. Boerhave vindt ik weer leuker den oudheden, omdat oudeheden echt alleen kijken is, niet echt iets wat kinderen kunnen doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven